Överansträngd?

Dom senaste tiden har jag och Patrik sprungit endel i affärer och igår kände
jag att det fick vara nog, jag va så slut så idag bestämde jag att bara ta det
lugnt men så blev det inte heller ^^ Idag har jag diskat, första gången på
minst 2-3 månader och såklart strejkade ryggen direkt och jag fick HEMSKA
förvärkar men likt förbannat skulle jag absolut diska klart .... dessutom har
jag bäddat sängen, rengjort spisen, dammtorkat och städat badrummet ....
Känner mig en aning överansträngd nu :( Får helt enkelt inse att jag inte
orkar me lika mycket som innan jag blev gr avid ^^

Imorrn blir det iallafall ut igen ..... först ska vi till mvc på eftermiddagen och
lämna urinprov och kolla blodtryck, sen ska vi till apoteket och till sist ska vi
till IKEA och köpa två bäddset till spjälsängen så jag kan bädda den nångång ....
Ja, kommer va död imorrn kväll och ja, jag får skylla mig själv ..... men jag
känner att även om jag inte orkar att springa i massa affärer så kan jag inte
bara sitta hemma och rulla tummarna .... MEN, jag skulle  kunna ta det lugnare
när jag väl är hemma och inte springer i affärer :P

Hade en mindre bra kväll igår för övrigt ..... satt bara och grät och kände mig
stor, tung, ful, äcklig osv osv ..... fick ju ingen direkt uppmuntran av patrik
heller ^^ han sa bara att det är ju så att vara gravid ..... jo, visst det vet väl
jag me men han kunde väl säga att jag fortfarande va vacker eller söt eller va¨
som helst trots att jag ser ut och känner mig som en flodhäst :(

Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på OC i brist på annat och vänta på att gubben
kommer hem, då ska man ställa sig och laga mat ^^ ikväll blir det kyckling i sötsur
sås me ris, ska bli så gott ....

Bye Bye



Kommentarer
Elinor

Du som är så fin med din bebismage! Super fin! Läste en elak kommentar nån " anonym" hade skrivit men de klar alltid lätt att sitta och trycka ner någon när man sitter bakom en data skärm. Du är fin!

2011-02-02 @ 18:52:03
Rebecca

Naaaw, tack så jätte mycket :) Det värmer att höra, verkligen !!! :) när man är höggravid behöver man verkligen få höra att man fortfarande är fin och vacker för man känner sig allt annat än det :(

2011-02-02 @ 20:19:15
---

Absolut INGET illa menat men för det första : Hur kan du heta min vardag som mamma? Du är en BLIVANDE mamma... För det andra måste jag bara fråga... Du har en "nära vän" vars dotter heter LEAH...Tycker bara det är otroligt skumt att eran dotter HELT plötsligt ska heta THEA.... Jätte fint namn så men kan verkligen INTE förstå varför.. Tycker ni/du.. borde ha tänkt efter innan ni/du valde så pass nära namn, det är trots allt bara en bokstavs skillnad... Tycker faktiskt det är lite elakt...

2011-02-03 @ 02:02:50
Rebecca

Jag valde det namnet pga att jag inte vill byta blogg när hon väl har kommit, därför valde jag att heta min vardag som mamma, trots att jag inte är mamma än men snart så :) Men kan hända att jag byter blogg när hon har kommit .....



Det va en olycklig slump att jag fastnade för thea, det håller jag me om och jag har pratat me föräldrarna till LEAH och verkligen frågade dom om det va okej och det va inga problem. Och hon heter bara thea preliminärt, när hon kommer ut kanske hon inte alls passar att heta det. Och även om jag verkligen har fastnat för namnet thea, likaså pappan så funderar jag på att byta, just därför att det är så likt leah och jag vill inte blanda ihop dom.

2011-02-03 @ 10:27:05
Madeleine

Haha, va roligt.. Varken jag eller jonny har något minne utav att du frågat oss om det var Ok.. Vi läste det på FB och vi har inte direkt något annat val än att finna oss i det. Tycker ni att det är ett fint namn så tycker ni. Jag lägger mig inte i det även om det är likt Leahs namn. Det är ett fritt land.. Och blanda ihop dom?? Varför skulle du det?? haha.. Gillar ni namnet så gör ni det, står för det då? Men jag kan hålla med "anonym" att det var en rätt konstig slump..

2011-02-04 @ 15:39:32 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
Rebecca

Både jag och Patrik vet me oss att vi frågade er innan vi bestämde oss för det namnet, skulle aldrig valt det om det inte hade varit okej för er. Det är ni som har dåligt minne :P haha ..... och som sagt, det är en olycklig slump att vi fastnade för det namnet men som sagt, när hon väl kommer kanske det inte blir en thea iallafall. Och om ni stör er på det så fine.

2011-02-05 @ 09:06:38
Anonym

Jag menar inget illa men jag får för mig att du gör väldigt mycket som din kompis gör o att du har valt snarliknande namn säger ganska mycket tycker det är synd att ni inte kan komma på ett eget namn som ni stolt kan säga att detta kom jag på i ställlet för att ta ett namn som din/era bästa kompisar, ända skillnaden är en stavning.



Sen vet jag att det är jobbigt att vara gravid & påfrestande men du måste ju kunna tänka hur patrik känner sig när du ofta trycker ner o skriver skit i din blogg om din egen man o ditt barns pappa bara för att man ska ha barn så stannar inte livet upp utan man måste fortsätta att umgås med sina vänner o göra det bästa av allt, annars kommer det aldrig funka mellan er o det kanske resulterar i att ni separerar om du/ni tycker det är jobbigt nu så ska du veta att dem 2 första åren efter man fått barn som är den största prövningen, o det är då många par separerar om allt är så jobbigt gå i familjeterapi o försök o lösa det istället!

2011-02-05 @ 16:11:07
Rebecca

Nu förstår jag faktiskt inte va du menar =/ va mer har jag gjort som hon gör? ända "misstaget" är att jag fastnade för ett snarlikt namn som hennes dotter. Om det hade varit ombytta roller så hade jag inte tagit åt mig, om hon så ville döpa sin dotter till exakt samma namn som min dotter. Vi har ju inte direkt letat efter ett snarlikt namn utan jag hörde det på tv och det sa klick direkt. Ska jag be om ursäkt för det eller? Dessutom hade min vän vetat om att min dotter ev ska ha heta thea sen i höstas och hon har inte ens nämnt att hon tyckte det va opassande eller något och när vi frågade dom så va det inga problem. Både jag och min sambo blev jätte förvånade när hon sa att hon tyckte det va dumt av oss typ.



Patrik vet att jag inte menar något illa när jag har mina dåliga dagar och han får ta endel skit, han vet att jag älskar honom mer än allt annat. Han är inte en sån person som tar åt sig av minsta lilla. Vi har varit tillsammans i över 5 år och sen jag blev gravid har vi bara kommit varann närmare och ja, jag vet att det inte är lätt att bilda familj men jag och patrik har ett så pass starkt och tryggt förhållande att jag inte är ett dugg orolig. Vi kommer klara det här utmärkt :)

2011-02-05 @ 18:07:32
Madeleine

SOM JAG SKREV INNAN!!! Vi har INGA problem med att ni gillar det namnet och vill ha det!!!!!! TA DET!! Tycker också det är ett fint namn! Ville bara vara med på ett hörn och tycka som JAG ville.. Men som sagt, yttrandefrihet kanske inte existerar längre?

Vill ni ha det så är det jätte fint! Alla fastnat för olika namn.. MEN jag höll med om att det var mysko.. Men som sagt.. Det är ingen, INGEN!!! Som nekar er att ta namnet! Jag skrev aldrig att ni inte fick ta det?? Eller?



TA OCH GE DIG!!! Du puttar bort den ENDA vän du har kvar????

2011-02-05 @ 20:58:34 | http://mammascharmtroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!