Snart fredag!

Idag va det riktigt jobbigt på gymet. Kroppen ville inte alls va me på noterna. Orkade knappt
köra klart uppvärmningen på 10 min men jag pinade mig igenom 1,5 timme iallafall och
efteråt va jag så död, orkade knappt ta mig i in duschen =/ Men nu är det avklarat iallafall
och det känns det riktigt skönt.

Thea har varit ute me sin farmor och gungat och sen fick hon lunch :)

Sen vill jag klargöra en sak. Jag älskar Patrik av hela hjärta, jag är lycklig me honom och
me Thea men alla dagar kan inte va tiptop. Och det kan jag garantera är ömsesidigt. Men
det är så ett förhållande ska va. Då är först då man kan uppskatta varann och det man har.
Patrik är inte perfekt och jag är inte perfekt men vi gör båda vårt bästa. Patrik jobbar och
betalar hyran och mat plus räkningar och jag är hemma me Thea och tar hand om henne
och uppfostrar samt betalar för hennes blöjor, våtservetter, kläder, mina egna räkningar osv.
Det är så vår situation ser ut nu och så kommer den se ut fram tills att Thea börjar på dagis.
Jag sköter merparten av hushållssysslorna plus Thea så även om Patrik jobbar är det inte
mer än rätt att han hjälper till lite grann. För vem ska ta hand om hemmet när jag börjar
jobba? Man är två i ett förhållande och man får hjälpas åt me det man kan.

Iallafall ....

Thea har precis vaknat och jag ligger och glor på tv. Idag har jag inte massa
måsten att ta tag i. Sängen bäddade jag imorse, dammsög gjorde jag härom dagen, disken
fixade svärmornär jag va på gymet, alla mina kläder är inhängda. Ja, jag har inget som jag
MÅSTE göra. Skönt nog. Ska göra middag ikväll, blir korv me makaroner så Thea ska få äta
det hon också för första gången :D Måste bli bättre på att ge henne mer plockmat nu :)

Nä, nu ska jag leka lite me min skatt och sen göra lite situps. 






Kommentarer
Carro

Jag tycker det var jätte duktigt av dig att trots allt köra 1,5 timme på gymmet! :) vissa dagar känns det riktigt trögt, men man mår så mycket bättre efteråt om man går dit o kör på ändå! :)

2011-11-10 @ 16:06:17 | http://mammacarolina.blogg.se/
Anonym

Har du fått ett arbete, vad kul för dig när börjar du arbeta ? Det verkar som du har fått ett jobb eftersom du oroar dig för vem som ska diska, tvätta osv. när du börjar arbeta.

2011-11-11 @ 07:57:13
Rebecca

Tycker det är onödogt att va ironisk men så lägg ner det.

2011-11-11 @ 09:45:32
Anonym

Du skriver "vem ska ta hand om hemmet när jag börjar jobba" och det ger ju sken av att du snart ska börja jobba eller?

2011-11-11 @ 11:46:10
Rebecca

Ja,när jag väl börjar jobba. Alla som läser min blogg VET att jag är mammaledig till augusti 2012. Jag ger inte sken av nånting men såklart man undrar vem som ska sköta hemmet NÄR jag får ett jobb eftersom att det är såna himla disskusioner om det nu =/

2011-11-11 @ 12:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!