Ny UNDERBAR vecka

Första dagen på den här veckan är snart slut (den slutar när mannen kommer hem från
jobbet) :P Jag ser fram emot resten av veckan vilket är alldeles underbart. Älskar när
veckan är fullproppad :)

Imorse va det riktigt segt att ta sig upp, övervägde till och me att ligga kvar i sängen och
strunta i mammagruppen men Thea vaknade vid 8 och va pigg så då masade jag mig upp
från sängen och hoppade in i duschen. Gick till tåget och på perrongen mötte jag J och N så
vi gjorde sällskap till mammagruppen :)

Där va allt som vanligt, åt frukost,pratade, barnen lekte och vi avslutade me sång :) En av
mammorna kom me en överasskning, hon väntar sitt andra barn :) Hennes dotter är typ 1,5
vecka äldre än Thea :) Är glad för hennes skull. Skulle gärna också vilja ha nr 2 snart,vill
gärna ha tätt emellan men ekonomin sätter käppar i hjulet för dom planerna. Kanske att man
kan börja planera det när huset i finland säljs och man får in lite pengar :)

Skrev även upp Thea för babyfotografering den 9/11 :D LÄNGTAR!

Thea somnade på väg hem och sov sen i 1,5 timme. Hon vaknade för en stund sen och har fått
mat och en ny blöja. Nu står hon mot gåstolen och har en väldans disskution me den. Knasboll!

Jag har satt på en tvättmaskin, nu ska jag ställa all disk i blöt och sen plocka och bädda sängen.

Har även gjort om bloggen, har endel saker kvar att fixa men det får bli senare ikväll eller en
annan dag.

Ha en UNDERBAR måndag!



Kommentarer
Anonym

Det måste vara ett stort fint hus med bra läge som du ska få eftersom du räknar med att kunna leva på de pengar som en försäljning ska ge dig.

2011-10-18 @ 08:09:57
rebecca

Det är ett ganska så nergånget hus mitt i Finlands skog. Jag har ingen aning om va det är värt och jag hade inte tänkt levt på dom pengarna,men det är klart att man drömmer sig bort. Och jag ljuger inte när jag säger att pengar kommer väl till pass. Dessutom har jag fått lite information som jag inte hade nån aning så det kanske inte ens blir några pengar. Men pengarna är absolut inte det viktigaste.

2011-10-18 @ 09:18:29
Anonym

Du drömmer ju om att kunna skaffa barn nr 2 när du får pengar för huset, då måste du ju räkna med större bostad och även pengar till din försörjning eller vad menar du med möjlighet att skaffa barn nr2 då du får pengar för huset. Delar Patrik dina drömmar eller är det bara dina önskningar igen ?

Hur går det med din träning och kost ?

2011-10-19 @ 08:28:12
Rebecca

Visst, att få in lite pengar ökar möjligheterna för större bostad m.m och fast jag drömmer och längtar efter barn nr 2 så betyder det inte att jag vill ha ett just nu. Både jag och Patrik är överens om att vänta tills jag har fast jobb. Sen vore det roligt me barn tätt men jag vill inte ha två blöjbarn. Just nu har jag fullt upp me Thea och jag vill ägna mig helt åt henne tills hon börjar på dagis och har blivit lite äldre.



Det går bara bra me motion och kost tack :) Motionen har varit lite si och så me den här veckan, hade vattengympa igår kväll men eftersom att natten me Thea va som den va så orkade jag inte men imorrn blir det simning/gymma :) Har börjar äta enligt tallriksmodellen nu och äter bara godis på fredagar/lördagar. Nåt som jag har svårare att sluta me är läsk på veckorna=/

2011-10-19 @ 09:24:16
Anonym

pressa citron i vatten, det är friskt eller skiva gurka i vattnet och låt stå och dra någon timma

så får du smak på vattnet utan onödiga kalorier

2011-10-19 @ 13:34:56
Rebecca

Nä, usch. Då är osmaksatt vatten MYCKET godare :D

2011-10-19 @ 14:35:57
Anonym

Var bara ett förslag eftersom du har svårt att sluta med läsk. Har du något annat alternativ för läsk, som ju är en stor "kaloribov"?

2011-10-20 @ 08:18:33
Rebecca

Saft är ju ett alternativ :) Det är ju fortfarande socker men förhoppningvis inte lika mycket som i läsk.

2011-10-20 @ 15:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!