Mamma i 5 dagar

Snart har man varit mamma i 5 dygn och det är först nu som jag
börjar inse det, igår slog den insikten ner som en bomb och jag
fylldes av kärlek till min dotter ..... tiden på BB va omtumlande
och jag kände mig mest som en matmaskin åt henne så rent
känslomässigt hade jag lite svårt att ta mig till henne ....Men
som sagt, igår hann känslorna ikapp och jag älskar henne så
fruktansvärt mycket, trodde inte att man kunde älska en annan
människa så mycket ..... Blir alldeles överrumplad ......

Amningen vill inte funka riktigt :( hon tar inte bröstet, hon blir för
ivrig och sen frustrerad ..... funderar på att ge henne lite ersättning
först för att stilla den direkta hungern och sen se om hon är lugnare
så att hon tar bröstet .... vill så gärna amma, älskar den närheten
me henne ..... men det är bara att kämpa på :)

Annars är livet som mamma precis så underbart som jag har före-
ställt mig ..... Och ja, det har bara gått 5 dygn och ja, det kommer
komma helvetesdagar och nätter också  ..... Men jag älskar livet
som mamma, jag trivs i min nya roll och jag tycker att jag har kommit
in i det ganska fort ..... Men man är ju nybörjare och jag håller på och
lär mig för varje dag ......

Just nu ligger mina två älsklingar och snarkar ikapp ^^ själv väntar jag
på att klockan ska bli 11 så jag kan ringa BVC :)

Bye Bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!