Fixar lite hemma

Haha, jag vet inte vart jag fick all energi ifrån igår kväll men jag tog tag i badrummet och
skurade det i säkert en halvtimme och sen dammtorkade jag överallt .... Sen kunde jag
lägga mig i soffan me min sjuka älskling och glo på idol och äta honungsmelon :)

Patrik envisades me att jobba idag trots att han mådde jätte dåligt igår men han skulle ev
sjukskriva sig imorrn så vi får väl se ..... Jag känner mig också risig och halsen spökar :(
Bara Thea klarar sig .....

Hela förmiddagen har jag haft fullt upp, har strukit gardiner in till både vardagsrummet och
köket och satt upp dom, jag har torkat massa disk och diskat .... Och nu känner jag mig
halvt svimfärdig =/ haha .... Thea har precis vaknat från sin korta förmiddagslur så jag
ska byta blöja och ge henne lunch innan jag börjar dammsuga och torka golven ......

Blev ju ingen mammagrupp för min del,vill ju inte åka dit och kanske smitta alla små ....
Men nästa måndag tar vi nya tag,då ska jag banne mig dit :D

Den här veckan har jag inga planer så vitt jag vet .....Om jag slipper undan förkylningen
så kanske jag och Thea åker upp till Emma och Greta och hälsar på, tar en fika och låter
tjejerna busa :)




Kommentarer
Anonym

Vad gör Thea medan du städar om jag får fråga..? Är det inte bättre att du leker med henne, eller varför inte gå ut och gunga t.ex? Städa kan du göra när din kille kommer hem!

2011-09-05 @ 23:50:43
rebecca

Va är det me folk och min städning egentligen? Har inte mammor städat sen generationer tillbaka?



Jag städar när dottern sover eller så får hon ligga i babygymet och leka. Thea är väldigt självständig och hello helst ligga på golvet och utforska världen ifred.

2011-09-06 @ 07:15:46
Anonym

Att städa är inte prio ett när man har barn. Som sagt, städa kan du göra när din sambo kommer hem, hemmet lider inte av att va lite stökigt. Diska kan du t.ex göra på kvällen när Thea sover. Det är viktigare att din dotter får sinnena stimulerade än att se sin mamma ränna runt i lägenheten och städa. Sätt dig på golvet med och lägg ut en massa leksaker runt er och lek med henne!

2011-09-06 @ 10:06:00
Rebecca

TACK! :D äntligen nån vettig människa här! Thea är viktigare än nåt annat och hon kommer alltid i första hand, som sagt så städar jag när hon sover eller när mannen kommer hem för det är nästan viktigare att han umgås me henne :)

2011-09-06 @ 10:35:20
Anonym

Haha, det är jag som har kommenterat båda.. Du säger ju emot dig själv!



"Hela förmiddagen har jag haft fullt upp, har strukit gardiner in till både vardagsrummet och

köket och satt upp dom, jag har torkat massa disk och diskat .... Och nu känner jag mig

halvt svimfärdig =/ haha .... Thea har precis vaknat från sin korta förmiddagslur så jag

ska byta blöja och ge henne lunch innan jag börjar dammsuga och torka golven ......"



Det här är väl ändå inte att städa när hon sover?! Lek med henne på golvet, gå ut och gunga, vad som helst! Skit i städningen. Det kommer bara bli stökigare och stökigare ju äldre hon blir, till slut kommer du inse att du städar förgäves.

2011-09-06 @ 11:13:23
Rebecca

Jag förstår bara inte varför man inte kan göra båda saker? Bara för att man har barn så kan man ju faktiskt städa utan att folk ska höja på ögonbrynen. Jag städar ju inte 8 timmar om dagen, dag ut och dag in. Jag har massa tid då jag umgås me Thea också.

2011-09-06 @ 14:07:10
Anonym

När umgås du och prioriterar pappan ? Det är nog som någon skrev han var bara en spermadonator!

2011-09-07 @ 09:41:06
Rebecca

När man får barn så är det inte så lätt att prioritera varann men för nån månad sen lät vi Thea sova borta medan vi käkade ute och kollade på bio. Och jag och Patrik är väldigt fysiska me varann i vardagen, vi kramas och pussas ofta. Vi försöker göra saker titt som tätt, bara vi. Vi har planer att åka till cosmonva så fort ekonomin tillåter.



Om Patrik nu bara hade vart en spermadonator så varför skulle jag fortsätta va tillsammans me honom? varför skulle jag då bry mig om honom? Det är ju inte logiskt nånstans. Han är min stora kärlek och jag skulle kunna göra allt för honom.

2011-09-07 @ 10:01:34
Anonym

Man får prioritera varandra när barnet sover eller varför inte hitta på nåt tillsammans alla tre? Vi har en familjedag i veckan, då hittar vi på något för vår dotters skull. Åk och bada, gå ut och lek, åk och hälsa på vänner som har barn, det finns massor! Vill man så går allt.

2011-09-07 @ 12:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!