Härliga lucia :P

Jag hade tänkt skriva ett inlägg igår men jag va inte hemma förrän halv 9 och va så trött
så jag orkade bara inte. Hade ju APT och det va jätte roligt och intressant, sen va det
avdelningsmöte och vi fick till rätt intressanta diskussioner :) Haha. Hann dessvärre inte
avsluta det vi hade börjat så på tisdag ska vi stanna kvar och göra klart :) Blev 12 timmar
på jobbet igår, va lite mör igår kväll. Haha. Igår hade jag och älsklingen 7-årsjubileum
också <3 Känns som igår men i 7 år har jag fått äran att va flickvän till världens finaste
karl. Älskar honom så mycket!
 
Och imorse va det att gå upp tidigt och fixa till Thea och hon va på ett hemskt humör men
vi hann till dagis i tid. Alla ungar va söta i sina tomte/lucia/pepparkakskläder :) Vi satte oss
i en ring och sjöng lite julsånger men Thea ville inte va me på noterna, hon for runt som ett
yrväder och va bara kinkig och ville inte alls lyssna. Men hon va okej under fikan, hon satt
och åt sin lussebulle och så. Men det va jätte fint :) Vi rörde oss vid halv 10 och sen skjutsade
älsklingen mig till jobbet :)
 
Där va det fullrulle me avslutning för ena gruppen medan alla stora barn va borta och lussade
på ett ålderdomshem och sen va det lite smått kaotiskt när det va dags för lunch pga massa
saker men det löste sig. Sen va det lugnt tills efter mellisen, då började påklädning av ytter-
kläder samt luciakläder och småbarnen va varma och trötta och stod bara och grät och det va
bara så rörigt men ändå har det sin charm, nånstans långt där inne :P Dom va iallafall jätte
duktiga och sjäng så högt och tydligt. Sen vart det fika utomhus och sen slutade jag. Är glad
att det bara är lucia en gång om året. Haha.
 
När jag kom hem så åkte gubben och fixade middag och Thea tar en tupplur. När han kommer
tillbaka ska vi äta, sen ska jag bada och sova. Imorrn ska jag upp vid 5, öppnar på jobbet men
det är skönt som fanken att sluta så tidigt som 3 på en fredag :D woohoo! I helgen blir det ev en
tripp till både brisak och IKEA, vi ska till nilssons på adventsfika och så ska vi på julmarknad och
träffa tomten :D Så vi har fullt upp i helgen :)
 
Nä, nu ska jag inte tråka ut er mer men vi hörs, antar jag :)



Kommentarer
Anonym

Får du lägga ut bilder på andra barn från förskolans luciafirande ?
Jag tror att det förbudet gäller alla Stockholms förskolor men jag kan ju ha fel

Svar: Jag ska inte ha lagt ut nån bild på några andra barn :-S jag vet att jag lade ut en bild på Thea och så ser man lite av ett annat barn men jag censurerade den bilden.
Rebecca

2012-12-18 @ 08:49:07
Anonym

På första bilden i andra raden så är det en pojke med helt synlig när man klickar på den

Svar: då ska jag fixa det. tack för att du uppm'ärksmmad de
Rebecca

2012-12-29 @ 11:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!