Börjar bli rädd

Jag avundas verkligen varenda kvinna som har genomgått en vaginal förlossning,
att dom överhuvudtaget har klarat av det förstår jag inte ..... snart är det dags för
mig och paniken kommer smygandes för varje dag, jag börjar verkligen bli jätte
nervös ..... jag vet att vi kvinnor är skapta för att föda men tyvärr lindrar inte det
ett dugg ..... Det som däremot lindrar är att kvinnor för hundratals år sen födde barn
på löpande band UTAN smärtlindring ..... Idag finns, tack och lov, all tänkbar smärt-
lindring ...... fast jag vill bara ha epidural och ev bäckenbottenbedövning ..... ska
testa lustgas men är så rädd för att bli snurrig och illamående =/

Jag har liksom inte tänkt på att jag kommer vara med vid själva förlossningen, hur
konstigt det än låter .... jag vet att JAG ska föda men det har liksom varit allt ....
Inatt slog det mig att jag verkligen ska FÖDA, att jag kommer ha ONT, att jag
kommer vara RÄDD ..... Jag är skräckslagen för jag vet inte vad jag har att förvänta
mig ..... jag vet inte hur smärtan kommer kännas eller hur jag kommer hantera den :(
Helst vill jag inte tänka på förlossningen alls, vill liksom bara ta det som det kommer ....

Jag är glad att Patrik följer me men jag kommer oroa mig för hur han mår och hur han
upplever allt ..... men på sätt och vis kanske det är bra .....

Well, även om jag är livrädd och helst bara vill gömma mig under täcket är det här
något oundvikligt .... min lilla flicka måste ju ut och det genom mig tyvärr ..... men
när hon väl har kommit så kommer jag glömma allt annat .....




Kommentarer
Fanny

Du ska nog se att förlossningen går bra!

Jag hade ju ingen plan, förutom att jag inte skulle ha bedövning, hade lite lustgas. Visserligen hade jag en väldigt liten bebis, men min plan funkade iaf!

Ett tips jag har, de är att be om en värmefilt och ha på magen! Hur skönt som helst när man har värkar.

Det är ju ännu en tid kvar innan bebis kommer, men jag hoppas att allt går som du vill ändå! :)

2011-01-26 @ 16:31:18 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
Rebecca

Jo, jag hoppas att den går bra men det kan ju gå fel också =/ Är mest rädd för hur jag kommer hantera smärtan, vet liksom inte vad jag har att vänta mig. Men snart är jag där och då får jag veta :) Men för dig gick ju allt så fort (ca 10 veckor för fort) haha ..... så jag förstår inte hur du hann tänka överhuvudtaget =/

2011-01-27 @ 12:15:00
fanny

Jag åkte ju in 2 dygn innan förlossningen och då la vi fram min plan och förberedde oss. Det var faktiskt allt som behövdes :)

2011-01-27 @ 13:01:36 | http://eleahmamma.bloggplatsen.se
Rebecca

Jahaaaa :) då förstår jag .... hade du skrivit en förlossningsplan innan eller bestämde du när du kom till förlossningen hur du ville ha det?

2011-01-27 @ 13:20:19
Fanny

Det enda jag hade planerat det var att jag inte skulle ha bedövning. Endast lustgas och jag pallade det. Och det var allt jag hade också!

Satt på en boll under värkarna, sen hade jag en varmfilt på magen och det var allt :)

2011-01-27 @ 13:27:21 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
Rebecca

Lustgas är det enda jag verkligen inte vill ha :P är så rädd att börja må illa och tappa kontrollen =/ Kan testa men gillar jag det inte så skiter jag i det :P jag vill ha epidural och ev bäckenbottenbedövning. den där värmefilten lät skön också :)

2011-01-27 @ 14:51:37
fanny

Om du tar ep finns det en risk att du inte känner några krystvärkar alls.

2011-01-27 @ 19:48:42 | http://eleahmamma.bloggplatsen.se
Rebecca

jag vet det, har läst för och nackdelar om nästan all smärtlindring som går att få :) Men barnmorskan ser ju mina krystvärkar på nån skärm så hon kan ju säga till när jag ska krysta :) Och vem vet, allt kanske går så fort så jag ändå hinner inte få nån epidural .....

2011-01-28 @ 10:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!