v35 (34+0)


Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 34+0
  •  Bebisen väger c:a 2411 gram.
  •  Bebisen är c:a 46,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 85% av graviditeten.
  •  Du har 41 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna tankar
    41 dagar kvar till BF och jag börjar tröttna lite smått på graviditeten :( Eller rättare sagt, jag är jävligt less på graviditeten. Det är fortfarande lika mysigt när tösen sparkar och har sig, då smälter jag men resten är jag så less på. Jag svettas som bara den, jag är tung och orkar fan ingenting, jag har fått problem me ena handleden pga att jag alltid stödjer mig me den när jag ska ta mig upp ur soffan, sängen, badkaret, you name it. Hela kroppen kliar som fan om jag inte smörjer mig VARJE kväll, jag är så trött på att springa på toa hela nätterna osv osv. Men det är som högst 55 dagar kvar så det är bara att bita ihop, hoppas innerligt att hon kommer om 3-4 veckor :) Tror iallafall att jag ska börja packa BB-väskan lite smått. Har lite saker kvar att köpa som jag måste packa ner men lite kläder till tösen och så kan jag packa redan nu. Tänkte använda min stora svarta skinnväska som BB-väska, va faktiskt min smarta fästman som kom på det då jag hade problem me va jag skulle ha för väska =/ haha ..... När tycker ni att man kan bädda spjälsängen? Det kliar verkligen i fingrarna men jag vill inte göra det för tidigt, jag vill likosm ha er "tillåtelse", hur dumt det än nu låter ^^




  • Kommentarer
    Vestling

    Jag bäddade den redan i oktober :) sen bytte jag lakan när vi kom hem från bb :) Men jag ville se den bäddad och klar :D

    2011-01-31 @ 12:26:51 | http://vestling.blogspot.com
    Rebecca

    Haha :) oj, det va kanske lite tidigt men det är ju upp till var och en :) jag funderar faktiskt på att bädda den väldigt snart och sen kan man ju byta lakan närmare fram men jag vill också så gärna se spjälsängen bäddad :D

    2011-01-31 @ 13:41:25
    Tine

    Bädda sängen när du känner att du vill det. Du måste gå din egen väg rebecca, gör som DU vill. Ingen annan. Det finns inga mallar om när, hur och art du ska göra saker. Du måste göra det på ditt sätt, för det är det bästa =) Tro på dej själv!



    Kram

    2011-01-31 @ 20:42:09
    Rebecca

    Haha, jo men annars får man väl massa skit om man bäddar för "tidigt" men imorrn ska jag bädda :D och jag längtar kan jag lova :P det är trots allt "bara" 41 dagar kvar till BF :D Ska även börja packa BB-väskan och förbereda :)

    2011-01-31 @ 21:33:05
    Anonym

    men hur fan trodde du att de skulle vara att va gravid? speciellt när du är så stor som du är, fan använd en krycka eller vad som helst, LÖS PROBLEMEN!!!

    2011-01-31 @ 22:10:16
    Anonym

    jag hade faktiskt räknat me att det skulle va värre, jag har haft det jävligt lätt jämfört me många andra. Och ja, jag kanske gör en höna av en fjäder men låt mig då göra det. låt mig klaga om jag vill det, du behöver inte läsa.

    2011-02-01 @ 10:22:19

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!