v36 (35+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 35+0
  •  Bebisen väger c:a 2620 gram.
  •  Bebisen är c:a 47,3 cm från hjässa till fot. 
  •  Du har klarat av 87% av graviditeten.
  •  Du har 34 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna tankar
    Idag har jag varit på mvc för att lämna urinprov och ta blodtryck, börjar bli lite less på det men det är ju för att dom vill ha koll på mig pga mitt höga blodtryck. Idag låg blodtrycket på 120/95, vilket inte va så jätte bra men inte heller jätte dåligt men BM bestämde att jag ska dit 2 ggr/veckan nu :( suck .... Varje Måndag och Torsdag ska man dit ..... Tur att det inte är många veckor kvar då :P Hade iallafall ingen äggvita, skönt det. Har även börjat samla på mig vätska, bara sen förra besöket har jag gått upp 1,4 kg. Men det är skönt samtidigt att veta att det är vätska så att jag inte går upp massa i fett liksom ^^ haha. Hon skickade mail till UL-barnmorskorna i Liljeholmen angående en tid för tillväxt UL, yeeeey :D Blev jätte glad när hon sa det, trodde inte att vi skulle få se vår lilla tjej igen innan det va dags för henne att ploppa ut. Så jag hoppas att jag får en tid redan nästa vecka, längtar iallafall jätte mycket. Morgondagens tid avbokade vi, ska dit på Torsdag morgon istället så patrik missar det men det gör inget, han har följt me på vartenda möte sen andra gången :) Huvudsaken är att han följer me på ULet. Anledningen till att vi ska på tillväxt UL är för att mitt BMI va högt när jag skrev in mig så dom vill bara mäta och försöka väga tösen och kolla mängden fostervatten. Men hon är varken för liten eller för stor för sin "ålder" enligt min BM och mitt sf-mått följer kurvan jätte bra.
  • Jag mår fortfarande relativt bra :) Har börjat få liiiite halsbränna på nätterna men efter ett glas mjölk försvinner det på en gång så det är inget som besvärar mig sådär. Har nästan förvärkar titt som tätt varje dag nu men dom är fortfarande lindriga. Tösen sparkar och lever livet i magen, det är fortfarande lika mysigt som i början <3 Jag och Patrik längtar så mycket efter henne och vi håller på och fixar det sista i lägenheten så att vi bara kan koncentrera oss på henne när hon kommer. Har även börjat packa BB-väskan, ska åka iväg och köpa amningsbhar i helgen och det sista som jag måste ha me mig, sen är det klart :)



    Ni får nöja er me en magbild ikväll, ska be gubben ta en helkroppsbild senare i
    veckan .....




    Kommentarer
    malin spängs

    snart dags,snart dags:) va kul då får våran lilleman en lekkamrat:)

    2011-02-07 @ 22:53:30
    Rebecca

    Yeeey :-D då kan man träffas nånstans i sommar, ta me sig lite picknick och barnen kan ligga i gräset:) eller thea kan ligga i gräset medan cash förmodligen kommer krypa :) haha.

    2011-02-08 @ 07:17:03

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!