En dag i taget!

Thea tycker att vi ska gå upp me pappa på morgonen, alltså vid halv 7. Sen i måndags har
hon vaknat den tiden (är nästan säker på att hon vaknar pga hans alarm) och sen somnar
hon inte om igen. Det är lite jobbigt men det går lättare för varje dag :) Sen att jag mer eller
mindre är död lagom till lunch är en annan femma :P hehe.

Fick en kommentar om att det måste va jobbigt att jämt må dåligt och varför jag förutsätter
att alla är 100% lyckliga så jag tänkte svara på det. Ja, det är jobbigt att må dåligt jämt och
jag längtar tills får mår bra under en längre period. Och jag förutsätter inte att alla är 100%
lyckliga, det vet jag att dom flesta inte är men dom flesta mår nog iallafall bra och är lyckliga,
kanske inte till 100% men 99% iallafall. Jag har så mycket problem att ta itu me innan jag
kan bli lycklig men det tar tid, som allt annat här i livet. Inget går på en dag tyvärr!

Även om kärlekslivet verkar gå åt pipsvängen för tillfället har jag kommit in i en skön rutin
me motion och kost. Eller ja, kosten är väl si och så. Äter i snitt bara lunch och middag och
idag blir det bara middag men jag är inte hungrig helt enkelt. Idag är det iallafall fjärde dagen
HELT utan socker/läsk/godis och det går toppen :) Blir lite sötsugen på kvällarna men det har
gått över fort. Sen hjälper det extremt mycket att vi inte har godis och sånt hemma. Och idag
är det tredje dagen me promenader på minst 1-2 timmar och det är jätte duktigt av mig för är
det nåt jag hatar så är det att promenera men nu börjar jag få in det i rutinerna så nu måste
jag ut och gå i minst 1 timme 4-5 dagar i veckan :)  



Nu vill jag bara att allt mellan mig och gubben ska ordna sig och sen vore mitt liv så underbart
det bara kan bli. Men en dag i taget, en sak i taget. Rom byggdes ju inte på en dag, right?

Tänker fokusera på det positiva i mitt liv och lägga alla problem åt sidan ett tag. Nästa vecka
hoppas jag att jag och Thea kan komma hemifrån ett par dagar, vore välbehövligt. Jag
behöver få koppla bort mitt liv en stund. Och Patrik har endel som han skulle behöva tänka
över i lugn och ro.

Thea ligger i sin säng och tjattrar, hon behövde vila lite efter promenaden. Jag sitter och kollar
på bygglov och fryser. Ska hämta en kofta och krypa upp i soffan. Skulle verkligen behöva
dammsuga (Thea hällde ut massa russin igår) men jag orkar bara inte. Och jag orkar inte sitta
här längre så vi höres när vi höres.

Bye Bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!