Nya tag!

Vill första tacka alla underbara människor som finns omkring mig och som stöttar mig i mitt
bloggande, i min kamp mot alla envisa kilon, i min roll som mamma och fästmö. Det känns
som om jag glömmer bort alla underbara människor och bara tar åt mig all skit som folk
skriver men nu är det ändring på det. Nu ska jag fokusera på allt positivt i mitt liv och köra
mitt eget race gällande allt i mitt liv. Elaka/onödiga kommentarer kommer jag inte längre
publicera. Ni ska inte få knäcka mig längre, jag är så mycket starkare än så! Så det så! :P

Som vanligt på torsdagar så va jag iväg till gymmet i förmiddags. Passade på att väga mig
och idag va vågen dum, hade gått upp drygt ett halvt kilo :( Så jag tappade motavationen
för att gymma helt så idag blev det bara ett jobbigt pass på 1,5 timme. Varken kropp eller
huvud ville gymma men jag pressade på och efteråt va det skönt. Sen vart det en halvtimmes
simning. Tänkte mäta mig ikväll och hoppas på att några centimeter till har försvunnit. Är så
sjukt trött på att gå ner mellan 0,5-1 kg och sen upp lika mycket igen. Känns som om jag
måste sluta äta helt för att bibehålla min vikt eller gå ner. Nä, fy fan för det här. Nu blir det
skärpning, Rebecca!!! Mitt första delmål är att gå ner 6 kg fram till semestern som är i mitten
av juli och mitt andra delmål är att gå ner 10 kg till jul. Det låter säkert lätt som en plätt men me
tanke på att jag pendlar hela tiden kommer det nog ta längre tid än beräknat och jag vill inte sätta
upp för höga mål. Såhär ser planen ut från och med måndag.

Måndagar: Vattengympa (promenad på förmiddagen,minst 30min)
Tisdagar: Djupvattengympa (promenad på förmiddagen,minst 30 min)
Onsdagar: Promenad på minst 1 timme (kvällspromenad, minst 30min)
Torsdagar: Gym 1,5-2 timmar + simning 30-45 min.
Fredagar: Promenad på minst 1 timme (kvällspromenad, minst 30 min)
Helgen är lite flytande beroende på vad vi gör men minst 1 timmes promenad vill jag klämma
in. Lördagar blir min "godisdag" i begränsad mängd såklart för jag kommer aldrig kunna sluta
helt me godis, så är det bara. Jag vill begränsa intaget till en dag istället för flera gånger i
veckan. Samma sak me läsk, det blir högst 2 glas på lördagar.

Hur som helst ... Thea ligger och sover, det har hon gjort sen jag kom hem vid halv 2. Jag har
mest suttit och slappat i soffan men jag ska ta och sätta igång en tvättmaskin och invänta gubben,
sen ska jag göra lasagne till middag, patrik har tjatat om det hela veckan :)

Ha en bra dag!






Kommentarer
Empy

Hejja Becca :) Kul att höra att motivationen är tillbaka, nu är de kosten du ska ta tag i ( lättare sakt än gjord, ja vet) Men försök att skippa kolhydrater på kvällarna, som tex middagen, exempel: Kött med potatis, grönsaker och sås. Ta bara 1 potatis, 2 köttbitar och sallad, men börja äta salladen och köttbitarna, och oftast så är du mätt och vill inte äta potatisen, och vips så kommer dina kilon att rasta :) Alla vi som vill gå ner, gör alltid samma misstag, vi går ut alldeless för hårt i början, och sen tröttnar vi.. Vi måste verkligen lära oss att hitta en balans och att göra detta till våran nya livsstil och till en rutin, att vi tar oss tid till en promenad, man kan ju alltid dela upp det på två gånger om dagen.. 30min förmiddag och 30 min eftermiddag, ingen som säger att vi ska göra allt på en gång, och speciellet du som är småbarnsmamma, ingen dag är den andra lik.. Men ja tror på dej becca, du har en glöd, en kämpar glöd.. Och ja har bestäm att ja ska upp till sthlm på min semester (utan mannen) i sommar , så då tycker ja allt att du får bju på en kopp kaffe så vi kan träffas och snacka MASSOR med skit :) hehe ! Kramar på dej !

2012-04-12 @ 15:43:56 | http://mittnyalivmedgbp.blogspot.se
malin

heja heja på.. du är så jäkla grym rebecca. önskar jag hade råd att träna .

2012-04-12 @ 16:00:57 | http://dragongirl1.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!