Mindre än en månad kvar!

Japp, nu är det mindre än en månad kvar till julafton och vart tog tiden vägen egentligen? Vi
behöver iallafall inte tänka på att stressa runt i affärer för att köpa julklappar, vi vet nästan va
alla ska få och det är inget som man behöver köpa sådär :) Superskönt! Fortfarande ingen snö
i sikte, dock va det snöblandat regn i lördagskväll :P Alltid nåt.

Idag är jag seg och har sån satans mensvärk och illamående. Men värken går över me en
tablett och illamåendet me nåt att äta. Idag tänkte jag röja lite hemma och diska m.m. Får se
om jag orkar mig ut på en promenad efter lunch,, vädret är ju inte direkt lockande men det
skulle va skönt att komma ut en liten stund iallafall. Måste även posta blanketten för Theas kort
så att vi får hem dom innan jul också :) Det är nämligen några av julklapparna :P Ska skicka upp
ett kort till min mormor också.

Trist som fan att jag missade vattengympan den här veckan, hade verkligen sett fram emot den
men va gör man när man blöder som en gris? :( Får va glad att det iallafall blir gymmet imorrn och
så får jag köra vattengympa mån och tis nästa vecka istället :) Tror gubben är glad att få ha mig
hemma ikväll iallafall så han får hjälp me Thea :P Nä, nu jag va jag elak för Thea brukar oftast va
snäll när hon är ensam me pappa.

Har även planerat julaftonen något sådär :) Vi ska iallafall fira me gubbens familj, antingen i stan
eller uppe i Tierp. Om vi stannar kvar i stockholm så kan vi åka till min familj på kvällen men om
vi åker upp till Tierp så firar vi me min familj på juldagen :) Men jag hoppas att vi stannar kvar i
stan för om vi åker upp till Tierp vet vi inte vart Thea ska sova så, ja. Vi får hoppas att det blir
svinkallt för då stannar vi.

Nä, nu tänkte jag sätta igång och röja upp lite men ha en härlig och grå tisdag på er :)



Kommentarer
Anonym

Att röra på sig brukar också hjälpa mot mensvärk!

Varför ska ni åka till Tierp om du inte vill?

2011-11-29 @ 10:18:25
Rebecca

yes, det har du så rätt i :)



Jag har lovat Patrik att fira jul me hans familj helt enkelt :)

2011-11-29 @ 10:31:44
Anonym

Du kan ju fira med din familj istället för att spela martyr och offra dig för patriks vilja.

Vill svärföräldrarna fira jul med någon som inte vill?

2011-11-29 @ 10:52:12
Rebecca

Martyr? Jag är knappast nån martyr. Men har jag lovat en sak så har jag och jag vill vara me min dotter hennes allra första julafton, sen spelar det ingen roll vart vi är. Patrik har alltid firat me min familj trots att han inte har velat det alla gånger så det här året bestämde jag att fira me hans och sen kommer vi köra vartannat år :)

2011-11-29 @ 11:18:28
Anonym

Lider du av renlighetsfobi?

Du städar ju nästan varje dag åtminstonne varannan dag!

Eller är det bara som du skriver för att ha något att skriva om?

2011-11-29 @ 12:45:47
Rebecca

Haha, nä skulle knappast påstå att jag har "renlighetsfobi" men jag är ganska pedantisk och vill gärna ha snyggt och rent omkring mig. Men jag dammsuger bara 1-2 gånger i veckan och vaskar väl golven en gång varannan vecka :) Men det blir ju rörigt när man har småbarn som drar fram saker och jag och Patrik är experter på att stöka ner osv. Och jag måste ju diska och plocka :)



Haha, om jag skulle ha brist på nåt att skriva om så finns det väl tusen saker som är roligare att skriva om än städning? :P

2011-11-29 @ 13:03:19
Anonym

det händer nog inte så mycket mer i ditt liv än städning som verkar vara dagens höjdpunkt för dig.

2011-11-29 @ 16:27:26
Rebecka

Haha, nä det händer inte så mycket i mitt liv. Eftersom att jag är mammaledig så ser ju dagarna ganska likadana ut men det är så det är att va mamma :-) och städningen är knappast dagens höjdpunkt men tyvärr ett måste. Och om jag nu har ett så ointressant liv måste ju ditt liv va ännu värre eftersom att du orkar läsa om mitt ointressanta liv.

2011-11-29 @ 17:26:31
Anonym

det finns ju massor med saker att göra som mammaledig. skyll inte på det! vad gjorde du innan thea kom? hur såg ditt liv ut då? skyllde du ditt tråkiga liv på "det är så här en arbetslös dagar ser ut". nä det händer massor i mitt liv och man är väldigt tacksam för det liv man lever när man läser om ditt liv...

2011-11-29 @ 17:39:27
Rebecca

Det kan jag inte hålla me om, inte när hon fortfarande är så liten men vi går alltid på mammagruppen, jag träffar vänner och deras barn minst en gång i veckan, jag har vattengympa två kvällar i veckan och gymmar 1 förmiddag i veckan, jag är ute och går, jag leker me min dotter. Jag är nöjd me mitt liv som det är :) Det är bra att du har fullt upp me ditt liv då kanske du kan sluta lägga dig i mitt?

2011-11-29 @ 18:45:39
hm

håller med den andra som komenterar.. bara för man lovar nått måste man inte hålla det man ska inte må dåligt av att åka nånstans.. de verkar du göra om du fira jul med hans föräldrar. och det här med träningen man kan träna fast man har mens.. bara så du vet..

2011-11-29 @ 23:40:11
Rebecka

Jaha, så du menar att det är helt okej att lova nåt och sen bara bryta löftet? Då är jag glad att du inte är min vän! För mig är det viktigt att man lovar det man håller. Och jag mår inte dåligt för att fira jul me hans familj, det är bara det att jag är så van me att fira me min familj för vi har våra rutiner på julafton och Patriks familj har helt andra.



Ja, jag vet att man kan träna fast man har mens. Ska ju göra det idag. Men dom två första dagarna när jag har mens blöder jag som mest och måste byta skydd ca en gång i halvtimmen och jag kände inte för att blöda ner hela bassängen under vattengympan.

2011-11-30 @ 06:35:03
Anonym

Du menar väl inte att du badar när du har mens, så äckligt för de andra i bassängen.

Du kan gymma eller promenera då du har mens.

Brukar du gå på vattengympa två gånger i veckan??

Hur många veckor har det varit så, vad jag kan läsa så är det dina planer som du inte har verkställt någon vecka.

2011-11-30 @ 08:05:10
Rebecca

Nä, det va ju det jag skrev. Att jag INTE hade lust att riskera att blöda ner hela bassängen och DÄRFÖR avbokade jag vattengympan. Herregud människa, läs va jag skriver! Ja, idag ska jag gymma :) Från och med den här veckan skulle jag börjat me vg två dagar i veckan men då satte ju mensen stopp för det. Så nästa måndag blir det två gånger i veckan :)

2011-11-30 @ 08:53:53
Anonym

Du har svarat i en komentar att du går på vattengym två gånger i veckan , det stämmer ju inte. Det är ju bara din plan som du inte har verkställt.

2011-11-30 @ 09:01:38
Anna

Till dig anonym som tycker att bada men mens är äckligt: man kan bada när man har mens... Bara att använda tampong. Man ska sen byta tampong efter badet FÖR SIN EGEN SKULL. Det folk gör i bassängen som faktiskt är äckligt är väl att kissa... Kiss är i vanligen fall sterilt men om man har någon infektion så åker det runt till alla. Även att bada med ögoninfektion är dåligt då det sprids bra i bassänger.Om man blöder mkt i början av sin mens eller har väldigt ont så kan jag förstå att man avstår från hårdare pass, men en promenad är ofta bra. Men man bör få välja själv utan att skuldbeläggas...

2011-11-30 @ 09:04:55
Rebecca

Anonym: Ja men planen va ju att köra igång två gånger i veckan men sen att min mens förstörde det kan ju inte jag rå för.



Anna: Håller me dig fullständigt :)

2011-11-30 @ 09:36:25
Anonym

Jag tycker att det är äckligt och oförsvarligt att bada med infektion oavsett ögon eller urinvägarna och även med mens.

2011-11-30 @ 14:16:58
Rebecca

Tack! :) Precis va jag tycker. Jag skulle inte vilja bada omjag visste att nån i bassängen hade mens och blödde som en gris.

2011-11-30 @ 14:33:56
Anna

Som sagt: att bada med mens är inga problem! inte ohygeniskt för andra!

2011-11-30 @ 17:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!