Första passet avklarat

Nu är första passet me vattengympa avklarat :) Det va jätte roligt men hade glömt bort hur
jobbigt det va, varenda muskel i kroppen är mör men det är jätte bra träning och speciellt
för mig som har problem me ryggen. Tänker köra en dag i veckan för att vänja mig och ev
utöka till två dagar.



Nu återstår bara frågan hur tusan jag ska orka pallra mig till gymet imorrn :( Theas farmor kommer
nämligen hit imorrn men jag kommer inte orka gymma, skulle dessutom behöva storstäda. Men hon
kommer aldrig ta ett nej. Men jag ska försöka övertala henne för jag vet att man ska vila minst en dag
när man har ansträngt musklerna och särskilt om man är otränad. Eller har jag helt fel?

Hur som helst ... Hur ser kvällen ut hos oss då? Jag och gubben sitter och äter skivade äpplen och
nötter och glor på tv, snart är det ju outsiders :) Thea ligger på golvet och pillar på min väska.



Kommentarer
ems

egentligen ska du vila varannan dag med tanke på att du nyss börjat träna igen :)

Just för att låta musklerna & kroppen vila och återhämta sig.

Speciellt viktigt vid styrketräning är detta, att låta musklerna vila varannan dag (sen kan du absolut tex köra magmuskler måndag och sen tisdag gå och köra bicep/tricep, inget fel med det.) när det gäller konditionsträning så är 30 minuter per dag det som rekommenderas oavsett om man går på gym eller annan träning men du kanske inte ska hålla på med 90 minuter kondition varje dag i början :)

sen ska det absolut vara roligt att gå och träna, av egen erfarenhet så blir det roligare om kroppen orkar och får vila emellanåt :)

stor kram och lycka till :)

bara att fråga om du undrar över något då jag i stort sätt bodde på gymmet när jag var arbetslös och bodde i gävle.

2011-10-11 @ 22:04:41 | http://emilie-karin.blogspot.com/
Fanny

Japp det gör vi :)

2011-10-12 @ 09:03:53 | http://fannybooy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!