Nedrans förkylning

Jahopp, då va man i princip däckad ikväll då :( Nedrans förkylning! Tur att man har en sån
snäll svärmor som kommer imorrn och tar me sig Thea på en promenad ett par timmar så
jag får lite avlastning och kan passa på att vila .... :)

Nån undrade hur jag kunde ha råd att handla kläder till Thea idag, jag hade ca 900 kr på
kontot helt enkelt :) Dom va egentligen ämnade för min tandläkare men den räkningen ska
inte va inne förrän den 28e och då hinner jag få både barnbidraget och fp :)

För att klargöra min ekonomi en sista gång, jag får barnbidrag och fp varje månad men jag
tar bara ut 3 hela dagar i veckan, dels för att Thea inte kostar så mycket nu och dels för att
kunna va hemma me henne till nästa höst. Jag får ut ca 2300-2500 kr efter skatt varje månad,
mycket av dom pengarna går såklart till Theas blöjor,mat,kläder osv men jag betalar även
Patrik när vi är och storhandlar. Från och med den här månaden kommer jag även betala
för min träning.

Tycker inte folk har rätt att lägga sig i min ekonomi, det har dom inte ett skit me att göra men
nu när jag har berättat hur det ser ut så hoppas jag att folk slutar lägga näsan i blöt!!!

Och ja, jag brukar gärna unna mig själv nåt också, ser absolut inget fel att köpa nån tröja
eller ett par byxor. Mammor kan faktiskt också behöva uppdatera sin garderob emellanåt :)

Nu sätter jag punkt för ikväll!



Kommentarer
Anonym

Tar man ut 5 dagar i veckan blir det 20 dagar i månaden och ca 200 dagar på tio månader. 400 dagar på 20 månader. Du skulle kunna väl ta 5 dagar? Lr ska du vara hemma längrn än 20 månader? Lr spara dagar kanske..

2011-09-07 @ 23:57:27
Rebecca

Jag kommer va hemma me Thea i sammanlagt ca 17 månader .... och jag ser ingen anledning till att ta ut 5 dagar i veckan just nu, det är bättre att ta ut 5 dagar i veckan när hon blir större för då ska hon ha leksaker, hon kommer behöva skor,mer kläder för det kommer slitas betydligt mycket mer än nu. Att jag valde att göra såhär va tack vare min svärmor och jag är nöjd som det är :) Och sen är det bara en bonus om jag har massa dagar sparade tills hon blir äldre :D

2011-09-08 @ 10:27:29
Anonym

Där tycker jag att du resonerar rätt, Thea blir dyrare med tiden och du har ju inget jobb att gå till och därmed ingen väntande inkomst

2011-09-09 @ 07:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!