MVC och UL :)

Ojojoj va jag har hållt igång idag =/ Om min BM hade vetat det så skulle hon
nog kedja fast mig fram tills förlossningen ..... haha .....

Jag hade tid hos Margareta (min BM) vid 9 imorse och det va motigt att gå upp
innan älskingen men det gick :) Lyckades till och med me den bedriften att komma
fram 45 min innan =/ Haha ..... Hon kollade blodtrycket som hade sjunkit något, låg
nu på 110/95, ingen äggvita .... sockret va lågt men jag förklarade att jag inte hade
ätit nån frukost så hon förstod ..... SF-måttet låg på 34, vilket va helt normalt ....
Tösens puls låg stadigt på 150, där har den legat sen ett par månader tillbaka, hon
vart dock lite sur och sparkade bort dopplern (heter det så? Har för mig det) .....
Margareta bestämde att jag skulle göra en glukosbelastning så jag fick numret till
vårdcentralen .....

Jag och Patrik hade bestämt att han skulle hämta upp mig efteråt och sen äta lunch
me mig innan han åkte tillbaka till jobbet så vid 10 kom han :) Och han kom me ett
glädjande besked, han hade tagit ledigt resten av dagen så att han skulle följa me på
tillväxt ultrat :) Han visste det redan igår men han lurade mig ganska rejält ^^ Ibland
kan han vara bra söt ..... Så vi åkte hem, käkade lunch, Patrik fixade takvinkeln och
snobbkanten medan jag vilade lite :) Jag ringde även vårdcentralen och fick en tid
imorrn kl 8 :O Nu ångrar jag mig som fan, jag orkar verkligen inte gå upp tidigt imorrn
också och jag vill verkligen inte ut i snöovädret :( Funderar på att avboka den tiden imorrn
och be om en tid nästa vecka .... Dessutom börjar jag känna mig hängig, snorar som bara
den, fryser och har huvudvärk ....

Kl 1 åkte vi till liljeholmen för att göra tillväxt UL :) Vi verkar få en liten knubbis iallafall :love:
Nu vägde hon runt 2900 g, vilket är ca 13% över kurvan .... vår lilla tjockis :) Men allt såg
toppen ut, alla inre organ samt fostervattenmängden, det känns toppen ..... fick inga bra
bilder så vi sket i det, lite trist men men ... om max 7 veckor får vi se henne IRL :D

Efter ultrat så åkte vi till skärholmen ..... Patrik va inne på åhlens och köpte lite filmer
och under tiden va jag inne på twilfit och köpte två amningsbhar så nu slipper jag
äntligen tänka på det :D

Va tvungen att svänga förbi kvantum för att köpa lite mat men sen kunde vi äntligen
åka hem ..... det älskade min rygg som vid det laget i princip va helt förstörd =/ Tog
det lite lugnt en stund innan jag började me maten, blev köttfärssoppa me pasta och
vitlöks baugetter, smaskens .... Passade perfekt till detta förbannade snöoväder *grrr*

Nu sitter jag och håller på och kissar på mig, bör nog uppsöka en toa inom kort .... Patrik
håller på me det sista i sovrummet ....

Bye Bye




Kommentarer
Carro

Vad tråkigt att det inte blev några bra bilder på lilltjejen. Jag var själv inne på Ultraljudsbarnmorskorna i morse för RUL och fick inte heller några superbra bilder. Bebisen envisades med att ligga med ansiktet/kroppen neråt och vägrade vända på sig trots barnmorskans många försök att putta på magen haha. Men vi fick iaf veta att vi väntar en pojke med bf 9/7 :o)

2011-02-11 @ 05:15:05
Rebecca

Det va jätte trist, hon låg ju me huvudet neråt och ansiktet vänt mot min rygg :( när dom skulle mäta buken vägrade hon visa magen trots BM's många försöka att försöka putta omkull henne. haha ..... det är en envis tjej vi har :P haha. Åh, va roligt, en liten sommarkille :) nu får ni fundera ut namn :)

2011-02-11 @ 06:40:25
Carro

haha ja du ser, envisa och bestämda innan de ens kommit ut :P Nu är det då inte långt kvar för dig till bf! Jag är iaf grymt nervös inför förlossningen men jag har ju några månader på mig att hinna förbereda mig.



När det kommer till namn så har jag och min kille kommit överens om från början att han får välja om det blir en kille, och jag hade fått välja om det blivit en tjej. Och tyvärr så har han gett mig 2 förslag som jag inte är särskilt förtjust i! haha men det löser sig nog =)

2011-02-11 @ 12:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!