Rysskyla?

Är det rysskylan som har dragit in över sverige idag eller? :P Kallt som tusan är det
iallafall. Ska visst bli ännu kallare i helgen. Brr!

Imorse gick jag upp vid 8 och Thea sov ända till 10 i 10, när hennes farmor kom
vaknade hon. Idag blev det ju inget gym för min del, va tvungen att åka till vård-
centralen så jag åkte dit vid 10. Fick träffa en jätte bra läkare som konstaterade att
jag bara hade överansträngt knät, skönt nog. Jag fick order om att träna knät och hade
inte värken gått över inom en månad skulle jag kontakta en sjukgymnast. Sen blev det
en kall promenad hem från segeltorp men det va jätte skönt :) 

    

Ingen va hemma när jag kom hem så då började jag fixa lunch och då kom Thea och
hennes farmor in från deras promenad. Anki hade me sig ett par vinterskor till Thea,
jätte bra! Första stegen me skorna på vad det lite vingligt och inte så jätte roligt, Thea
va lite arg på skorna men efter att hon hade fått sova så prövade jag igen och då va det
inga problem me att gå, hon gick jätte bra :D Så imorrn om det inte är värsta snöovädret
ska vi prova dom ute också :)



Nu sitter gubben fastklistrad framför tv:n, det är ju antikrundan ^^. Thea är trött och lite
kinkig men det är inte så länge kvar tills hon ska sova. Tänkte lägga mig på golvet och
underhålla henne så gott jag kan när hon ärpå det här humöret. Gubben ska väl diska sen
men jag tror att jag ska hjälpa honom lite när Thea har somnat.

Men ha en trevlig kväll!



Kommentarer
Anonym

Fick du inte rådet att minska din övervikt, frågade du om möjlighet att operera dig ?

2012-02-03 @ 09:15:11
Rebecca

Nej, jag fick inte rådet att gå ner i vikt då det inte har nånting att göra me mitt knä. Det va en överansträning. Varför skulle jag vilja operera mig? Varför inte försöka den naturliga vägen först? Sen väger jag ändå för lite för att få en operation och jag har inga problem me hälsan. Dessutom går jag ner i vikt, även om det tar tid men hellre att det tar tid än att jag måste operera mig och det blir massa komplikationer och skit. Du kan ju operera dig så kan väl du berätta för mig hur det är? :)

2012-02-03 @ 09:23:40
Anonym

väger du för lite??? Hur är ditt BMI är det lågt?

2012-02-03 @ 10:02:18
Rebecca

Jag väger för mycket men för lite för en operation, man måste uppfylla vissa krav för att få genomgå en operation och jag uppfyller inga såna krav. Man ska tex ha väldigt svårt att få barn,man ska ha hälsoproblem, problem me leder och knä/ryggproblem.

2012-02-03 @ 10:43:08
Anonym

Du har ju problem med överbelastat knä. Hur är det med din rygg?

Har du kollat vilket BMI som gäller för op?

Vad jag förstår så är operationen till för att förebygga sockersjuka, hjärt sjukdom osv

2012-02-03 @ 10:50:39
Rebecca

Mitt knä va överansträngt,inte överbelastat och det är stor skillnad. Jag har varit överviktig länge och nu när jag håller på och gå ner i vikt vore det konstigt om knät tog stryk. Speciellt när jag körde för hårt på motionscykeln och jag fick ont direkt efter det. Mitt BMI ligger precis under för att få göra en gastric bypass. Här kan du läsa om gastric bypass :) http://sv.wikipedia.org/wiki/Gastrisk_bypass

2012-02-03 @ 10:56:19
Madde

Herregud!!

du som e anonym o kommenterar, skärp dig!

vad har du me hennes vikt/knä/operation o göra? o vem e du o komma med ett så dumt råd?



jag tycker absolut inte att du ska operera dig! visst, du e ingen spinkis ;) hehe men av dina bilder att döma e du inte fet. ja skulle snarare säga kraftig (inte för att ja ska uttala mig)



jag tkr du gör helt rätt i att föröka gå ner i vikt som du gör.

vfr sätta sig på en hårddiet o inte äta, dricka pulver dircka, o träna som fan? o gå ner en massa som man kommer gå upp direkt man börjar äta vanlig mat. Nä mkt bättre att gå ner lite/lagom o ändra hela sin livsstil o göra nått som man känner man klarar i längden..



/Madde (trogen läsare som följt din blogg sen innan du fick thea, men aldrig kommenterar)

2012-02-05 @ 00:51:46
Rebecka

Åh va roligt me en trogen läsare :-D roligt att du har följt min blogg så länge :-D när började du läsa den? :-)



Ja, jag är ju inte superfet men jag är som du skrev, kraftig. Men jag gör nåt åt saken iallafall :-D

2012-02-05 @ 01:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!