It's never easy

Varför kan inte bara livet va lekande lätt IBLAND? Jag begär inte att varje dag ska va en dans
på rosor men det här är ju löjligt. Har mått skit i evigheter nu och tyvärr blir det bara sämre.
Den här mörka tunneln känns flera mil lång och jag skymtar inte ljuset. Men nångång borde
det ju blir lättare, inte sant? Jag är inte den som brukar ge upp om det är nåt jag verkligen
vill kämpa för men nu kanske det är dags? Åh, jag hatar när livet ska va så svårt. Allt känns
så meningslöst bara :( I höst MÅSTE det bli bättre, det bara måste det!

Idag åkte jag och Thea aldrig till mamma, det blev lite strul me kommunikationen och sådär så
jag och Thea stannade hemma. Efter lunch gick vi iallafall ut och sen va vi ute i 2 timmar, så
underbart! Vädret va superskönt och det va skönt att få rensa tankarna lite. Först tog vi den långa
vägen till långbro park och sen fick Thea gå omkring där. Vi tittade på ankorna och Thea tyckte det
va jätte roligt, dom är inte alls rädda så hon kunde komma jätte nära dom innan dom hoppade ner
i vattnet igen. Vi gick omkring där i drygt en timme och bara njöt. Ville inte riktigt gå hem så vi tog
en sväng förbi parkleken vippan i fruängen, har aldrig varit där förut så jag ville mest kolla in hur
den va :) Ungefär då började Thea gnälla och va jätte trött så hon låg och halvsov på vägen hem. Vi
kom hem samtidigt som pappa :)




Jag och Thea tog en tupplur och helt plötsligt va klockan nästan halv 6 och vi hade inte ätit middag
så jag beslöt mig för att skippa vattengympan och så gjorde jag middag istället.

Nu sitter gubben i soffan och kollar på hockey, jag sitter i fåtöljen och bloggar och dottern sitter på
golvet och leker me kastrullock och lever livet :) Hon och jag ska snart ta ett bad och sen mysa
innan läggdags.

Får se om det blir gymmet imorrn, har inte hört nåt av a än. Annars blir det nog en promenad, beroende
på vädret. Men ha en trevlig kväll på er.



Kommentarer
Amanda

Ibland är livet jättejobbigt att ta sig igenom, men det är bara att kämpa på. Så sent som i höstas var jag på totalbotten, men nu mår jag bra, pluggar, jobbar, träffar nya människor och är otroligt tacksam över att jag tog mig igenom den mörka tunneln, som du uttrycker det. Kämpa på! Och kom ihåg att det är så väldigt viktigt för Thea att du mår bra, så ta hand om dig själv för hennes skull lika mycket som för din egen.



Stor kram på dig! Jag tror på dig! <3

2012-04-03 @ 20:29:56 | http://kye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!