Regnig och mysig dag

Idag har jag haft min älskling hemma hela dagen :D Från början va det tänkt att han
skulle jobbat på förmiddagen och sen komma hem vid 12 så han kunde va me när
Theas blivande dagisfröken kom på hembesök men eftersom att det har regnat hela
dagen och han jobbade utvändigt fick han ledigt. Älskar verkligen att min karl är
målare :P  haha.
 
Men nån sovmorgon kunde vi glömma, halv 7 tyckte Thea att det va dags att gå upp
så vi låg i soffan och kollade på barnprogram nån timme innan vi åt frukost. Sen tog
hon och jag ett bad och då dammsög patrik under tiden. Sen va det dags för henne att
äta lunch och sussa, jag och patrik kollade på tv under tiden och bara väntade på att
E (dagisfröken) skulle komma :)
 
Till slut kom hon och det gick toppen :) Hon verkade jätte mysig och Thea kröp genast
upp i hennes famn och pratade på. Vi fick fylla i lite papper och jag hade lite frågor och
E pratade massa me Thea och tyckte att det va så roligt att hon skulle börja på måndag
och Thea va det första barnet som hon träffade som va så totalt oblyg. Vet att fröknar
inte ska/får "favorisera" nån men jag fick känslan av att Thea kommer bli en liten favorit ;)
hihi. Tror faktiskt inte att jag har varit på nån förskola där nån av personalen inte har
haft nån favorit. Thea och två andra barn är det sista inskolningsgruppen och sen är
gruppen full, 15 barn och 3 pedagoger, inte alltför illa :)
 
Efter att hon hade gått så åkte vi till city gross en sväng för att handla till kvällens middag
och så va vi inne på lindex och köpte en sydväst och regnvantar till Thea :) Så nu är hon
verkligen redo inför höstens regn och rusk.
 
Ikväll hade vi taco på menyn och det va jätte gott, va jätte länge sen vi åt det och Thea
älskade det som bara attans. Hon satt i säkert 30-40 min och åt.
 
Efter maten fixade jag om hennes klädpåse till dagis, ska fortsätta märka kläder i
helgen. Tråkigt men ett måste.
 
Hmm, va gör vi nu då? Vi sitter och tittar på fångarna på fortet, håkan hemlin är
ju me ^^ haha. Thea ska snart byta blöja, borsta tänderna och sova. Sen sätter
vi på nån film innan vi sussar.
 
Har även framkallat första omgången av bilder, blev drygt 200 bilder. Nästa sväng
blir minst lika många =/ haha.
 
Och vi slipper fixa vinterkängor och vinteroverall till Thea :D Alldeles underbart!
Patriks mamma är så underbart snäll och fixar det :) Tusen tack!
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!