Patetiskt

Vi är alla vuxna människor men beter oss som barnungar och det är så
skrattretande och patetiskt ^^ Well, nära vänner är dom iallafall inte
längre tyvärr .... pga ett litet missförstånd från min sida ..... så jävla
barnsligt .... undra när vi ska få tillbaka våra pengar som vi har
väntat på i snart 7 månader också??? Trodde man kunde lita på dom ^^
När vi fått tillbaka pengarna så behöver dom aldrig mer se oss om det är
så dom vill ha det ^^ Tycker det är synd att det har blivit som det blivit
men men .....

Jag och Patrik bestämde oss för att ta en sväng till skärholmen, vi va inne
på gallerix för att köpa ramar till tösens nalle puh-bilder :) Förut va det
guldramar men vi ville ha vita så det blev det :) köpte även en större vit
ram till en större nalle puh-bild ..... nu sitter jag och funderar på hur
tavlorna ska hänga ...... funderar på att hänga dom som dom ligger på
bilden ..... va tror ni om det? dom ska ju hänga ovanför tösens säng ....



Vi hann me lite lunch innan vi drog vidare till woody för att köpa lite golv
och målarfärg :) Patrik har ju äntligen fått arslet ur vagnen och håller på
och renoverar klart sovrummet och nästa helg ska han lägga klart golvet
i köket :)

Förrästen, ni som har klagat på att vår dotter ska ha heta Thea när våra s.k
nära vänner har en dotter som heter leah, ni behöver inte oroa er ....

Har haft förvärkar hela förmiddagen och när vi kom hem har jag bara legat
och latat mig i soffan =/ va så slut ..... Patrik har varit desto duktigare, han
har slipat klart i sovrummet och nu håller han på och målar .... och när han
är klar me det ska jag skicka ner han till centrum för att köpa pommes så jag
kan börja me maten som ikväll blir pommes me beasås och lövbiff, mums :)

Hoppas ni får en trevlig avslutning på denna vecka, det ska jag ha trots massa
tråkigheter ..... jag har min fästman och min dotter, det är allt jag behöver för
att va lycklig .....

Bye Bye



Kommentarer
christina thåqvist

jätte fina nalle puh tavlor becca :D hoppas allt är bra med er och att allt är som det ska med magen! nu är det inte långt kvar :D <3<3

2011-02-06 @ 16:50:07
Rebecca

Tack så mycket :) Allt är bra me oss, börjar bli nervös, det är som du sa inte alls långt kvar nu :) Har börjat packa BB-väskan och vi fixar det sista som behövs. Snart ska vi upp me badbaljan och installera bilbarnstolen och massa sånt :) Hon kan ju komma allt från 3 till 7 veckor så man vill ju va förberedd :) puss <3 <3 hälsa catte :D

2011-02-06 @ 18:53:56
Tine

Rebecca. Gör dej själv en tjänst och sjunk inte ner till dem andras nivå genom att blotta ut att dem lånat pengar av er. Förlåt, men vad grisigt av dej. Man kan fortfarande respektera människor trots att man är osams.



Internetvärlden behöver inte veta det. Osmakligt.

2011-02-06 @ 22:53:54 | http://monkeyhey.blogg.se/
fanny

Håller med tine, lite elakt var det..

2011-02-07 @ 09:53:25 | http://eleahmamma.bloggplatsen.se
Rebecca

Blir bara så arg, vi har väntat på pengarna i evigheter och man börjar tröttna. Trodde att dom kanske skulle känna liiite press på sig men äsch, jag vet inte. vi vill bara ha tillbaka våra pengar och sen behöver dom aldrig ha nåt me oss att göra igen.

2011-02-07 @ 13:21:58
fanny

Jo men hela världen behöver inte veta att de är skyldiga er pengar? Det är mellan er, varför blanda in alla andra? Är det för att få bekräftelse? Eller för att du inte kan ta det face to face?

2011-02-07 @ 13:44:46 | http://eleahmamma.bloggplatsen.se
Christina thåqvsit

hela jävla världen ska veta att dom är skyldiga dig pengar, om dom inte kan betala tillbaka! tycker jag. helt rätt becca, dom får skylla sig själva! förlåt med tycker det är GRISIGT av dom! va fan har becca gjort för fel förutom varit snäll och lånat ut pengar?

2011-02-07 @ 13:59:42
Rebecca

Fanny: nä, visst inte. Men jag hade trott att dom kanske skulle få en gnutta dåligt samvete och åtminstonde prata me oss om pengarna men som sagt, dom ignorerar det bara. Och det är inte lite pengar det handlar om heller, det är pengar som vi verkligen skulle behöva. Klart man blir desperat. Och vi har pratat me dom om det men inget hjälper, vi får inga pengar. Då känner jag att jag skiter i om hela världen får veta att dom är skyldiga oss pengar.



Christina: Jag och Patrik va ju snälla och lånade ut pengar till dom men va får vi tillbaka, inga pengar och bara massa skit. Det är väl klart att man ruttnar ^^

2011-02-07 @ 14:14:42
Tine

Rebecca: Men snälla du. Det handlar in om vems fel det är eller hur mycket pengar. Men man behöver inte vara hänsynslös och skriva ut det på internet. Sen kan hon vara en fitta, fine. Men det är fult att gotta sej i andras elände. Du vet att du är bättre än såhär!



Christina: Du verkar vara allmänt puckad. Så dej tänker jag inte engagera mej i =)

2011-02-07 @ 16:03:04 | http://monkeyhey.blogg.se/
fanny

Du ställde själv frågan varför folk bara ser det negativa och skriver kommentarer då. Nu vet du varför.

2011-02-07 @ 16:44:02 | http://eleahmamma.bloggplatsen.se
Emelie

Värst va folk kan bli arga över några ord!

2011-02-07 @ 20:27:04 | http://februarimammaa.blogg.se/
Jaezmine

Madeleines SYSTER här, Som jag minns det så är det mellan DIN FÄSTMÖ OCH JONNY inte DIG! Bara för att du är ovän med henne behöver du inte sätta press på dom, M&J har dåligt med pengar (vilket du vet) och din fästmö sa att Jonny kunde betala tillbaka då dom kunde, och JAG förstår inte ens varför Madeleine ens ställt upp för dig och funnits där trots all skit du givit henne, Som tex när du skrev ett brev till henne att hon och hennes familj kommer hamna på plattan osv osv osv och alla andra fula och grovt elaka ord du skrev , vart "sur" på henne för att hon vart gravid och inte du och allt annat skit och vad har hon gjort dig!? ALLTID FUNNITS DÄR FÖR DIG!!!!! wtf tänk efter lite! PRATA MED HENNE FACE TO FACE vad är problemet människa!? Du ska snart bli mamma ta och väx till dig!

2011-02-07 @ 21:11:44
Anonym

hahah menade fästman!! ups! ;)

2011-02-07 @ 21:14:22
christina

2011-02-07 @ 22:13:04
christina

vem fan är tine? :/

2011-02-07 @ 22:24:44
Tine

Christina: En tvåbarnsmamma som vet hur man beter sej ;) ... och till viss del tycker rebecca är en reko tjej.

2011-02-07 @ 22:40:31 | http://monkeyhey.blogg.se/
Rebecca

Jag tycker inte att folk behöver gå till personangrepp, syftar då på dig tine. Alla har olika åsikter och bara för det är man inte ett pucko. Tycker alla ni kan lägga ner nu, det har gått lite för långt. Alla kan konstatera att jag och Madde inte är vänner längre, det är allt ni behöver veta. Sen finns det dom som tycker att hon beter som skit likaväl som det finns folk som tycker att jag beter mig som skit. Men hur som helst så har jag lämnat det där bakom mig och tycker att ni ska göra likadant.

2011-02-08 @ 07:10:31
Tine

Jag går inte till personangrepp. Man får mycket väl tycka att någon är puckad, speciellt när personen i fråga uppmanar till ett barnslig beteende.



och rebecca, du har rätt. Allt vi behöver veta är att ni inte längre är vänner. Inget om pengarna dem lånade av er. Men det var du som bjöd på den föreställningen, ingen annan!

2011-02-08 @ 09:35:33 | http://monkeyhey.blogg.se/
Tine

Eller vänta, jag menade att allt vi behöver veta är att ni inte längre är vänner. Som du själv sa. men du drog den historian med detaljer som egentligen bara rör er...

2011-02-08 @ 10:44:12 | http://monkeyhey.blogg.se/
Rebecca

Det är bara onödigt att kalla nån pucko som man inte känner, oavsett vad den personen säger eller gör. Och ja, det va fel av mig att dra upp att dom är skyldiga oss pengar men det va inte av elakhet jag gjorde, det va snarare av desperation. Både jag och Patrik är orolig att vi aldrig lär få se en krona.

2011-02-08 @ 10:54:17
Jaezmine

Orolig? Men ge dig nu, du känner både Madeleine&Jonnny bättre än så! Som PATRIK SA så KOMMER Jonny att betala så FORT han kan! Och känner jag min syster rätt så kommer hon göra allt för att få tag i pengarna så hon inte har något kvar med dig att göra! Är du inte vuxen nog att ta det här FACE TO FACE med dom eller? Man börjar ju undra!!

2011-02-08 @ 11:22:57
Rebecca

Jaezmine, vi har väntat på våra pengar i 7 månader. Vi hade räknat me att fått tillbaka dom vid det här laget, speciellt när jag vet att jonny köpte nån datagrej han inte ens behövde för 1300 spänn istället för att betala oss. DET ÄR RUTTET AV DOM !!!!!!! så fort vi tar upp me dom så slingrar dom sig. Ursäkta för att både jag och patrik inte litar på dom längre. Och när vi sa att det inte va bråttom me att betala tillbaka så menade vi inte flera månader senare. Och det hade varit en annan femma om dom betalade 500 kr i månaden, då hade vi inte brytt oss för då hade vi iallafall börjat få tillbaka dom. Och nej, jag trodde jag kände dom bättre än så, jag och patrik trodde att vi skulle få tillbaka våra pengar men det verkar inte som det. Och dom kunde gett tillbaka pengarna när dom inte köpte en bil som dom skulle men dom levde upp våra pengar istället. Klart som fan att vi börjar tappa tålamodet.

2011-02-08 @ 12:30:32
Tine

Rebecca om du och patrik är orolig över att ni inte får era pengar så finns det andra sätt att gå. Man kan inkalla inkasso på dem och då får ni era pengar.



Jätte enkelt. Men det är ganska svinigt att skriva det öppet att dem är skyldig er pengar då det är en deal mellan er.

2011-02-08 @ 16:46:32 | http://monkeyhey.blogg.se/
christina

jag fattar typ varför jaezmine skriver, men tine? jag tror becca skiter fullständig i vad du vill läsa och inte i HENNES blogg!? vi har nu fattat att du stör dig, becca kan varken om hon vill eller inte ändra på vad hon skrivit, så när du fortsätter säga att det är svinigt mm, tror jag inte på något sätt att det kan vara nödvändigt! och det borde ju inte vara så svårt för en 2barns mamma att hitta ett vettigare intresse?

2011-02-08 @ 19:56:01
Anonym

herre jisses.... att ni orkar människor...

2011-02-08 @ 20:16:23
Tine

Alla behöver vi underhållning ;)

2011-02-08 @ 23:36:27 | http://monkeyhey.blogg.se/
Jaezmine

Väx till dig och prata med dom istället för att sitta och beklaga dig i bloggen...

2011-02-09 @ 14:31:35
Anonym

VI HAR PRATAT ME DOM !!!!!!!!!! Dom slingrar sig bara. patrik skickade sms till jonny i helgen och frågade, då fick han inte ens nåt svar tillbaka. JÄVLIGT MOGET !!!!!!

2011-02-09 @ 14:40:25
Anonym

Men hur mogna är ni egentlingen ta ett lån om ni sitter utan pengar det brukar ni ju göra det gorde ni ju för att kunna köpa vagnen väx upp istället om du hade jobbat så hade ni inte haft så dålig ekonomi det är PATRIK som har lånat ut pengar till JONNY inte du varken madde eller du har med det att göra det är nåt mellan dom inte er o hela världen sen ska man betala sina skulder håller med det till 100% men man tar inte sånt via bloggen

2011-02-10 @ 18:47:50
Anonym

Eftersom att alla verkar vara så jävla intresserad av MITT och patriks lån så ska jag bara ta och berätta att dom ska få sina förbannade pengar och leva på bröd och vatten. Tycker det är konstigt att man tar ett lån för att köpa en vagn som kosta multum och sen säger att man inte har några pengar tror fan jag det när man får betala en massa avgifter och skit på lån som man tar. Sen är det som så att den här datorn som jag surt kämpar ihop UTAN lån så kommer den kosta en bråkdel av det ni har lagt ut för eran när ni är färdiga och VI behöver visst den här datorn som jag håller på och köper då vår laptop är på väg att tacka för sig.

2011-02-10 @ 19:24:16
Anonym

vad säger Patrik om att du hänger ut hans privatliv såhär, det drabbar ju inte bara dig utan dom som är inblandade också....?

Du gör valet åt allihop att avslöja väldigt privata saker på internet.. en vacker dag kan det vara du som har gjort ett misstag och vill nog inte bli behandlad på det här sättet. ganska viktigt att försöka sätta sig in i de andras situation också även om du ser dom som "the bad guys". Ni var ju trots allt vänner.... då behandla man inte andra på det här sättet... för ja tror att dom flesta håller med om att det är ett omoget sätt att bete sig...

2011-02-10 @ 20:58:47
Rebecca

Jonny: Jag ville aldrig lägga mig i gällande lånet men jag nådde en punkt då jag fick nog. Vi har pratat me er och frågat då och då under månaderna som gått men antingen har ni inte svarat alls på det eller så har det varit olika ursäkter. Och me tanke på att det är så mycket pengar är vi väldigt angelägna om att få tillbaka dom. Och hade vi fått tillbaka våra pengar så hade vi inte behövt ta lån för att köpa vagnen men nu hade vi inget val då vi gärna ville ha en ny vagn. och vi tar inte lån för skojs skull. Det va madde som sa att du hade köpt nåt skit till en data ni inte hade så jag ber om ursäkt. Det är jätte bra att du kämpar men vi kämpar också för att klara månadens kostnader. Och jag och Patrik prioriterar alltid skulder först, även om vår data eller tv hade gått sönder skulle vi se till att först betala våra skulder och sen ta resten. Och det känns som om jag inte hade gått så långt som jag hade så hade du inte bestämt dig för att börja betala oss.



Anonym: Tror du jag är så dum i huvudet att jag inte berättar för patrik va jag skriver om honom? Han har tillgång till min blogg, han kan säga till om han inte gillar nåt jag skriver. Och som jag redan skrivit, ja, det jag gjorde va fel och omoget men gjort är gjort och jag ångrar det inte. Nu har dom iallafall bestämt sig för att betala, det är huvudsaken.

2011-02-10 @ 21:13:26
Petra

Men om man läser din blogg ser man ganska snabbt att det inte är DINA pengar det handlar om utan Patriks för du tjänar väl inga pengar??? Borde inte Patrik ha tagit det här med Jonny isåfall??

Det här bråket du har med Madde bevisar ju bara att ni aldrig har vart bra kompisar från början.

För hur kan man blir sur för att ens kompis blir gravid?? borde man inte vara lycklig för den kompisens skull??

Men samtidigt kan man inte bli sur för att en kompis väljer ett namn som är likt eller tillomed samma som man själv har på sitt barn.

Men ni kommer väl mogna upp så smånigom också!!

2011-02-11 @ 14:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!