Resumé av 2010

Januari
Skrev in mig på arbetsförmedlingen.
Sexlivet fick en riktig nystart.
Underbar picknick ute vid hellasgården me älsk.
Var på ett par antällningsintervjuer men utan resultat.
Jag och Melissa var på "the studio", det va ingen trevlig upplevelse tyvärr.
Jag och patrik va på nordmans releasefest för hans senaste skiva "om gud
var jag".
Började läsa alla böcker i twilight-serien, kan lova att jag fastnade rejält =/
Patrik sålde sin bil.
Var inne i en djup svacka då allt kändes meningslöst och jag ville helst bara dö.
Jag och Patrik köpte varsin ny telefon, blev en sony ericsson w715.

Februari
Vi börjar renovera lägenheten.
Var på ett x antal anställningsintervjuer men utan resultat.
Vi va barnvakt åt leah :)
Vi skulle gått på dop men det vart inställt :(
Vi lämnade in bilen på reparation.
Blev många middagar i visättra hos moster.

Mars
Bilen är fortfarande på reparation =(
Äntligen fick vi tillbaka bilen.
Renoveringen av lägenheten fortsätter, sakta men säkert.
Vi va barnvakt åt fröken leah :)
Kom in i en "testa-nya-maträtter-period.
Börjar jobba på en förskola.
Festade hos Robino, hade skitkul.
Träffade syrran som jag inte har träffat på 1,5 år.
Patrik skämmer bort mig.
Fick sparken pga för hög frånvaro (va sjuk i 4 dagar me feber)
Ceasar va inne hos veterinären och blev rakad och kastrerad.
Patrik åkte upp till Tierp ett par dagar, massa saknad.
Min barnlängtan sätts på prov då alla går och blir gravid.

April
Funderar på om vi aldrig blir klar me renoveringen =/
Min mosters hund, Balder dog :(
Jag och Patrik skulle åkt på nordmankryssning men jag va för ung :(
Ceasar blev sjuk och kissade blod, dags för veterinären igen.
Vardagsrummet blir klart, nu kan jag börja inreda :D
Börjar återfå livsgläden igen.
Vi började renovera sovrummet.
Köpte världens bästa födelsedagspresent till min mamma.
Älsklingen börjar jobba :)
Var på valborgfest hos Robino, hade roligt tills störningsjouren kom =/

Maj
Va flytthjälp åt fam Nilsson.
Var på några anställningsintervjuer.
Fick ett vik på en förskola, jobbade bara nån dag tyvärr.
Både jag och Patrik fyller år.
Blev bjudna på vår favoritrestaurang av patriks föräldrar.
Var på 30-årsfest hos en gammal klasskompis.
Blev mycket balkonghäng och solande.
Renoveringen blev i princip helt klar.

Juni
Klippte mig kort, blev jätte nöjd.
Madde och Tintin gifte sig :D
Jag börjar me min bebisverkstad på allvar.
Umgicks mycket me Madde och Leah.
Jag och Patrik drog iväg på den årliga trosa-marknaden.
Jag och Patrik snodde me oss Leah till torekällberget.
Jag och Patrik drar till tierp på en mini-semester.
Träffade eleonor, hennes kille och deras dotter :)
Börjar me min nya diet, LCHF. 
Firade midsommar i Tierp me älskingens familj och släkt.

Juli
Jag blev gravid och startade en ny blogg.
Jag och patrik hade en liten svacka iochmed min graviditet.
Tog årets första bad men det gillade inte knodden i magen.
Va på mvc för första gången.
Jag får se min lilla bebis för första gången samt få bekräftat hur långt gången jag är.
Patrik har accepterat att jag är gravid och han börjar också bli innerligt glad för
det lilla livet.
Vi va på fest hos kopparskägg, mest för att säga hej.
Mamma fyller 50 och får två biljetter till ozzys konsert på globen i höst.
Vi följde me fam Nilsson till malmköping på marknad.
Jag berättade för min familj och för fam Nilsson att vi väntar barn :D

Augusti
Inskrivning på mvc, fick veta BF som då va 8 mars 2011.
Börjar plugga fritidsverksamhetskunskap på distans.
Börjar bli riktigt sugen på att börja handla åt bebisen men jag ger mig till
tåls.
Patrik tvingade iväg mig till sjukan så jag kunde ta mitt blodprov.
Hamnar i en liten svacka och är rädd för att jag har förstört patriks liv.
Mitt och patriks förhållande genomgår den största krisen i vårt förhållande.
Jag och Patrik va på en nordman-spelning i södertälje.
Jag och Patrik åker upp till Tierp.
Var på läkarkontroll på mvc och fick hörs litens hjärtslag för första gången,
det va helt obeskrivligt.
Vi börjar planera lite vad vi ska köpa till bebisen.

September
Mina hjärnspöken ställer till det för mig och Patrik.
Inne i en ny period av matlagning.
Mamma och moster är på globen och ser ozzy osbourne.
Köpte mina första mammakläder, kändes väldigt skumt.
Blev medlem på blimamma.se.
Börjar bli trött på det eviga kissandet =/
Gjorde ett seriöst försök att sluta röka, va rökfri i drygt 4 dygn.
Patrik fick höra bebisens hjärta för första gången :)
Jag och Patrik tar tag i vårt förhållande på allvar och gör vårt bästa för att det
ska bli bra igen.
Jag och patrik var på skansens höstmarknad.

Oktober
Jag och patrik va på loppis och fyndade lite tavlor me nalle puh-motiv.
Vi börjar handla lite smått till bebisen :) Bl.a lite sängkläder och sånt.
Tror att jag kände bebisen för första gången.
Vi har bestämt namn på bebisen, viggo om det blir en pojke eller thea om det blir
en flicka.
Vi va på kalas då leah fyllde 1 :)
Är orolig över graviditeten, känner mig inte alls gravid =/
Vi va på UL och fick veta att vi väntar en liten tjej till 80-90%, lyckan va total.
Vi berättade för Patriks föräldrar samt släkt att vi väntar barn, vart blandade
reaktioner.
Första snön föll.
Fick blodsockerfall och det va inte roligt. vart riktigt rädd.
Jag köpte Theas första kläder samt skötväska och lite sånt.
Jag och Patrik hade en underbar heldag me fam Nilsson som innehöll massa shopping,
middag på grekiska kolgrillen och sen kaffe och tv-spel hos dom :)
Jag och Patrik va på familjetorget och blev nyförälskade i vår vagn :)

November
Nu är jag helt säker på att jag känner henne sparka, så underbart.
Patrik är otålig, han vill också känna henne sparka.
Väldigt orolig för att förlora tösen sent i graviditeten.
Jag börjar planerna Theas hörna.
Jag vaccinerar mig mot influensan.
Patrik köpte sina första kläder till Thea som hon ska ha hem från BB :)

December
Jag och patrik firar 5 år tillsammans :love:
Julen firar vi me min familj i visättra.
Jag får en lätt sväng av vinterkräksjukan.
Vi åker upp till Tierp och bor hos hans mormor.
100 dagar kvar till BF.
Älsklingen fick känna sin första riktiga spark.
Jag och patrik beställde vagnen.
Patriks semester börjar :) Lovely.
Upplevde mitt livs värsta tandläkarbesök någonsin.
Nyårsafton firade jag hemma me Patrik.

Såhär såg mitt liv ut förra året .....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!