Back at home! (bildexplosion)

Nu jäklar är vi hemma igen och det är faktiskt rätt skönt :) Har saknat att kunna blogga ordentligt
och lägga upp bilder (har blivit minst 1000 bilder tagna  under första delen av semestern) haha.
 
Vi har haft 3 alldeles underbara men också stundvis tuffa veckor i Jämtland. Vi har badat, grillat,
umgåtts med min släkt, åkt på utflykter, hjälpt mormor och mycket mer. Låter nästan bilderna
tala för sig för som man säger, en bild säger mer än 1000 ord ;)
 
Lördag (första dagen)
Vi åkte hemifrån vid halv 8, handlade i sundsvall vid halv 1 och va framme i stugan vid halv 3.
Resan upp gick toppen, Thea skötte sig jätte bra :) vi packade upp allt och sen satt vi ute
nån timme. Min kuain A ringde och sa att dom skulle till kålbullensdag i sörbygden så vi gick
också dit :) träffade massa släkt som jag inte träffat sen förra sommaren. Min ena morbror
fyllde år så vi åkte hem till min andra morbror och åt tårta. Kom väl hem vid halv 10 igen :)
 
Söndag
Åkte runt lite i albacken och sörbygden. På kvällen åkte vi upp till min morbror på näset
och hälsade på :)
 
 
Måndag
Vi följde me mina morbröder och deras familjer till östersund. Blev en heldag där me
lite shopping, sjukhusbesök (besökte min mormor) och så storhandlade vi. Jätte
trevlig dag och det va så underbart att se mormor, hon va så pigg trots operationen.
 
Tisdag
Det regnade så gott som hela dagen. Jag städade och Patrik och Thea va ute och plockade en
jätte fin sommarbukett till mig :) På kvällen drog vi till mörtsjön me släkten för att fiska och grilla,
va mysigt trots att det regnade lite :P
 
Onsdag
Hade underbart väder, vi va bara hemma och hade det alldeles underbart. Tog en kvälls-
promenad på nästan en timme :)
 
 
Torsdag
Mormor kom hem från sjukhuset så vi va hos henne och hjälpte till. Släkten från näset åkte
hem. Vi åkte till örahälla och badade på kvällen :)
 
 
Fredag
Vi skulle ha åkt på en utflykt till getberget men dom hade stängt för säsongen så vi tog en
oplanerad roadtrip till stöde och passade samtidigt på att handla lite :P
 
Lördag
Vi drog iväg till stöde marknad och Thea fick åka karusell för första gången :D Tror hon tyckte
det va lite spännande iallafall. Första gången satt hon still och åkte själv men dom andra två
gångerna åkte jag me henne för hon va otålig och ville bara att karusellen skulle börja :P haha.
 
Söndag
Vi åkte till gällö för att hälsa på elenor, emil och söta elvira :) Thea och elvira lekte jätte
fint :) Stannade inte så länge då jag hade så ont i min visdomstand och hade varit vaken
större delen av natten. Men det va roligt att se dom igen :)
 
Måndag
Hade så förbaskat ont i tanden så vi åkte till tandläkaren i hammarstrand men dom hade
ingen tandläkare där så jag fick ett journummer till östersund. Va bara att åka hem och
knapra värktabletter. På kvällen va det bättre så vi åkte till örahälla och hade det mysigt.
 
Tisdag
Ringde tandläkaren i östersund och fick en tid samma dag så det va bara att ta en snabb dusch
och sen åka i 2 timmar till frösön. Dom hade inte heller nån tandläkare men dom lagade tanden
provisoriskt iallafall och det va huvudsaken, att jag slapp smärtan. Va där borta hela dagen och
satt i bilen resten av tiden =/ usch!
 
Onsdag
Vi va bara hemma och slappade, tvättade och leket i lekparken :)
 
 
Torsdag
Gjorde inget speciellt. Va iväg en sväng till kälarne och handlade bara.
 
Fredag
Hade en alldeles underbar dag :D Först utflykt till vättaberget, sen besök hos mormors
lillasyster och som avslut bad i örahälla :) Vi skulle ha åkt ut me båten men den va uthyrd :(
 
Lördag
Tråkigt väder. Handlade lite och på kvällen åkte vi till sommarstugan för att grilla. dricka lite
och umgås me släkten, hade en jätte mysig kväll :)
 
Söndag
Härlig sovmorgon till 10, resten av dagen gick jag i pyjamas :P haha. Va ute och lekte me
Thea och på kvällen blev det lite bad i vanlig ordning :)
 
Måndag
Tvättade, va i lekparken, grillade och tog en promenad. Ganska slapp dag.
 
Tisdag
Blev en spontan utflykt till döda fallet, vi va borta hela dagen. Kom hem och gjorde middag och
sen va det läggdags för Thea.
 
Onsdag
Vi va ute hela dagen, badade i örahälla och handlade lite i albacken.
 
Torsdag
Den jobbigaste dagen i hela mitt liv :'( Åkte till sjukhuset för att ta ett sista farväl av min
mormor. Grät hela dagen och kvällen. Hon va så dålig och hon kommer inte ens ihåg
att vi va där, hon kände inte ens igen oss. Efter besöket gick på en vända på stan och
sen åkte hem vi hem och käkade innan vi åkte till smmarstugan för att umågs lite me
släkten :)
 
Fredag
Patrik vaknade på fel sida och va så jävla grinig men efter några timmar gick det över så vi
åkte en snabbis till örahälla innan lunch. På kvällen umgicks vi me släkten vid bagarstugan
vid måsösforsen, det va pizzakväll där och vi hade det jätte trevligt :D
 
Lördag
Packade och storstädade. Va hos mormors syster några timmar medan patrik och massa andra
hjälpte till me veden, träffade lite släkt som jag inte har träffat på flera år :) Thea lekte me sin
fyrmänning :)
 
Söndag (Sista dagen)
Gick upp vid halv 7, åkte från sörbygden 8, va i stockholm vid halv 3-3. Lämnade Thea hos
farmor och farfar som hon sover hos inatt. Vi kom hem och fick packa upp och tvätta i lugn
och ro. Käkade middag och nu ska vi gå och lägga oss. Är så trött och det ska bli så skönt att
få sova i sin egen säng :D
 
Bilder från instagram och bilder på stugan :)
 
Det har varit många tuffa turer angående mormors hälsa. Hon klarade sig inte själv så då åkte
hon på rehabilitering men hon blev bara sämre och hamnade på sjukhus igen. Men nu är hon
bättre men väldigt sjuk. Allt vi kan göra är att vänta.
 
Men annars har vi haft en UNDERBAR semester där uppe!!!!
 
Nu orkar jag inte sitta här längre, ska gå och lägga mig men vi hörs imorrn :)



Kommentarer
Anonym

Många fina bilder!
Har alla dessa människor godkänt att du lägger ut dom på nätet ?
Jag tycker att du inte ska visa Thea naken.

Svar: Tack. Överlag ja :-) många av bilderna har andra lagt ut som jag är me på. Jag och Theas pappa kom överens om att dom bilderna va okej att lägga ut för man ser ingen snippa. Och små barnrumpor visar dom ju på reklamen på tv hela tiden.
Rebecca

2012-08-20 @ 07:51:35
Lotta

Vilken härlig semester ni har haft. Mycket välförtjänt . kram på er

Svar: Ja, det va en skaplig semester iallafall :) trots tandläkarbesök och en väldigt sjuk mormor så har vi haft det helt underbart :) kramar
Rebecca

2012-08-21 @ 20:22:36 | http://lottasvahn.blogspot.se
Lotta

<3<3

2012-08-21 @ 22:58:08 | http://lottasvahn.blogspot.se
Anonym

Jag förståt inte varför jäklar ska vara med, räcker det inte med att nu är vi hemma?
Det är många som läser och det ger ett väldigt dåligt intryck av dig som småbarnsmamma att använda svordommar.

Svar: Jäklar är väl bättre än jävlar,fan,helvete,skit mm? Huvudsaken är att jag inte svär inför min dotter. Men jag skulle absolut kunna bli bättre på att sluta använda svordomar på bloggen också.
Rebecca

2012-08-22 @ 07:47:19
Anonym

Du resonerar som en omogen tonåring som är i värsta trotsen !!
När ska du bli vuxen ?

Svar: jag argumenterar inte. Jag sa ju att jag kunde bli bättre på att sluta använda svordomar på bloggen :) Jag är vuxen jämfört me många andra i min ålder men jag är nog också ganska "barnslig" jämfört me andra i min ålder men det ser jag inte som nåt negativt då jag har barn och då är barnasinnet alltid bra att ha :D
Rebecca

2012-08-22 @ 10:41:43
Martin

Vem är denna bittra hemska anonyma människa?

Svar: Den som ändå det visste!
Rebecca

2012-08-22 @ 22:56:04
martin

hon borde lägga mindre tid på att hata dig och skriva här och mer tid på att fundera över sitt eget liv, beteende och känslor för sin egen uppfostran, barndom, sina egna barn mm.. för något stämmer ju inte med henne...


det var länge sedan vi sågs rebecca, men jag är övertyggad om att du och patrik är mycket bra föräldrar och gör allt ert bästa föt thea :)
hälsa!! :)

Martin(verona)

Svar: åh va du är underbar, martin! Behövde verkligen få lite värmade och uppiggande ord nu :) vi är inte världens bästa föräldrar men vi gör allt för vår dotters bästa. Visste förässten inte att du läste min blogg? :) har du gjort det länge? Hoppas allt är bra me dig? brukar tänka på dig titt som tätt :) kramar
Rebecca

2012-08-22 @ 23:32:27
Martin

Men det e klart, det behöver nog alla som blir trakasserade på det där viset, men du ska inte ta åt dig eller lyssna på vad hon skriver! Du är värd mer än så och annat att tänka på! Det mest provocerande för henne är nog om du skiter i henne och hennes hemska kommentarer, svara inte på dom! Jag har läst en hel del av det hon skrivit och hon verkar ju ha riktiga problem själv, uppenbart eftersom hon är en nättmobbare men även för de riktigt dumma saker hon kläcker ur sig. Låt det inte påverka dig! Jo jag läser den ibland, intressant och vill ju veta om flöt e bra med er också :) kram

2012-08-23 @ 00:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!