I'm NOT alive

Är mer död än levande idag ^^ Dottern vaknade halv 4 imorse,
försökte få henne att somna om, gav henne både nappen och
bröstet men inget dög ..... Patrik bad mig försöka somna om så
skulle han ta henne men han somnade bara så jag fick som
vanligt ta hand om henne själv ..... Hon bara skrek så jag gick
upp och gjorde mat och då blev hon glad men inte fasiken
somnade hon om =/ Ska väl va glad om jag har fått sova
sammanlagt en timme mellan halv 4 och halv 11 ..... Så idag
är jag TRÖTT .....

Jag funderar på att öka hennes mat, nu får hon 150 ml så det
kanske är dags att börja ge henne 180 ml, hur mycket ersättning
gav ni er 4-månaders bebis? Det är iallafall dags att gå från
NAN 1 till NAN 2 snart då hon snart blir 4 månader .....

Idag tänker jag bara va hemma, har ingen ork att göra nåt
annat även om jag skulle vilja ..... Ska plocka lite hemma
och diska och så ....

På söndag blir det iallafall en spontantripp till stallarholmen :D
Patrik såg i aftonbladet att det va vikingafestival där då och han
älskar ju vikingar och sånt så självklart ville han dit och jag åker
gärna också dit så :)

Usch, fy fan va jag är trött :( Nä, ska väl gå och ge dottern lite
frukost och sen sätta igång ....

Bye Bye




Kommentarer
malin spängs

kostar vikinga marknaden nått?

2011-06-30 @ 11:37:19
Rebecca

60 kr/pers i inträde

2011-06-30 @ 11:40:04
Therese

Man glömmer alldeles för fort, trots att Leo nyss var 4 månader (han blir 6 månader 12 juni) så kan jag inte minnas hur mycket han åt då. Men jag tror nog han åt mer än 150 ml då (kanske runt 170-180x5 är min gissning). Antar att du kanske vet skillnaden på NAN 1 och 2, men hur som helst så mättar den i alla fall inget mer det är bara mer av järn och några andra mineraler.

2011-06-30 @ 11:46:06
Anonym

Så skönt att du slipper åka och jobba efter den natten, vilket Patrik förmodligen skulle i denna värme.

2011-06-30 @ 15:17:46
Sandra

Jämför inte med hur andra 4-månaders äter.. Märker du att hon inte blir mätt på 150, ja då är det bara att öka. Det viktigaste är att hon blir mätt.

2011-06-30 @ 17:33:25
Rebecka

Anonym: jo, det va skönt att man slapp åka och jobba efter en sån natt ... Patrik jobbade ju idag som vanligt fast han fick ju sova större delen av natten :-)



Sandra: jag jämför ingenting, jag ville bara veta hur mycket andra bevisar äter så att jag inte ger Thea för lite mat eller för mycket.

2011-06-30 @ 18:10:17
Emma

180 i ett par veckor +lite gröt vid frukost och en smakis vid lunch.



Men det är ju olika. En bekant som har en dottersom är 1 dag yngre än thea äter fortf 120.



Greta är ju ett knubbigt matvrak :p

2011-06-30 @ 19:00:53
Rebecca

Har inte du fått skit för att du ger greta gröt och det redan nu? Jag har fått massa skit när Thea fick smaka olika puréer =/ Haha, thea är också ett knubbigt matvrak så :P

2011-06-30 @ 20:00:56
Sanna

Man kan aldrig ge en bebis för mycket mat har vi fått lära oss. Det som de inte behöver kommer upp igen. Hannes åt drygt 200ml sedan ett tag tillbaka när han var 4mån. Vi tyckte han åt så mycket plötsligt så vi frågade och det var bara att ge tills de var nöjda, man kan aldrig ge för mycket till en bebis helt enkelt :) Sedan stannade det där ungefär :)

2011-06-30 @ 23:33:21 | http://stillunbound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!