Fullt upp varje helg

Snart är det äntligen helg, så himla skönt .... men tro inte att vi
bara kommer sitta hemma och slappa för där tar ni fel :P Vi har
fullt upp varje lördag-söndag fram tills den 16 Juli och då åker vi
till jämtland :)

Lördagen kommer spenderas på 25-årskalas och sen ska vi upp
till visättra och säga hej då till melissa .... Större delen av
söndagen kommer vi vara på stallarholmen och vikingafestivalen ...
Lördagen efter det blir jag och Patrik barnfria, vi ska äta middag
på vår favoritrestaurang och sen bio efteråt, Thea ska sova hos
gudmor/gammelmoster maria :D Ska bli så härligt att få umgås
me mannen på tu man hand igen ;) Och ta en ordentlig sov-
morgon på söndagen .... och på söndagen tänkte vi fira min
mamma som fyller år dagen innan vi åker till jämtland .... Vi
tänkte bjuda henne på fika på hennes favoritcafé och så hade
hon önskat sig en bok :)

Och helgen efter det drar vi till jämtland :D yeeeeeeeey, längtar
massa ..... Skönt att man har fullt upp för då går tiden lite
fortare, mannen har bara 11 arbetsdagar kvar innan semestern
börjar ....

Imorrn är det iallafall fredag :) Jag och Patrik tänkte åka förbi
mamma en sväng, hon hade varit nere i Huddinge idag och köpt
lite kläder till Thea :) Sen ska vi till city gross och köpa ingredienser
till middagen, ska göra hemmagjord pizza, va evigheter sen vi åt
det så det ska bli riktigt gott .... Vore skönt att ta en tripp till
apoteket också,får se om jag och Thea går ner imorrn på förmiddagen
eller om vi tar det i samma veva som city gross .....

Undrar en till sak angående Thea ..... varför är det så vikigt att små
barn ligger på mage förutom att träna nacken? Har hört att om dom
ligger för mycket på rygg så får dom platt bakhuvud men jag låg
nästan bara rygg när jag va liten och jag har inte platt bakhuvud
idag =/ Thea HATAR nämligen att ligga på mage ..... Vore tacksam
för svar då jag vet om jag bör oroa mig för att hon ligger på rygg
för ofta =/

Nä, nu ska jag fortsätta kolla på tv ....

Bye Bye



Kommentarer
LJ

Låt ditt barn tillbringa mycket tid på magen när han eller hon är vaken, då tränar ditt barn sina muskler i armar, axlar och nacke. Lek med ditt barn! Lägg leksaker i en ring kring barnet, så småningom lär sig barnet hålla huvudet och lyfta upp överkroppen med armarna för att nå leksakerna. Var lyhörd för om ditt barn blir trött. Tänk på att om ditt barn somnar så lägg honom/henne på rygg i sin säng.



Growing people är bra att kika upp, samma sak med famljeliv! =)

2011-07-01 @ 00:08:50
Anonym

Nu måste Thea ha massor med kläder! Hinner hon använda allt ?

Hur går det för dig och dina badkläder? Kan inte se att du har varit och badat ( inte något du har berättat om).

Hur många kilo tänkte du gå ner till sommaren 2012 ?

Ett tips är att börja planera för det ex 2kg/månad =22kg juli 2011-maj 2012.

Då slipper du panik banta nästa vår så har jag gjort för att nå mitt mål efter jag var gravid.

Inte lätt men det funkade bättre med långsiktig planering, fuskade med godis-läsk ibland men då fanns det tid att kompensera med EXTRA promenad.

Lycka till

2011-07-01 @ 08:36:31
Rebecca

LJ: Thea får ligga på mage ett par minuter några gånger om dagen :) Det går lättare om hon får ligga på mage i sängen :) Och hon sover ALLTID på rygg/sidan.



Anonym: Haha, Thea har kläder till ve och förbannelse men hon har hunnit använda nästan allt mer än 3-4 gånger :) Försöker se till att hon hinner använda alla "fina" kläder flera gånger.



Det stämmer att jag inte har varit och badat än och förmodligen kommer jag inte hinna bada förrän vi åker upp till jämtland heller :) Jag har inga planer på hur många kilon jag hade tänkt gå ner, blir bara stressad då. Vill inte ha ett bestämt mål utan jag går ner så mycket som jag går ner helt enkelt. Sen får vi se hur mycket jag går ner me enbart promenader och bara gott en gång i veckan :) Skulle vilja börja träna igen så får se om jag tar tag i det senare i höst :)

2011-07-01 @ 10:00:52
Anonym

Har du funderat på vad kläderna kostar per gång hon använder de. Jag menar om en klänning kostar 200kr och hon använder den 4 gånger vilket verkar vara max antalet för hur många gånger hon använder sakerna så kostar klänningen 50kr /gång !

2011-07-01 @ 10:22:17
Rebecca

Det va bara ett exempel som jag nämnde. Försöker att få henne att använda alla kläder så mycket som möjligt :) Sen är det klart att hon har vanliga bodys oftare än klänningar. Och jag har bara köpt 1-2 klänningar, resten har hon fått :) Det enda jag har köpt mycket av är bodys, byxor och tröjor och det använder hon ju dagligen :) Sen har hon massa kläder som är för stora, vilket bara är bra :D

2011-07-01 @ 12:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!