Lussekattsbak :)

Nu va det ett tag sen sist igen men det är bara därför att jag är trött att skriva om samma
saker hela tiden, jobb eller sjukdom. Haha. Men hela familjen har åkt på en lindrig
förkylning. Thea har snart ätit klar sin penicillinkur och jag har ca 1 vecka kvar på min.
 
Idag har vi varit på city gross och köpt en pulka till Thea så den ska vi förhoppningsvis
inviga imorrn, ska bli jätte spännande. Thea älskar iallafall sin pulka, hon vill att man
ska dra runt henne i lägenheten. Haha. På kvällen va det dags för lite lussekattsbak och
Thea va så duktig och försökte göra som jag gjorde. Annars har vi bara varit hemma och
tagit det lugnt
 
Thea går runt och säger sitt namn dagarna i ända, Ea heter hon :P Haha. Och ida säger
hon massor men varför har jag ingen aning om. Hon har börjat slåss mycket nu men hon
är väldigt snabb me att säga förlåt, då klappar hon den hon har slagit på kinden. Och hon
älskar sin klädhängare, hon hänger upp sina ytterkläder jätte fint :)
 
Och varje helg fram till jul har vi fullt upp. Imorrn förmiddag ska vi ut i snön, på eftermiddagen
ska vi till min kusin på adventsfika och träffa min släkt :) Nästa lördag ska vi till kungsträdgården
på julmarknad och sen till NK och träffa tomten och på eftermiddagen ska vi till Nilssons på
adventsfika och julklappsbyte. På söndag ska mamma passa Thea några timmar, vi ska till Brisak
och köpa allt till julgranen plus lite annat som fattas och sen ska vi till personnebadet och köpa
en julgran och på kvällen ska den kläs :)
 
Lördagen efter det ska vi ut och storhandla all julmat och söndagen går åt att till att julstäda
hemma, ta fram kläder och fixa det innan julafton samt rulla köttbullar och försteka dom.
 
Jag och Patrik kom på va vi vill ge varann i julklapp också så det känns toppen :) Har inte så
mycket mer att skriva så vi hörs väl imorrn kväll igen (eller om några dagar) haha.
 
 
Lite bilder från veckan :)
 



Kommentarer
Anna

Vad hade ni tänkt göra åt att Thea bits å slåss? Även om hon ber om ursäkt är det inte bra.

Svar: Alla barn har nog en period där dom bits eller slåss och speciellt när dom går på dagis. Thea bits inte, det va en dag för länge sen. Men vi säger till henne att man inte får slåss, man ska klappa fint istället och det förstår hon. Men eftersom att hon är i trotsåldern så gör hon tvärtom och hon tycker det är roligt att säga emot oss. Finns tyvärr inte mer vi kan göra än att säga till henne och hoppas att hon slutar snart.
Rebecca

2012-12-09 @ 23:01:55
anna

Alla barn gör inte det :)
Att dom är i trotsåldern kan man inte alltid skylla på, det är bättre att säga till på skarpen och ge konsekvenser för detta - som en time out så att hon förstår att man inte får göra sånt. Ett tips bara :)

Svar: Nej nej, jag vet att alla barn inte slåss men det kan va endel i trotsåldern. Vissa bits, drar i håret m.m och sen kan det va ett sätt att kommunicera eller snarare frustration pga att hon inte pratar än. Vi säger till på skarpen, hon säger förlåt på en gång men sen struntar hon liksom bara i det.
Rebecca

2012-12-13 @ 13:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!