v33 (32+0)

  •  Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 32+0
  •  Bebisen väger c:a 2009 gram.
  •  Bebisen är c:a 44,2 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 80% av graviditeten.
  •  Du har 55 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna tankar
    Har fått ett par rejäla förvärkar dom senaste dagarna, det ilar i hela ryggraden men går över efter en halv minut max. Ser inte fram emot tills dom riktiga värkarna kommer =/ Eller jo, samtidigt så längtar jag efter dom för iochmed dom så kommer ju vår dotter :) Hihi ..... fan, 55 dagar kvar, det är ju ingenting ..... det är typ 1,5 månad ..... Har hamnat i ond cirkel, varje gång jag går upp på nätterna och kissar så är jag alltid så törstig och torr i munnen så då måste jag dricka och det leder ju till att jag måste springa på toa ännu oftare :( Är helt död på mornarna när jag vaknar ..... men varför klaga, jag kan sova hela dagarna om jag vill så :P Hihi .... På Torsdag ska jag till BM och ta blodtryck och lämna urinprov förutsatt att vädret har blivit bättre, dvs inte är lika halt, vågar knappt gå ut, är så rädd för att halka och göra illa magen ..... Läste något om att man måste känna bebisen minst 6 ggr/tim nu, inte under hela dygnet visserligen men ändå ... ni som har varit eller är gravida, stämmer det? Jag har ju ingen direkt koll på hur ofta tösen rör sig men det är nog mindre än 6 ggr/tim, skulle jag tro =/ Fast det beror på, ibland rör hon sig konstant under ett par timmar och sen "vilar" hon ett par timmar .....






Kommentarer
Sofia

Hej! :) Vore så kul att få se hela dig på en bild med din fina mage! Hoppas allt är bra!



Kramar Sofia

2011-01-17 @ 17:12:04
Rebecca

Haha, du är inte den första me det önskemåldet :)Kom att tänka på idag att jag inte har en ENDA helkroppsbild på mig som gravid =/ ber inte gärna min pojkvän ta kort på mig då han redan tycker att jag tar alldeles för mycket kort :P haha .... men jag lovar att det kommer komma upp en, kanske fler helkroppsbilder inom en snar framtid :)

2011-01-17 @ 21:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!