Vågar man hoppas?

Vågar man hoppas att våren är på ingång och att det inte komme fler
oväntade snöoväder? =/ jag vill verkligen hoppas men det kan jag lika
gärna glömma ^^ läste just att det ska snöa i helgen MEN det skulle
smälta bort på "riktigt" nästa vecka ..... fan asså, ska den här snön
aldrig försvinna? Vet ni hur många dagar vi har haft snö? I 113 dagar !!!!
Det är ju inte klokt .....

Man får verkligen ta tillfället i akt när solen tittar fram, som idag :)

  



Imorse drog Patrik in till söder för att gå en livräddningskurs som hans
jobb anordnade så jag fick ett par timmar själv me lillskruttan :) Vi tog
sovmorgon och gick upp vid halv 11-tiden ..... lillan va kinkig nån timme
och inget dög men sen somnade hon så nöjt i soffan ...... vid halv 2 drog
jag på henne overallen och drog ut på promenad :) Vi gick till badet och
sen mötte vi upp pappa vid 3 som kom hem från kursen då ..... När vi
kom hem så tokslocknade jag och sov nån timme ..... vaknade igen vid
halv 7 och då va det bara att  fixa middag,blev bara köttbullar och
makaroner .....

Nu sitter hela familjen i soffan och kollar på halv 8 hos mig, vi försöker
hålla vår dotter i liv så att hon förhoppningsvis somnar lite tidigare än
runt midnatt som hon brukar göra =/ Vår lilla älskling har fått lite problem
me magen, tror vi iallafall ....Hon får ju både bröstmjölk och ersättning för
hon verkar inte bli mätt på enbart bröstmjölken ..... det är oftast på kvällarna
som hon verkar få ont i magen och bara gråter ..... igår kväll låg patrik och
masserade hennes mage och det hjälpte faktiskt ..... vi ska till BVC imorrn
så jag ska höra me barnmorskan ..... men vi ska nog iallafall köpa semper-
droppar och testa .....

Nu ska jag ta en cigg och sen hoppa in i duschen så att älsklingen får duscha
sen också .....

Bye Bye



Kommentarer
Madde

naww lilla Thea sötisen, va mysigt de ser ut i vagnen.

Min lilla hade oxå ont i magen, snackade me bvc o dom rekommendera miniform droppar, receptfria på apoteket. funkade jättebra, dock så skulle hon ha dom varje gång innan hon åt, lite jobbit.

2011-03-16 @ 20:34:32
Anonym

Röker du och ammar???

2011-03-17 @ 07:05:57
Rebecca

Jag röker ca 3 cigg om dagen och jag ammar aldrig henne direkt efter att jag har rökt utan jag låter det gå 3-4 timmar. Nikotinet stannar kvar i upp till en timme efter man har rökt.

2011-03-17 @ 08:18:01
Tine

Jag har hört att det inte påverkar alls. Rökning och ammning. Men jag tycker du ska köra på som du gör, det du vill. Lyssna in på någon annan. Du vet vad som är bäst för dej och ditt barn. Alla gör olika.



Jag har aldrig rökt en cigg vid amning eller under gravidteten ändå är det hon som drabbats hårdats av astma och därtill. Benjamin är frisk som en nötkärna och han rökte jag med under gravditeten och aminingen.

2011-03-17 @ 18:59:14
Anonym

jag skulle aldrig vara så korkad att röka överhuvudtaget men vid amning är bara sjukt, det påverkar visste!! det kommer ju ut i mjölken, 3 cigg är för mycket

2011-03-17 @ 22:16:45
Tine

Mkt möjligt att det gör. Men det är fortfarande Rebeccas beslut. Ingen annan.

2011-03-18 @ 21:40:33
Rebecca

Jag har i princip slutat röka,idag har jag tex inte rökt en enda cigg hittils. Inte för att jag inte har varit sugen men när man har en två veckors dotter så har man inte riktigt tiden på sin sida. Och jag känner att jag kan ta nån cigg då och då utan att få dåligt samvete. Sen finns det såklart folk som tycker att jag är dum i huvudet men det är deras åsikt :)

2011-03-18 @ 21:54:12
Tine

Bry dej inte om vad folk säger ;) ..Du vet bäst själv!

2011-03-19 @ 11:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!