Tråkig dag

Den här dagen blev inte va jag hade tänkt mig =/ Ville ut i solen och ta en promenad me
familjen .... Förmiddagen segade sig fram och sen tog Patrik och Thea en tupplur mellan
13-15 .... Då va det mulet ute och dessutom skulle vi till mamma och slänga skräp och
sen handla till middagen ....

När vi kom hem igen och började me maten va klockan redan 6 .... ja, så den här dagen
har vi inte gjort mycket alls me andra ord ....

Vi sitter och smälter maten och dottern vilar nu .....

Patrik ska åka till Kristian senare så jag får se va jag hittar på då :)

Imorrn ska vi iallafall på en 2 km lång loppis i aspudden :) Ska bli roligt att se om man
hittar nåt ..... lär va packat me folk iallafall, bara på FB hade över 10.000 anmält sig :O
Så det gäller att va där i tid :P

Annars imorrn ska vi städa och göra fint hemma igen .... Skulle vilja byta gardiner så om
man inte är alltför trött så ska jag fixa det också ....

Nä, dottern ska få lite mat nu och sen lär hon nog vila en stund .....

Förässten, imorse ställde sig Thea i krypställning själv och stod och gungade jätte länge :D
Mammas alltför stora tjej .... vart tar tiden vägen egentligen? Snart dröjer det inte länge
innan hon kryper omkring me en väldans fart <3



Kommentarer
Anonym

Det låter som ni har ett tråkigt liv !

Hinner du inte städa och tvätta i veckorna så att ni kan göra något kul tillsammans i helgen ?

2011-09-03 @ 20:11:55
Rebecca

Nja, så tråkigt liv har vi väl inte. Vi försöker hitta på nåt ganska ofta iallafall men man kan ju inte ha roligt jämt. Jag försöker städa och hålla efter i veckorna också men jag prioriterar hellre min dotter och då blir det ju så att man passar på att städa på helgen.

2011-09-03 @ 22:26:38
Anonym

Du prioriterar din dotter o det är ju bra. Men klaga inte på Patrik då när han inte bryr sig om dig om du bara kan städa o fixa på helgerna när han är ledig

2011-09-04 @ 11:43:14
Rebecca

Vi städar ju inte varje helg och att städa tar bara ca 1 tim ....

2011-09-04 @ 15:02:04
Anonym

Hur sällan städar du egentligen. Thea på golvet i ostädat hus.........

2011-09-04 @ 16:44:55
Rebecca

Vi försöker städa en gång i veckan och då menar jag storstäda. Innan Thea kom städade jag VARJE dag, jag är ganska pedantisk men sen hon kom har jag fått prioritera om. Dessutom dör inte barn om det är lite skitigt ^^

2011-09-04 @ 18:35:06
Emma

Här hjälps vi åt att städa.

Jag är med Greta på dagarna och hinner inte städa, speciellt inte nu när hon är i relationsfasen och är otroligt lättväckt.

Jag proioriterar att Greta inte ska ligga och skrika när jag städar.. så då får vi hjälpas åt när Danne kommer hem.



Bara för att Rebecca är hemma på dagarna med Thea betyder inte det att Patrik inte har något ansvar för hur rent det är i deras hem.

2011-09-05 @ 07:24:09
Anonym

Jag har själv barn och man sitter inte med sitt barn i knät i 8 timmar när mannen är på jobbet.. Du kan och hinner visst städa på dagarna, jag dammsuger och diskar varje dag när jag är ensam hemma med sonen som är 9 månader! Självklart kan han också hjälpa till men jag som ändå är hemma kan lika bra göra det.

2011-09-05 @ 21:34:27
Rebecca

Som jag tidigare skrev så försöker jag städa och fixa varje dag men ibland har man bara ingen lust.



Nej,man sitter inte me barnet i knät 8 timmar om dagen men man vill ju ändå umgås me sitt barn för om man skulle prioritera andra saker än sitt barn så skulle man bli kallad en dålig mamma!!! Och jag tycker inte det är mer än rätt att mannen hjälper till hemma också för tänk när jag börjar jobba, ska ingen städa då för då går ju ingen hemma hela dagarna.



Eller är du en sån här stackars jävel som tycker det är helt okej me dom uråldriga könsrollerna, att kvinnan tar hand om barnoch hushåll medan mannen försörjer familjen?!

2011-09-05 @ 22:45:32
Anonym

Är det inte precis den könsrollen som ni har där hemma? Verkar så. Du går väl hemma tar hand om barnet och blir försörjd? Stackars jävel.....

2011-09-06 @ 15:32:59
Rebecca

Vad tycker du jag ska göra då? har inte direkt nåt val! Jag är mammaledig och får fp och bb men det är inte mycket.

2011-09-06 @ 20:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!