En underbar påskhelg

Vi har haft en alldeles underbar påskhelg hos Patriks föräldrar i Tierp :) Ätit gott, umgåtts och
bara njutit. Ska försöka att summera den här helgen utan att skriva en bok :P

Vi kom till torpet runt 1 och då va Patriks syster me familj där så Thea fick leka me sina
två kusiner och dom lekte jätte fint :) Vi tog en liten promenad runt Patriks föräldrars mark
och barnen lekte ute en stund men det blåste så kallt så vi va bara ute en kort stund. Sen åt
vi middag och då ville Theas kusiner mata henne me ärtor, det va jätte gulligt och efter det åkte
patriks syster me familj hem till stockholm (dom hade varit där ett par dagar). Vi tog en promenad
me Thea och hon tvärdäckade i vagnen, hon va helt slut. På kvällen åt vi lite godis och pratade,alla
va trötta så det blev en tidig kväll. Thea somnade rätt fort och jag och gubben däckade nästan direkt. 





Thea vaknade tidigt på påskaftonen, eller 8 är nog inte så tidigt men ändå :P Vi gick upp och gjorde
frukost och vid 9 vaknade Patriks föräldrar, dom förtjänade en rejäl sovmorgon :) Jag tog en dusch och
sen åkte jag, patrik och Thea till Patriks mormor för att hälsa på en lite och Thea skulle få sitt livs
första påskägg :)



Vi kunde inte stanna kvar så länge för Thea skulle sova lunch så vi åkte tillbaka till torpet och så
vilade hon och jag ett tag. Patrik va i skogen me sin pappa under tiden för att röja undan lite träd
eller nåt åt det hållet. Efter att vi hade vaknat så va vi ute en stund och sen va det äntligen dags för
påskmat och det va så underbart gott :D Thea åt hon också, hon fick smaka gravad lax,räkor,kött-
bullar,prinskorv,potatis och massa annat :) Efter maten tände vi en brasa, jag och Patriks mamma
satt och pratade och patrik spacklade vardagsrummet under tiden. Blev en tidig kväll igen då alla va
trötta.

Idag tog jag och Patrik sovmorgon, Patriks mamma gick upp me Thea vid halv 7 och jag och patrik
gick upp vid 9-halv 10. Vi käkade frukost och packade ihop våra saker. Resten av dagen va vi ute. Jag
hjälpte patrik att städa bilen och Thea va me sin farmor under tiden. Efter lunch tog vi vårt pick och pack
och begav oss hem mot Stockholm igen, fast först stannade vi en snabbis hos Patriks mormor för att
hämta vårt påskägg som hon hade glömt gett oss igår.



Sen bar det äntligen på väg hem och ganska precis en timme efter att vi lämnat Tierp va vi hemma igen.
Vi satte igång en tvättmaskin och sen låg vi och slappade. Thea sov en stund under tiden. Framåt kvällen
åkte Patrik till donken och köpte middag och vi åt och sen tog jag och thea ett bad, både hon och jag va
så skitiga så det behövdes :D va superskönt!




Jag och Patrik har precis kollat klart på potc 4, nu ska han duscha och sen blir det sängen, vår underbara
säng :D God natt på er alla!



Kommentarer
Anonym

det verkar som ni haft en bra helg! Har du bokat tid för rådgivning och är det ditt eller bådas

önskemål om att laga ert trasiga förhållande ?

hur har du tänkt dig framtiden om ni separerar?

2012-04-09 @ 16:23:43
Rebecca

Vi har haft det jätte härligt :D Nej, jag har inte bokat tid för rådgivning än men det är prio ett nästa månad, har inte råd den här månaden tyvärr. Det va mitt förslag men det är bådas önskan att få ett bättre förhållande. Om vi nu inte skulle kunna reparera vårt förhållande och separerar (vilket jag inte hoppas att vi gör) så kommer jag och Thea flytta. Och Patrik kommer naturligtvis få träffa Thea när han än vill och ha henne varannan helg och vid högtider får man väl försöka ta henne varannan gång eller nåt sånt. Men jag skulle aldrig någonsin vägra Patrik att träffa sin dotter, det är hans rättighet.

2012-04-09 @ 17:05:56
Anonym

Kan du ta Thea och flytta??

Med vilken rätt då ??

2012-04-09 @ 23:22:51
Rebecka

Soc får väl hjälpa mig isåfall. Jag vet faktiskt inte. Men om vi nu separerar så tänker jag ju inte bo kvar iallafall, det är ett som är säkert. Får väl flytta till min moster under tiden. Det finns ju mer unga arbetslösa mödrar som har flyttat ifrån sin sambo, jag är ju inte den första.

2012-04-10 @ 06:41:35
Rebecka

Ja, jag kan ta Thea och flytta. Det finns många som har flyttat me sitt barn från barnets pappa. Annars skulle det ju bli jobbigt och då skulle ju inga föräldrar separera om man inte fick ^^ men ja, det är klart det finns dom pappor som bestrider umgängesrätten och kanske vill ha vårdnaden själv eller inte är nöjd men jag och Patrik har redan pratat om det där och kom överens om att han får träffa henne hur mycket hem vill och ha henne varannan helg, om vi nu skulle separera. Det är den lösningen som nog är det vanligaste.

2012-04-10 @ 06:57:34
Anonym

det är ju klart att par får separera, men jag tolkade dig att du skulle ta Thea med dig på eget bevåg.

Bra att du har någonstans att flytta och att din moster bor så att ni får plats där.

Vet hon att du planerar att ni ska flytta till henne ?

2012-04-10 @ 07:53:23
Rebecka

Du menar att jag bara skulle ta Thea och sticka utan att säga till? Det skulle aldrig hända.



Jag planerar ingenting, jag och Patrik ska INTE separera inom dom närmsta månaderna. Vi planerar IFALL det blir så, så att vi båda vet hur det blir.



Min moster bor i en trea tillsammans me mina två kusiner så nej, egentligen har hon inte plats för mig och Thea men det blir ju bara tillfälligt OM vi separerar. Och min moster har själv sagt att jag alltid är välkommen att flytta hem om det skulle bli nödvändigt. Hon vet om mina och Patriks problem.



Sen vill jag att folk slutar tolka det jag skriver som att vi ska separera imorgon, det ska vi inte! Vi har inga som helst planer på att separera i nuläget. Vi tar en dag i taget och nästa månad kör parrådgivningen igång och det är först efter det som det EVENTUELLT blir aktuellt me en separation.

2012-04-10 @ 08:18:02
Anonym

skaffa dig ett privat liv

2012-04-10 @ 19:32:35
Rebecka

Jag har ett privatliv också. Jag skriver inte om mitt sexliv till exempel. Jag lämnar inte ut detaljer om mina och Patriks bråk. Jag skriver inte när jag ska skita. Du ser, jag har massa privatliv :-)

2012-04-10 @ 19:40:38
Anonym

Hur kommer det sig att du åker till Patriks föräldrar när du tänker/vill lämna honom ?

Jag vet att du har skrivit att du inte vill separera nu, men det är något som du återkommer till hur du ska lämna honom( läs i din gamla blogg om du inte kommer ihåg ex att om du hade haft råd så skulle du skriva in dig hos bostadsförmedlingen



Jag tror att du lever med honom av ekonomiska skäl men om du mår dåligt , är det värt det då ?

2012-04-11 @ 07:43:19
Anonym

Hur gammal är du ? Viket språk du använder om dina toabesök, är det så du pratar med Thea också ?

2012-04-11 @ 07:56:57
Rebecka

Anonym 1: jag tänker/vill inte lämna honom alls. Om jag verkligen ville lämna honom så hade jag gjort det. Men jag älskar honom och vi har barn tillsammans. Varför skulle jag annars va beredd att kasta ut massa pengar på parrådgivning om jag ville lämna honom? Min gamla blogg är minst två år gammal, där står mycket som inte alls stämmer idag. Man kan ju inte läsa flera år gamla inlägg och tro att det stämmer idag. Jag lever inte me Patrik pga ekonomiska skäl, tro mig. Jag hade fått betydligt mer hjälp ekonomiskt om jag flyttade. Och vi har det inte inte så bra ekonomiskt så det är knappast pga alla miljoner han har som jag stannar ^^



Anonym 2: det där tänker jag inte ens kommentera.

2012-04-11 @ 08:54:13
Anonym

Vem skulle då hjälpa dig ekonomiskt som inte vill hjälpa dig när du bor med Patrik ?

Är det din moster som inte gillar honom och därför inte bidrar med pengar till dig idag?

2012-04-11 @ 09:42:43
Anonym

Har du pengar att "kasta ut" eller är det någon annan som ska betala, vad du skriver så har du inga pengar utan tar lån från kompisar!

2012-04-11 @ 09:54:02
Rebecka

Det märks att du inte känner oss. Min familj älskar Patrik, han är den bästa pojkvännen jag haft säger dom och det håller jag me om. Det är soc som inte vill hjälpa mig. Jag får inget bidrag av nåt slag. Och det är för att Patrik tjänar för mycket och för att vi bor i bostadsrätt. Dom anser att jag ska leva på Patrik vilket är så vansinnigt sjukt.

2012-04-11 @ 09:54:02
Rebecka

Jag betalar själv såklart. Får ju föräldrapenning. Lånar aldrig av vänner eller familj om det verkligen inte är kris som nu me min telefon, då lånade jag av en vän som får tillbaka allt när jag får pengar.

2012-04-11 @ 09:56:37
Anonym

Ska du inte betala för rådgivningen då ?Dina pengar kan ju inte räcka till att spara 300kr köpa mat till Thea och dig,blöjor, kläder till dig, kläder till Thea betala din telefonräkning, tv-licens 50% , gymkort, cigg ,50%av hyran ,hemförsäkring 50%

Det är väl till dig barbbidraget kommer så då ska väl du stå för utgifterna för Thea och det som tillkommer över barnbidraget får ni väl dela på

Hur räcker dina pengar ????

Dela gärna med dig för att lära andra ex mig!

2012-04-11 @ 10:20:12
Rebecka

Jag skrev i föregående kommentar att jag betalar rådgivningen själv. Mina pengar räcker inte till, kort sagt. Jag får ut ca 3700 i månaden efter skatt, det är både fp och barnbidrag.



400 kr sätter jag in på sparkonto, mitt och Theas. Jag har ingen telefonenräkning för jag har kontantkort men det kostar 200 kr i månaden, på ett ungefär. Gymkortet kostar 285 kr i månaden. Det är dom enda "fasta" avgifter jag har. Ca 700 kr går till kläder/annat till mig och Thea. Resten av pengarna får Patrik. Men jag har råd att minska ner på mina och Theas pengar till runt en femhundring.



Det är så det är fördelat just nu, mitt mål är att kunna försöka ge Patrik minst 1500 kr i månaden. Det är egentligen ingenting men många småräkningar blir iallafall betalda eller endel av storhandlingen.

2012-04-11 @ 10:30:15
Anonym

Då skulle det vara ekonomiskt fördelaktigt för Patrik och även dig om ni separerade så du kan få hjälp av soc dvs du blir ett socialfall!!

2012-04-11 @ 10:36:13
Rebecka

Ja, det stämmer. Både jag och Patrik skulle tjäna på en separation. Socialfall skulle jag inte kalla mig själv som då. För det skulle bara bli temporärt tills jag hittar ett jobb. Och hellre ett "socialfall" än att leva på Patrik. Socialfall för mig är folk som kan jobba men är för lata eller så och som har levt på socbidrag under många år.

2012-04-11 @ 10:43:40
Anonym

Har du /ni funderat på att söka vårdnadsbidrag tror att det är 3000kr/mån kolla på hemsidan för stockholms stad .Där finns mer info om vad som gäller för att få det !

2012-04-11 @ 11:17:13
Anonym

Du kan jobba men gör inte det, du har ju inte arbetat heltid någon längre period av ditt vuxna liv!

2012-04-11 @ 11:21:22
Rebecka

Ja, jag ska se om jag får söka vårdnadsbidrag, men tror att det gäller om man har barnet hemma på heltid och jag vill att hon börjar på förskola så jag kan söka jobb och börja jobba så fort som möjligt.



Jag har ju tyvärr bara jobbat kortare perioder just för att det inte har varit några långvariga vikariat men jag har sökt hur mycket jobb som helst och varit på flera anställningsintervjuer men jag kan ju inte tvinga arbetsgivarna att anställa mig. Hur mycket man än anstränger sig så är det ju upp till arbetsgivaren att anställa mig. Jag har haft jätte svårt att få jobb trots att jag verkligen har försökt. För jag vill verkligen jobba!

2012-04-11 @ 11:27:05
Anonym

Kolla med vårdnadsbidrag innan hon börjar på förskola det är ju inte förrän till hösten hon börjar, du kan kanske byta föräldraledighet mot vårdnadsbidrag om du har tagit ut en viss mängd dagar redan. KOLLA DET.

Ett annat alternativ är ju att du inte har henne på förskola och arbetar någon helg i månaden, då får du ju social stimulans

2012-04-11 @ 11:38:40
Rebecka

Hon ska gå på förskolan 25 timmar i veckan och då har jag rätt att ansöka om vårdnadsbidrag för dom timmar hon är hemma me mig, blir väl typ 1500 kr som högst kanske. För mig är det inget alternativ att inte låta Thea gå på förskola. Hon behöver det och jag behöver det för jag vill jobba heltid. Det är inget snack om saken!

2012-04-11 @ 11:43:29
Anonym

Du har ju inget jobb ännu så medan du söker jobb och från ex majmånad kan du ju söka vårdnadsbidrag tills hon börjar på förskolan.

Vore det inte ekonomiskt fördelaktigt för er?

Även om du vill arbeta heltid så kan du ju börja med att arbeta helger för att bättra på er taskiga ekonomi nu

2012-04-11 @ 11:55:22
Rebecka

Va konstigt att jag inte har nåt jobb, jag är mammaledig. Jag skulle bara tjäna 300 kr på att göra så men alla pengar är ju välkomna. Ska kolla upp om man får göra så först.

2012-04-11 @ 12:02:25
Anonym

Du sparar ju föräldradagar som kan vara bra att ha senare i livet!

Är det inte så att er taskiga relation beror på er dåliga ekonomi, det är ju inte kul att alltid vara fattig så om du kan jobba någon helg i månaden så blir ekonomin och ditt eget självförtroende bättre och därmed borde er relation bli bättre eller vad tror du?

2012-04-11 @ 12:10:02
Rebecka

Ja, det är sant att ekonomin bidrar till viss del men det är så mycket annat också. Men jag ska kolla upp om jag kan söka vårdnadsbidrag under den här tiden fram till att Thea börjar på förskola för som du säger så är det bra att kunna spara lite föräldradagar till senare.

2012-04-11 @ 12:16:05
Emma

holy shit... nagon maste bry sig valdigt mkt om dig beccs!! rena rama intervjun! haha! det ar val upp till dig hur du klarar dig/kommer o klara dig... det har e val liiiiiiiiiiiite for mkt du fragar henne? varfor undrar du sa mkt? =S o varfor inget namn? if you cant stand for what you say i think you should shut it...

2012-04-11 @ 19:57:17
Sandra

Är det fel av mig att tycka att man kanske har en delad ekonomi om man är en familj? Om inte att man hjälper varandra om man behöver hjälp?

2012-04-11 @ 21:02:19 | http://sfaltin.blogg.se/
Rebecca

Är det du som har frågat ut mig hela dagen? =/

2012-04-11 @ 21:32:03
Sandra

Jag? Nej! Tycker bara tjatet om din/eran ekonomi inte angår andra om att dela lika hela tiden, att du lever på din sambo hela tiden mm. Du är stark som står ut med dessa anonyma kommentarer hela tiden!

2012-04-11 @ 21:52:13
Rebecca

Hej tjejen!



Måste bara lägga in några kommentarer här... det är ju sinnessjukt hur en människa kan sjunka så lågt och börja klanka ner på dig för att d söker stöd och stimulans utifrån för att orka med vissa jobbiga situationer i ditt liv. Jag tycker denna människa inte är värd dina inlägg eller kommentarer tillbaka.. Hon/han är rädd för att bli upptäckt och det bevisar ganska mycket. Jag tycker du är stark som kan stå för ditt och att du går ut med en del av ditt liv är bara positivt, det kan vara skönt att skriva av sig.. plus, du har en del läsare ser jag... UNDERBART!!!



Fortsätt i samma takt, träna, fixa och dona... det kommer lösa sig, i sinom tid... Angående terapi så finns det rådgivning som inte kostar allt för mycket. Via landsting och kommun... kolla upp med din kommun vad som erbjuds, vad jag förstår det som kostar det ingenting första gången sedan ca 250kr för en 1,5 eller 3 timmars pratstund =).. lycka till med allt gumman och glöm inte att det finns många här ute som stöttar dig i vått och torrt



Bamsekramar / Rebecca G (från gamla skolan)

2012-04-12 @ 13:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!