Mysig måndag

Imorse ville jag verkligen inte alls kliva upp ur sängen, va så vansinnigt trött och det va
så skönt att ligger under det varma täcket men efter 15 snooze makade jag mig iallafall
upp. Tog en varm dusch och jag fick göra mig ordning ifred, lagomt tills jag va klar så
vaknade Thea :) Hon fick mat, ny blöja och lite kläder innan vi tog tunnelbanan till
Liljeholmen och mammagruppen :) Käkade frukost och ungarna lekte och hör och häpna
så va Thea snäll mot dom andra barnen :D Hon lekte jätte fint och va så snäll.



Efter mammagruppen va det tänkt att jag skulle mött upp Sofi och rasmus i skärholmen
men dom hade fått förhinder så då följde carro och sigge me istället :) Köpte endel kläder
till Thea i storlek 74 för hon har snart bara 68 och det börjar bli för litet så hon fick lite nytt.
Hittade en jätte fin kofta till mig också :) Vid halv 5 hämtade älsklingen upp oss och så åkte
vi till barnens hus och köpte Theas julklapp :)



Thea va helt slut och jätte kinkig i bilen men hon somnade och hon vaknade inte ens när vi
flyttade henne från bilbarnstolen till sängen. Och hon har sovit sen dess och lär sova i säkert
en timme till men elaka som jag och Patrik är så måste vi väcka henne vid 7. Då ska hon få
mat och ev bada me mig. Vill tacka carro och sigge för en underbar shoppingdag :D

Och planen för ikväll va ju att knalla iväg till vattengympan men den planen sprack då fröken
röd bestämde sig för att hälsa på. Så jag avbokade tiden ikväll och imorrn. Ska iallafall gymma
på onsdag :)








Kommentarer
Anonym

Har ni några rutiner angående Theas sömn? Att låta henne somna och sen väcka henne vid 19 känns ju inte direkt som någon rutin. Här hemma är det natt vid 19. Hur länge är hon vaken på kvällarna?

2011-11-28 @ 20:54:41
Rebecca

Vi har rutiner för Theas sömn. Hon får sova när hon vill fram till 7 och sen somnar hon för natten vid 9-halv 10 och vaknar antingen vid 6 och får mat och sen somnar om till ungefär halv 9-9 eller så vaknar hon vid 8 och då går vi upp :) Oftast brukar hon inte sova nåt på kvällen men idag sov hon högst 40 min från kl 9 till halv 5 så hon behövde få sova.

2011-11-28 @ 21:20:04
hm

låter mer som att du är slö och inte orkar dig upp på morgonen... varför låta henne vara vaken så länge..??

2011-11-28 @ 23:59:57
Rebecka

Det är det enda som funkar för vår familj. Vi har prövat att lägga Thea vid 8-tiden flera gånger och då har det alltid slutat me att hon antingen har vaknat efter drygt 2 timmar och är jätte pigg och sen somnar om runt midnatt eller så vaknar hon runt 4-tiden och är jätte pigg.



Men jag skulle verkligen inte klaga om hon gick och lade sig vid 8 och sov till 8 dagen efter men eftersom att både jag och Patrik är kvällsmänniskor så funkar det här bra nu. Alla familjer har sina rutiner som funkar för dom.

2011-11-29 @ 06:36:05
Anonym

Hur går det med din viktminskning,kommer du att nå ditt mål att minska 10kg till jul ?

om inte så beror det nog på att du inte håller diet lussekatter och pepparkakor brukar ju inte ingå i bantar diet!

Nu när du inte kan bada vad gör du istället för att få motion, tar du en timmes prommenad eller tar du ett gymmpass?

Kul att ni har gott om pengar så här före jul, de flesta brukar vänta med att shoppa till sig själva till efter jul då det är 50-70% rea.

2011-11-29 @ 08:40:05
Rebecca

Nopp, kommer nog inte gå ner 10 kg innan jul och ja, det beror på mina matvanor. Men man ska inte stirra sig blind på vågen för muskler väger mer än fett och det är fler än en som redan har sett att jag har gått ner i vikt :) Så några centimeter lite överallt har jag nog minskat :)



Jag tänkte träna lite hemma och ta en promenad och imorrn ska jag till gymmet :)



Haha, låter som om du är en gnutta avundsjuk?? :P Tycker inte att en kofta en överdrivet mycket men jag va i valet och kvalet men jag blev förälskad i den och det är inte säkert att den finns kvar tills mellandagsrean.

2011-11-29 @ 08:54:36
Anonym

Självklart så blir man avundsjuk på de som kan shoppa så till sig själv! Men jag är glad att jag inte tillhör de shoppinggalna och slösaktiga

2011-11-29 @ 10:04:51
Rebecca

Du har du rätt i :) Men oftast när jag shoppar så blir det mest till Thea men ibland vill även jag unna mig nåt :) Men nu tänker jag inte shoppa mer förrän i mellandagsrean :)

2011-11-29 @ 10:30:38
hm

visst alla har sina rutiner. men komigen ibland får man kämpa lite jag vet att det går man måste bara se om rutinerna.. om thea inte skulle sova till sju utan sova senast till kl4 så skulle hon va trött och helt slut kl 8 och tror faktiskt inte hon skulle vakna då.. ibland får man kämpa...

2011-11-29 @ 23:42:29
Rebecka

Det låter som om du är lite avundsjuk? Varför ska vi kämpa me nåt som redan funkar för oss? Och jag tror inte min sambo skulle bli speciellt glad att bli väckt kl 4 varje morgon när han ska upp vid 6. Du behöver inte bry dig för fem öre för du tillhör inte den här familjen. Acceptera läget!!!

2011-11-30 @ 06:26:56
Anonym

Barn mår bra av att ha fasta rutiner och ritualer vid sänggående, mat på bestämda tider osv.



Hur många kilo kommer du gå ner till jul målet var ju 10kg kommer du att minska hälften?

2011-11-30 @ 08:12:28
Rebecca

Thea har fasta rutiner gällande allt. Hon äter på bestämda tider, sover för det mesta på bestämde tider och vi har ritualer vid läggdags.



Om jag sköter mig exemplariskt och inte äter nåt godis alls fram tills jul så skulle jag säkert kunna gå ner ner 10 kg men om jag ska va realistisk så kommer jag kanske gå ner hälften, dvs 2 kg till.

2011-11-30 @ 08:56:44
Anonym

Du menar att du har minskat 3kg sedan september och tror nu att du ska kunna minska 7kg på tre veckor om du jobbar på det OREALISTISKT

även 2kg på tre veckor är orealistiskt med tanke på att det tog dig tre månader att ninska tre kg

2011-11-30 @ 09:05:53
Rebecca

Jag tror faktiskt inte att 2 kg fram till jul är orealistiskt, inte när jag ska börja me vattengympa två kvällar i veckan samt äta bättre. Tror faktiskt att jag kan lyckas me det :)

2011-11-30 @ 09:38:28
Anonym

två kilo bör väl inte vara något större problem på tre veckor (det kan inte vara många procent av din vikt)

men som du skriver i ett tidigare inlägg" om jag sköter mig exemplariskt så skulle jag kunna gå ner 10kg till jul" Detb innebär att du har 7 kg kvar för att nå ditt ursprungliga mål det är orealistiskt , men lycka till med din diet, vilket troligen är ditt största problem

2011-11-30 @ 14:24:32
Rebecca

Nä, det BÖR inte va nåt problem men den senaste veckan har jag stått stilla trots allt :( Men som jag har skrivit så tänker jag ju köra igång me vattengympa två dagar i veckan så då händer förhoppningsvis lite mer och så ska jag ändra mina matvanor mer än jag redan har gjort :)



Hatar när folk skriver att jag går på diet, det gör jag inte. Jag går inte på nån diet. Jag måste bara äta mindre portioner och sluta småäta och bara hålla mig till "lördagsgodis". DET är mitt problem.

2011-11-30 @ 14:37:06
S

ja att ändra matvanor är mycket bättre än att köra en diet, Kämpa på och skit i den personen som verkar vara väldigt avundsjuk på dig o din familj!! Själv har jag nog shoppat för 7000 kr till mig själv nu den senaste månaden! Shoppa på bara :) Reor har man alltid råd med ;)

2011-12-02 @ 11:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!