v39 (38+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 38+0
  •  Bebisen väger c:a 3231 gram.
  •  Bebisen är c:a 50,1 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 95% av graviditeten.
  •  Du har 14 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna tankar
    Inom två veckor är vår lilla flicka här :D Förhoppningsvis startar förlossningen spontant väldigt snart men jag får ställa in mig på att bli igångsatt. Har inga tecken på att förlossningen är på gång än what so ever och det är ganska frustrerande. Jag har ont som fan, känns som om hela underlivet slits i stycken när jag går, lyfter ena benet, vänder mig om i sängen, ja precis allt jag gör nästan :( Har blivit dålig i magen, eller inte dålig men jag gör nummer två minst 4-5 gånger om dagen, har hört att det kan vara ett litet tecken på förlossning men jag får väl se ^^ Thea trycker på neråt, det gör inte ont men är obehagligt. Är bara jävligt less på att va gravid nu, vill att det ska va över så att man blir som vanligt igen. Till och me Patrik börjar bli frustrerad och han längtar så mycket efter henne. På onsdag ska vi iallafall till vanliga mvc och på fredag ska jag till spec.mvc, och sen är det högst två besök kvar innan lilltjejen kommer :) Man får tänka positivt, eller försöka iallafall.



  • Kommentarer
    .

    Om du alltid är lös i magen kan det vara ett tecken på det, kroppen börjar tömma tarmarna 1-2 veckor innan du skall in och föda.. kan även börja någon dag innan.

    2011-02-28 @ 14:00:43
    Carro

    Nu närmar det sig med stormsteg!

    2011-03-01 @ 08:10:28 | http://carrosell.bloggsida.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!