My dream is coming true

JAG SKA PÅ TWILIGHT FAN EVENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D FY FAN VA JAG ÄR
LYCKLIG NU. Fick 4 biljetter så jag, Melissa, Christina och Sofi ska dit :D Fick helt okej
platser också. Kommer ju bli så jävla underbart :D På fredag smäller det :D Tänk att
få se HONOM live, oj oj oj säger jag bara ;)



Efter att vi hade varit i stan och hämtat biljetterna så åkte vi till skärholmen en sväng, jag
hittade ett par jätte fina och sköna vinterskor, varmfodrade och härliga :) Sen köpte vi en
ny pyjamas till Thea och då fick vi två par strumpor på köpet, blev vita me halkskydd under.

Vi hann hem en snabbis för att mata Thea och byta blöja innan vi åkte till min faster :) Va
roligt att träffa henne, farmor och min halvsyster igen :) Hon hade en sån fin och stor bebis-
kula :) Hon va så vacker. Och så fick hon ju träffa Thea för första gången. 

Och nu gör vi inte så mycket. Jag sitter och tittar på "drömmen om ett barn", gubben sitter
och spelar på mobilen och dottern sover :) Han skaväl snart röra sig och köpa lite middag 
och annars ikväll blir det bara mys me familjen.

Ha en mysig lördagskväll :)







Kommentarer
Anonym

Har du fortfarande ingen el ?

Ni köper ju färdig mat både fre och lördag och Thea äter väl fortfarande mest färdigköpt barnmat eller?

Du har tidigare sagt /skrivit att du är duktig på att laga mat! Menade du då att du kan servera färdiglagad mat ?

2011-10-23 @ 16:58:49
Rebecca

Jo, den kom tillbaka bara nån timme senare :)



Det handlar mest om bekvämlighet, Patrik tycker inte att jag ska stå vid spisen jämt och visst, det kan va skönt att slippa laga mat emellanåt eftersom att jag lagar mat VARJE dag, år in och år ut.



Thea får burkmat ungefär 1-2 dagar i veckan och det är enbart för att hennes hemmagjorda mat är slut och jag inte har hunnit göra mer eller inte haft alla ingredienser hemma. Jag tänker verkligen inte få dåligt samvete för att Thea får burkmat emellanåt.

2011-10-23 @ 20:13:05
Anonym

Kan inte du och Patrik laga mat tillsammans?

2011-10-24 @ 08:36:49
Rebecca

Jag är för mycket kontrollmänniska för det. Han har försökt hjälpa till förut men då har han gjort fel och då har jag blivit sur. Jag vill ha vissa saker på mitt sätt, i min ordning. Men vissa saker kan Patrik få hjälpa till me :-)

2011-10-24 @ 09:24:06
Anonym

Vadå är det inte du som är inneboende och han som betalar det mesta hos er och då kan han inte få göra på sitt sätt i sitt eget kjök ?

Hur tänker du, är det du som ska bestämma allt i hans eget hem eller?

2011-10-24 @ 11:49:40
Rebecca

Jag är inte inneboende, vi bor TILLSAMMANS och vi har barn TILLSAMMANS. Visst, det är hans lägenhet men jag är ingen inneboende. Jag betalar det jag kan, mat, mina räkningar, Theas saker.



Du har inte me saken att göra hur vi lever och hur det är fördelat mellan mig och Patrik. Om situationen hade varit tvärtom, att det va Patrik som hade flyttat in hos mig så hade jag aldrig sett honom som en inneboende. Vi är förlovade och har barn tillsammans som sagt.

2011-10-24 @ 12:32:41
Anonym

Trots det så är det inte din lägenhet och jag tycker inte att du har rätt att inte låta Patrik laga mat på sin spis på sitt sätt.

Du klagar över att du alltid ska stå vid spisen.

Klart att du är inneboende om du inte står på lägenheten till 50%

2011-10-25 @ 08:11:14
Rebecca

Så alla som flyttar in hos sin partner är inneboende menar du? Då är det inte många som BOR tillsammans för många flyttar ju in hos sin partner utan att köpa halva lägenheten. Och dom som bor i hyresrätt då? Hur gör dom?



Varken jag eller Patrik ser mig som inneboende, vi bor tillsammans som ett par helt enkelt. Fattar inte hur svårt det ska va att fatta det?



Nu är den här disskusionen slut, du har inget me att göra hur vi gör osv.

2011-10-25 @ 09:58:25
vestling

I sånna fall måste jag säga att jag är stolt inneboende med min man!



Han står på kontraktet och gjorde det även i förra lägengeten innan vi var gifta!



Men jag är stolt inneboende isf!

2011-10-25 @ 13:47:28 | http://vestling.blogspot.com
Kattfanskap

Hah. Lustigt, Det måste betyda att jag är inneboende också, trots att jag hittade lägenheten och skulle flytta in ensam, men slutade med att ta med min pojkvän. Efter komplikationer fick han stå på kontraktet eftersom jag inte bott i landet länge nog för att vara en "säker" hyresgäst. Men hey, jag betalar halva hyran och halva utgifterna som vi har med mat, toapapper osv. Jag har dessutom fullt ansvar och betalar allt för mina råttor och våran hund.

Men ja, inneboende alltså. Hah.

2011-10-25 @ 20:29:58 | http://craftykatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!