v34 (33+0)


  •  Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 33+0
  •  Bebisen väger c:a 2207 gram.
  •  Bebisen är c:a 45,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 82% av graviditeten.
  •  Du har 48 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

Egna tankar
Ojoj, nu är det inte länge kvar :D För varje dag som går blir jag mer och mer otålig och upprymd, tänk att hon snart är här. Kan inte förstå det. Jag och Patrik håller på och bonar för fullt, igår satte vi upp hyllan ovanför hennes säng, vi köpte en nattlampa till henne och om nån vecka ska jag tvätta och stryka hennes sängkläder för att sen bädda rent i hennes säng. Tösen håller igång och sparkar och bökar från och till hela dagarna. Börjar få mer kraftiga förvärkar nu, igår höll det i sig i 20 min och gjorde så fruktansvärt ont. Och det ska liksom bli värre ^^ haha ..... Den här veckan har vi lite saker att göra. På Tisdag ska vi till försäkringskassan och ansöka om föräldrapenning och så ska vi till flempan på föräldraträff :) Och på fredag är det dags för vanliga mvc :) Har en känsla av att den här sista tiden bara kommer rusa iväg. Hur har ni andra mammor/blivande mammor upplevt sista tiden? har det gått fort eller har tiden stått still?



Jaha, här kommer en helkroppsbild på mig som gravid ^^ det är fan ingen vacker
syn ..... är ju stor som en j-vla val ..... haha ....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!