Fullspäckad helg

Äntligen är det söndag kväll och vi kan ta det lugnt ;) Har haft en minst fullspäckad
men jätte trevlig helg.

Fredagseftermiddagen spenderades på ica maxi för storhandling och storhandlade gjorde
vi verkligen också :P hehe. Men nu slipper vi garanterat att va utan mat iallafall :) Och så
fort lånen är dragna ska vi göra så som vi kom överens om angående kuverten.

Igår va vi först i skärholmen en snabbis för att köpa födelsedagspresent till Greta och då
hittade jag MASSA kläder till Thea så jag önskar att hon får mycket pengar/presentkort på
typ lindex ;) hehe. Sen åkte vi ut till rotebro för att gå på klädparty hos Tine :) Hon va
värdinna för klädmärket meandi och visst, det fanns endel fina kläder men jag hade inte
råd me tanke på att jag har 3 kalas att planera och handla till nästa helg :) Plus att jag/vi
måste hitta en födelsedagspresent till vår lilla prinsessa. Men hur som helst så va det roligt
att komma hemifrån och träffa lite folk och Thea sprang efter Benjamin :) Och kvällen
spenderades hemma :)



Och idag har vi varit på 2 kalas :) Vi åkte först och firade min farmor som fyllde år förra
helgen. Vi åt tårta och pratade massa. Va där i nån timme och sen åkte vi vidare till nästa
kalas. Då va det Greta som skulle firas och där va det full rulle me MASSA barn och folk och
trots att Thea knappt hade sovit nåt så va hon glad och go. Hon lekte massa och charmade
alla och hon fick massa beröm för att hon redan va så duktig på att gå :) Vi åkte hemåt strax
efter 4 och då va Thea helt slut så hon sov i över 2 timmar när vi kom hem. Vi va tvungen att
väcka henne så att hon fick äta och få en ny blöja :)

Nu sitter vi och myser i soffan och njuter av söndagskvällen :)

I veckan ska jag och Thea ut på massa äventyr, det ser jag fram emot :) Och så måste jag sätta
mig och planera helgens kalas.

Men jag ville bara säga att vi lever, vi hörs när vi hörs!




Kommentarer
Ann

Vad roligt Thea verkar ha haft det! Har precis börjat följa din blogg. Är greta en kompis eller kusin?

Eller är ni först i era familjer med barn? haha nu kommer massa frågor..förstår ju inte om du inte svarar:D men det vore så kul å veta man får så olika bemötande i sina familjer osådär. har en kompis som fått barn nyss och hennes familj tyckte inte alls att det var bra. blev så ledsen för det är ju det finaste som hänt dom lixom. letar och läser olika "vanliga" mammabloggar nu. hoppas ni har det bra:D:D thea verkar skitgullig grattis!!

2012-02-26 @ 20:54:33
Rebecka

Åh, va roligt me nya läsare :-D hur hittade du min blogg då? Svarar jätte gärna på alla frågor :-) Greta är en kompis till Thea, hon är 6 dagar äldre :-) Thea är första barnet i min familj och tredje barnet på min sambos sida :-) tack så jätte mycket :-D hon är världens gulligaste unge kan jag lova :-D

2012-02-26 @ 21:24:03
Anonym

Angående kuverten, gör ett extra för att spara till hösten då din FP tar slut för då blir det magert eftersom du inte har ett jobb och inte vill arbeta med vad som helst:

2012-02-27 @ 08:11:35
Rebecka

Det är därför jag har börjat spara och dessutom kommer jag ha kvar massa dagar när hon börjar på dagis så förhoppningsvis räcker dom dagarna tills jag hittar ett jobb. Och jag kan jobba me precis va som helst utom i restaurangbranschen. Och sen är jag kinkig me arbetstiderna men om jag måste jobba nån enstaka kväll eller helg så är det okej.

2012-02-27 @ 08:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!