Dålig fantasi?

Haha, många har svårt att komma på rubriker på sina inlägg har jag upptäckt och jag håller me,
ibland är fantasin som bortblåst .... Det har hänt mer än en gång att jag har haft samma rubrik
2-3 gånger =/

Nog skrivet om dålig fantasi .....

Jag och Thea tillbringade större delen av gårdagen i flempan, vi va hos mamma och hälsade på
och som vanligt blir man själv lite bortglömd, det är ju bara Thea som gäller :P Vi gjorde inget
speciellt, pratade och mamma lekte me Thea ....ja, det va väl typ det. Patrik hämtade upp oss
vid 5-snåret och så lämnade han två stolar till mamma och slängde ett litet bord. Sen åkte vi och
köpte massa nyttigheter som frukt,knäckebröd, yougurt, lättlagade luncher och nötter. Jag måste
bli bättre på att äta för som det är just nu så äter jag bara ett mål mat om dagen och det är
middagen, sen småäter jag bara typ. Och det går inte för sig nu!

Mitt mål är att gå ner 10-13 kg innan årsskiftet, och ja, det är mycket och det kommer krävas hårt
arbete av mig, speciellt eftersom att jag inte kan träna så ofta som jag skulle vilja men jag ska
försöka gymma 1 dag i veckan och simma 2 dagar och sen köra vattengympa 1-2 kvällar i veckan.
Och såklart äta rätt samt försöka ta promenader (hatar verkligen att promenera).

Har bytt sängkläder,tvättat och hängt tvätt. Dottern har fått lunch och till och me jag fick i mig lite :)
Nu ligger hon och sover sen drygt 30-40 min och jag har precis klivit ur duschen. Tänkte ta tag i
disken och sen ta en promenad i det sköna vädret :) På me handsfreen och HÖÖÖG musik och sen
kan jag nog lyckas ta en timmes promenad :D

Annars idag händer inte mer än det gamla vanliga vardagslunket.

Ha en härlig och solig torsdag, ta en promenad!!!



Kommentarer
Anonym

Lycka till med dina mål

2011-09-29 @ 12:49:24
Rebecca

Tack :) Det är mitt första delmål,mellan januari och typ juni vill jag gå ner mellan 15-20 kg till. men om jag bara går ner 10 till så är jag lika glad för det. Huvudsaken är att kilona försvinner och att jag blir nöjd me mig själv :)

2011-09-29 @ 15:29:08
Empy

Sätt inte så stora mål, de räcker med om du tar 5 kilo i månaden, blir de mer, skit bra, blir de mindre så får du jobba hårdare.. Glöm inte att detta ska vara långsiktiga mål, annars kommer du ge upp.. Kolla in denna här personen och läs verkligen hennes blogg, detta är en kompis till mig, och tro mig ja känner kanppt igen henne när vi ses..



www.isallabouttakingcontrol.webblogg.se

2011-09-30 @ 07:30:53 | http://metrobloggen.se/Empiis
Anonym

Du siktar högt 25-30kg till sommaren !Om du går ned 3kg/månad så ar det 24kg till sommaren och det kan väl räcka, det är ju tufft att banta!

2011-09-30 @ 08:38:07
Rebecca

Jo, jag har satt ganska höga mål och höga mål är ganska svårt att uppnå men du har alldeles rätt, 3 kg i mån blir 24 kg till sommarn och om jag bara lyckas gå ner så mycket så är jag ändå jätte glad :) Lyckas jag bara gå ner 20 kg till sommarn är det också jätte bra, för huvudsaken är att jag går ner :)

2011-09-30 @ 10:55:12
Empy

Nu börjar du tänka i rätta baner igen :) man ska inte stressa fram en bantning.. Stress= viktökning, glöm inte det.. Viktigt att du sdricker mycket vatten helst 2 liter om dagen, vatten= fettecellerna släpper och du har lättare att gå ner i vikt.. Du ska helst inte bli påverkas av vågen, utan använd dig av ett måttband istället, för det är de som är det viktigaste..

2011-09-30 @ 14:34:02 | http://metrobloggen.se/Empiis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!