Oh happy day

Nu är jag mig själv igen och det känns så otroligt bra :D är gladare och lyckligare
än på läääänge ..... det va skönt att gråta ut och rensa bort alla negativa tankar
ett par dagar, det behövdes .....

Har fått endel kritik för att vi valde namnet Thea till vår dotter när våra bästa
vännes dotter heta Leah och som jag har förklarat så va det ju inte direkt
meningen även om dom flesta verkar tro det ^^ Jag hörde namnet på tv och
det sa klick direkt och tyvärr är det en olycklig slump att deras dotter heter
Leah ..... vi frågade våra vänner så fort vi hade bestämt oss och DÅ sa dom
att det va okej men NU låter det annorlunda =/ dom har vetat det här i flera
månader så varför har dom då inte sagt nåt tidigare kan man ju undra ^^
Och som många andra som har bestämt namn till sitt ofödda barn så är det
här namnet bara präliminärt ..... hon kanske inte alls ser ut som en Thea men
det får vi se då ..... Hade det varit ombytta roller och dom kom på ett snarlikt
namn så skulle jag inte bry mig för fem öre, dom skulle få döpa sin dotter till
precis det dom ville ..... förstår inte poängen me att hålla på såhär ..... men men ....

Hmm, igår va det ju fredag och jag och patrik gjorde som vi brukar göra på
fredagar .... vi åt god middag, köpte lite godis och låg i soffan och kollade på
film och bara mös .... gick och lade oss redan vid halv 10 :O haha ..... va så
mysigt att bara ligga och hålla om honom .....

Well, idag har vi varit ganska produktiva, iallafall framåt eftermiddagen =/ Först va
vi en sväng till ica maxi och köpte tre paket våtservetter så vi är redo tills tösen
kommer, jag köpte typ 4,5 liter mjölk och så köpte vi en flaskborste och lite annat ....
Åh, har även börjat packa BB-väskan :D Tösens kläder är nerpackade, min journal
är nerpackad och nu fattas bara mina kläder plus amningsbhar som vi ska köpa
efter löning (får hoppas att hon inte har hunnit komma då bara:P) .....

Väl hemma igen tvingade jag en väldigt motvillig fästman att börja spackla i sovrummet
och efter mycket om och men kom han igång ..... tro inte att jag latade mig under tiden,
jag skurade kylskåpet och diskade alla hyllor och organsierade om där inne ..... sen
va det dags att börja me middagen, blev lax i ugn me grädde, kryddor och parmesan
och till det blev det potatis ..... va smaskens kan jag lova :)

Jag undrar va som händer ikväll då? förmodligen inte mycket då både jag och älsklingen
är ganska trötta ..... snart blir det väl ett bad och sen krypa ner i soffan och glo på tv ...
Mysa me mina två älsklingar slår allt :)

Har funderat på en sak som jag tycker är ganska lustigt, varför får man nästan alltid
negativa kommentarer? När jag skrivit "skit" om patrik så får jag en jävla massa
kommentarer och folk drar verkligen bara upp allt negativt men när jag skriver att jag
mpr bra och är lycklig så är det ingen jävel som bryr sig ..... varför är det negativa så
roligt att kommentera, va får folk ut av det?? =/ nån som kan förklara det?

Bye Bye



Kommentarer
Emilie

för att folk älskar att gotta sig i när det går dåligt för andra ?

Folk har gjort det i evigheter och kommer för alltid att göra.

finns så klart undantag!

2011-02-05 @ 19:27:19 | http://emilie-karin.blogspot.com/
Madde

jag tycker inte ni ska bry er om vad andra säger om namnet ni valt... ja menar vad gör de att de liknar era kompisars?? jo inte ett skit. jag tycker absolut att ni ska ta de namn ni gillar. sj heter min dotter Maija Christel Ninja och det är många många som inte tycker om de 2 sista namnen, MEN de SKITER ja i. För de är jag o min dotter som ska leva med de, o ja älskar dom namnen. o min mamma heter Christel, men hon tycker bara att de e kul att barnbarnet oxå fått de namnet.

kramar till dig o lilla THEA.

2011-02-05 @ 20:12:50
Madeleine

VI har aldrig sagt att det INTE var okej, menade bara att vi inte har något minne utav att ni frågat.. OCH som jag sa innan så bryr jag mig inte om ni döper henne till Thea.. Tycker det är ett fint namn jag också! Det är trots allt ett fritt land och därmed har vi också yttrandefrihet eller hur??

2011-02-05 @ 20:51:11 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
bettan

Hej becca När vi skulle ha Matilda så var jag jätte sugen på ett finskt namn tror jag att det var men strunt samma från vilket land, Men då var jag helt inne på ilmi för det var så ovanligt, men när hon kom så passade det inte alls så efter två dagar så kom vi på att Matilda passade mycket bättre.Vad gör det om hon heter thea ,löjligt att dom inte tycker att det är ok med det namnet,om dom inte hade velat att någon annan skulle ha "liknande " namn så kanske dom skulle ha döpt sin dotter till något mer ovanligt =/? Jag menar det finns många som heter Leha och Thea. Elisabeth i duved

2011-02-06 @ 06:37:57
christina thåqvist

för att alla där ute i världen som mår dåligt och har rätt stora problem tycker det är skönt när det är något fel på någon annan och därmed letar bara efter felen, och även fast det inte alltid finns nått fel så får dom på nått sätt det att låta som att det finns (massa). Dom mår antagligen bättre av att diskutera andars fel och problem,så att dom inte behöver känna av sina egna, och hoppas på att någon annan ska mår sämre. hemskt men sant! och Thea är ett jätte fint namn :) och jag hade skitit fullständigt i om min polare hade tyckt det var nått problem för att du bestämmer själv vad ditt barn skall heta. <3<3 ps. om jag vill döpa mitt barn till rebecca måste jag fråga dig och alla jag känner med det namnet om det är okej då eller, man hör ju hur sjukt det låter!

2011-02-06 @ 17:08:57
catte

annars kan ni alltid överväga att barnet skall heta catte, det hade inte varit något problem för min del hade tagit det som en komplimang haha ;)

2011-02-06 @ 17:11:46
Rebecca

Haha, va ni är gulliga, christina och catte :D <3 <3

2011-02-06 @ 18:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!