Lite tankar om mammarollen

Jag har suttit och funderat på vad som definierar en
bra vs en dålig mamma ..... Många anser ju att jag
är en dålig mamma som inte tar hand om min
dotter ..... Jag ger henne mat, jag överöser henne
me uppmärksamhet och kärlek, hon är alltid ren
och hel, hon får ny blöja när det behövs, jag leker
med henne .... MEN, jag har gjort några misstag
som jag dock har lärt mig av ..... Ingen är felfri,
ingen är perfekt, alla gör sina misstag och jag
tycker att huvudsaken är att man aldrig gör
samma misstag två gånger, då har man
uppenbarligen inte lärt sig nåt ^^

Hur ska en bra mamma vara? Hur är en dålig
mamma?

OM jag skulle förlora vårdnaden om min dotter
kan ni kalla mig en dålig mamma,  OM ni ser att
hon är undernärd kan ni kalla mig en dålig mamma,
OM ni ser att hon är blåslagen kan ni kalla mig en
dålig mamma MEN kalla inte mig en dålig mamma
för några misstags skull .... OM jag gör om samma
misstag, fine då kan ni kalla mig en dålig mamma ....

Säg nån nybliven förälder som aldrig har gjort nåt
enstaka misstag i sin roll som förälder för isåfall
skulle jag vilja träffa den personen !!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!