Ett nytt liv

Från och med nästa vecka börjar mitt nya och hälsosammare
liv och jag är så sjukt taggad :D Allt tack vare min underbara
vän, Sofi .... Vi vill båda gå ner i vikt efter våra graviditeter
så vi ska träffas en gång i veckan och ta en rejäl lång-
promenad :D

Har redan tänkt på hur jag vill lägga upp det .....

Tänkte att vi ska promenera i ca 2-3 timmar men om det blir
mer så är det ju bara en bonus :) Och så tänkte jag att ena
veckan åker jag till henne, andra veckan åker hon till mig
och tredje veckan kan vi åka in till stan och gå runt djurgårn'
eller nåt liknande och så fortsätter vi sådär :) Och från och
me då ska jag bara äta godis/onyttigt på lördagar och så ska
jag försöka ta några promenader utöver våra gemmensamma
promenader :D Nu jävlar ska graviditetskilona rasa !!!!!

Jag ska se till att börja gilla mig själv igen, jag ska se till att
börja gilla min kropp igen och jag ska se till att Patrik gillar
min kropp också .... för jag tror inte att han gör det nu =/




Kommentarer
Anonym

Alla dina överviktskilon kan du inte skylla på Thea, du hade ju överviktig även maj 2010 !

Bra tanke att börja promenera men du måste nog göra det oftare det är nog bättre med 1-2 timmar /dag än tre timmar en dag i veckan.

Glöm inte att du måste ändra på det du äter också ex sluta med bearnesås.

Om du går ned i vikt så når du två mål ökar din självkänsla ökar dina chanser att få ett jobb



Lycka till

2011-05-17 @ 08:13:30
Carolina

Varför inte ta med Thea i barnvagnen på en morgonpromenad före frukost ca 6 dagar/vecka (då bränner kroppen lättast fett) Tillsammans med en kopp starkt svart kaffe innan kan fettförbränningen öka ytterligare. 1 timme räcker åt gången. Sen när du träffar Sofi så kan ni ju köra lite "intervaller" under långpromenaden, tex genom att variera tempot för att få upp lite flås (gå snabbt, jogga lätt, springa mm. och varva med normal takt såklart) vad ni nu orkar :) riktigt effektivt!



Om du vill börja gymma så har ju SATS barnpassning från 3månader upp till 10år + en grupptränings klass som heter SatsBaby som är till för gravida och nyblivna mammor, det tycker jag låter intressant, då får din baby vara med under passet från 6veckor tills den börjat krypa. Det är både styrke och konditionsträning.



Gällande kosten så låter det kanon bra att du ska äta godis/onyttigt bara på lördagar.

Det bästa är att äta så "ren" mat som möjligt, alltså inga hel/halv fabrikat. Mycket grönsaker är bra, Tillsammans med en bra proteinkälla tex kyckling, fisk, mager nötfärs, fläskfilé, ägg.

Bra fett som avokado, oliver, nötter, olivolja mm.

Kolhydrater från potatis, fullkornsprodukter, råris, bulgur, quinoa är bra.



Ca 5-6 mål per dag är bra då det ökar ämnesomsättningen. Frukost,lunch,middag + 2-3 mellanmål bestående av något proteinrikt ex minikeso, lättkesella i kombination med nötter eller banan kanske.



Men du kan ju självklart äta precis som du gör nu också inkl beasåsen, då behöver du bara minska portionerna för att få resultat. Jag tycker dock att det för mig känns bättre att äta mer rätt än att minska mycket på maten.



Nu menar jag inte att du ska äta så lite så du svälter dig för det är aldrig bra särskilt inte för amningen, Du känner nog själv hur mycket mat som är lagom för just dig och din kropp. Balans är nyckeln till allt.



Shit nu blev det en lååång kommentar... men iaf ville bara dela med mig av lite egna tips som funkar på mig, hoppas du inte tar illa vid dig. Jag blev själv riktigt taggad på att gå ner i vikt när jag läste ditt inlägg! Ligger just nu 25kg över min "målvikt" men det får jag ta tag i efter förlossningen om ca 8 veckor :D hihi

Lycka till med allt!!



kram Carro

2011-05-17 @ 12:09:12
Rebecca

Jag tänker äta som jag gör nu,ska försöka bli bättre på att äta mer frukt och grönt dock :) Och utöver promenderna me Sofi så ska jag försöka gå minst 1 timme varje dag (om vädret tillåter) :D Mitt mål är inte att få en supertrimmad kropp,vill bara gå ner endel men samtidigt kunna må bra och njuta av livet :) Och det största målet är att få bättre självförtroende. Åh,visste inte att sats hade barnpassning, vill verkligen börja gymma men det är ju lite svårt när man har småbarn =/ synd att sats är så dyra =/

2011-05-17 @ 13:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!