v37 (36+0)

  •  Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 36+0
  •  Bebisen väger c:a 2825 gram.
  •  Bebisen är c:a 48,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 90% av graviditeten.
  •  Du har 27 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna tankar
    Nu är det exakt EN månad kvar till BF, jag kan inte fatta det. EN enda månad, det är ju ingenting. Och visst, har jag otur är det max 1,5 månad men iallafall. Tiden har gått så snabbt, alla som säger att att tiden i princip står still kan slänga sig i vägen :P Själv tycker jag att tiden bara rusar iväg. 27 dagar går fort, speciellt när man springer på mvc 2 ggr/veckan ^^ Man märker att kroppen börjar förbereda sig till fullo nu, har förvärkar flera gånger varje dag och dom ökar bara mer och mer i intensitet men annars mår jag toppen :D Hihi .... Jag förstår inte många som klagar på att deras bebis sparkar på revben och inre organ, jag har aldrig känt det. Inte ens i närheten. Antar att jag bara haft tur. Nu är chansen inte så stor att jag lär besväras av det heller för hon lär väl snart fixera sig. Har inte heller några problem me förstoppning, halsbränna eller sura uppstötningar. Det enda jag har svårt me är att inse och acceptera att jag inte orka hålla samma tempo som innan graviditeten. Häromdagen höll jag och patrik igång hela dagen och städade och fixade och fast jag hade ont som fan och va helt slut tog jag det inte lugnare och när jag stod och lagade mat senare den kvällen bröt jag ihop av utmattning och bara grät och grät. Det va ett nederlag för mig, jag hatar att inte orka me allt längre. Men det är allt :) Skulle åka till mvc idag men jag har sovit dåligt och haft ont så jag ringde och avbokade, jag och Patrik ska dit på torsdag eftermiddag istället :) Försökte även ringa vårdcentralen för att boka tid för glukosbelastning men ingen svarade så jag ska försöka lite senare igen. Och i princip allt till Thea är klart, så himla skönt :) Vagnen står redo, spjälsängen är bäddad, skåpet är fyllt me blöjor och våtservetter, alla hennes kläder och sängkläder är tvättade och på Tisdag ska vi till patriks föräldrar och hämta bilbarnstolen och installera den :) sen är vi redo för hennes ankomst till 110% :) Jag ska ta och packa klart BB-väskan också och efter löning ska jag och patrik till netonnet och köpa en bärbar radio för jag vill ha musik på BB då jag kan koncentrera mig på annat än på smärtan och dessutom vill jag ha en radio i köket så det blir alldeles utmärkt :P



 Blev visst ingen helkroppsbild denna gång heller =/ Men
imorrn ska jag be mannen min fixa det för imorrn kväll ska vi till hans päron på
middag så då ska jag göra mig ordning. Idag har jag inte ens engagerat mig i att
sätta på mig bh =/ haha ....




Kommentarer
Madde

stor fin mage du har :) skönt att allt är färdigt så ni förhoppningsvis bara kan sitta o ta de lugnt nu innan hon kommer. skulle mest säga att när ja födde så hade dom på varje rum radio o cd spelare.. vet inte hur de är uppe hos er, ja födde i lund. (skåne)

2011-02-14 @ 22:08:40
Rebecca

Tack så mycket :) ah, det är jätte skönt att allt är färdigt .... bara BB-väskan kvar att packa plus sambons BB-väska :) hmm, jag tror att det är olika från sjukhus till sjukhus och samma sak från län till län. har för mig att sjukhuset jag ska föda på inte har radio så det är lika bra att ta me det utifall :)

2011-02-15 @ 13:50:29
Sofia

Saknar uppdatering ett par gånger om dagen :(

2011-02-15 @ 20:47:23
Rebecca

Oj, vill du ha fler uppdateringar?? =/ det händer ju inget intressant i mitt liv just nu och jag skriver bara om samma saker hela tiden, kan ju inte heller va roligt att läsa? Kommer säkerligen bli fler uppdateringar när lilla tösen har kommit men nu står mitt liv still. Har du förslag på va jag kan skriva om så är det bara att framföra dom :D

2011-02-15 @ 21:58:39
Sofia

Du kan skriva "saker ni inte visste om mig", En vlog skulle piffa upp bloggen lite där du kanske visar runt i din lägenhet osv. Älskar att följa din blogg :)

2011-02-17 @ 14:01:30
Rebecca

Haha, ja det kan jag ju skriva :P är inte så förtjust att videoblogga så det kommer nog inte hända tyvärr =/ kanske att jag lägger upp en video på lägenheten och sen när min lilla fis har kommit så kommer jag filma henne då och då och lägga ut :) Va roligt att min blogg faller dig i smaken :)

2011-02-17 @ 21:02:26
Anonym

OJ.... vilken stor mage du måste ha gått upp över 5 kg som du skriver jag gick upp 7 med mitt barn o vikten på bebisen va lite över 4 kg o sen väger moderkakan o vattnet o jag tippar på att erat barn kommer att väga 4 kg när man tittar på strl på magen o att barnet väger över vikten nu....dessutom sista veckorna går bebisen upp ca 500 gr i veckan men det kommer säkert gå bra Lycka till!!!!!

2011-02-27 @ 11:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!