Hejsan Hoppsan

Fick en chock imorse när jag vaknade och kollade på klockan och såg att
den nästan va halv 11 :O Lillskruttan somnade vid 1 inatt,vaknade vid 4
och 6 för att äta och sen sov hon till nästan halv 11 ..... tro mig, jag och
Patrik passar verkligen på och njuter nu för en dag kommer det där
ändras och då kommer vi kanske inte få sova alls ...... Men just nu är
livet som småbarnsförälder rätt så underbart och man känner sig inte
så sliten som jag trodde att man skulle bli första tiden :P

Igår va det ju snöoväder och idag va det klarblå himmel och strålande
sol, det är våren i sverige i ett nötskal ^^ Jag tvingade ut gubben på
en promenad till långbro och det va så skönt att komma ut lite :) Även
Thea njöt, hon kikade upp då och då men sov mestadels av promenaden.
På vägen hem stannade vi en snabbis i fruängen för att handla lite fikabröd
för imorrn får vi besök :) min morbror och hans tjej kommer för att hälsa på
lilla Thea :) Det ska bli jätte roligt för dom träffar jag väldigt sällan trots att
dom bor relativt nära (odenplan) ....... Så imorrn blir det att gå upp lite tidigare
så att man hinner städa undan det värsta och dammsuga en snabbis .....

Imorrn är sista dagen då jag får ha gubben hemma hela dagen, på måndag
börjar han jobba igen. Men det är bara 5 dagar i veckan ^^ haha ..... åh,
innan jag glömmer bort det ....ni mammor som har åkt buss me barnvagn,
vilket är det lättaste sättet att gå på och av bussen? ska man gå in me vagnen
först eller ska man liksom backa in? Enligt en viss person så är det en jätte
löjlig fråga och personen i fråga ville inte svara på den så ^^ Därför frågar
jag er ...... är jätte nervös för att åka buss me vagnen för första gången =/
Men det måste göra för jag tänker inte sitta här isolerad hela dagarna ......

Nä,nu blir det en cigg, sen en dusch, sen hämta lite ost och kex och krypa upp
i soffan och mysa lite me familjen :) En helt perfekt lördagskväll, enligt mig :)

Bye Bye



Kommentarer
fanny

Det beror ju på om bussen har trappor eller ej. Har den inte trappor så brukar jag gå på, annars får man ju backa :)

2011-03-19 @ 20:42:38 | http://underbarafamiljeliv.blogg.se/
Madde

de e ingen löjlig fråga.. ja bruka köra rakt in o sen backa ut. o skulle de va så har man rätt att få hjälp av busschauffören. du ser ju när bussen kommer om de e en "låg" buss, en utan trappor, då gör du bara som om du skulle upp för en trottoar kant, lutar vagnen bak o kör rakt in. sen när du ska av så backar du ut, så att bakhjulen kommer i marken o sen rullar bak o sätter ner framhjulen typ :) de kommer gå galant...

2011-03-19 @ 21:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!