Utflykt me familjen

Idag har det varit en alldeles underbar vinterdag och då kan man ju inte sitta inne så jag
bestämde att vi skulle åka ut nånstans. Valet va mellan hellasgården och torekällberget
och det slutade me det sistnämnda :)

Vi åkte dit runt halv 3 (tog ett tag att komma igång på förmiddagen och patrik tvättade
sina målarkläder, thea skulle ha lunch, jag skulle göra mig ordning osv osv). Vi började
me att hälsa på fåren och Thea tyckte det va roligt, en stor bagge kom nära och ville
hälsa på oss. Sen gick vi till hästarna och Thea klappade ena hästen jätte fint och va jätte
nyfiken :) Hon fick knalla omkring massor själv vilket va en höjdare. Vi va inne hos
kaninerna och hälsade på också. Som avslutning tog vi en fika innan vi begav oss hem
igen. 

 





Thea va helt färdig när vi kom hem så hon somnade och sov ca 1 timme. Under tiden fixade jag
middag, blidde kycklingwok ikväll.

Nu går Thea omkring och tuggar på nåt somhon har hittat på golvet, förmodligen en penna eller
liknande :P Jag och Patrik sitter och kollar på per morberg. Ikväll ska vi väl kolla på tv och mysa.

Imorrn ska vi storstäda, annars har vi inga planer. Får se va dagen har att erbjuda.

Men ha en fin lördag!

Tjingeling på er!!!



Kommentarer
Anonym

Herregud, kollar du inte vad hon tuggar på?! Eller är du alldeles för upptagen med datorn och tvn?

2012-02-04 @ 20:05:43
Rebecka

För det första har hon väl en pappa som håller koll på henne och för det andra får hon tugga på allt som inte är skadligt för henne.

2012-02-04 @ 20:24:07
Anonym

Ja, det kanske hon har.. Så som du skriver får man uppfattningen av att ingen av er har koll. Jag har koll på mitt barn även fast min sambo också har det, det kan gå fort! Sånt som inte är skadligt? Du vet väl att en penna kan vara skadlig? Är det en bläckpenna kan det lossna massa bitar och hon kan få i sig bläck. Tänk om hon snubblar med pennan i munnen?! Skitbra koll ni verkar ha..

2012-02-04 @ 20:32:19
Rebecka

Vi har koll på henne, vi vet att saker kan hända väldigt fort! Dessutom får hon inte ha bläckpennor och sen såg jag att hon tuggade på ett sugrör för två sekunder efter att jag hade postat inlägget slängde hon det ifrån sig. Du verkar inte kunna lita på att din sambo har koll eftersom att du vaktar ditt barn också. Hur gör du när du lämnar barnet själv me pappan? Jag vet att min sambo håller koll på henne iallafall :-)

2012-02-04 @ 20:46:43
Anonym

Ett sugrör är också skadligt, som sagt hon kan ramla och då kanske sugröret sitter i halsen! Du vet väl att fyra ögon alltid är bättre än två? Självklart litar jag på min sambo, men bara för att "det är han som har koll" får jag inte kolla på mitt barn? När vårt barn är vaket är aldrig tvn eller datorn på, just för att barnet ska få all uppmärksamhet! Hade jag inte litat på min sambo, varför var han då pappaledig i ett visst antal månader medan jag jobbade? Det handlar inte om tillit, det handlar om mitt barns säkerhet!

2012-02-04 @ 20:55:01
Rebecka

Jag håller me dig, fyra ögon är bättre än två men om jag står och lagar mat så är det väldigt svårt att hålla koll på min dotter också. Vi har alltid tvn och datorn på men bara för det innebär det inte att vår dotter inte får nån uppmärksamhet. Jag sitter och leker me henne på golvet ändå :-) vi är måna om var dotters säkerhet men man kan kan inte hålla koll på barnet varenda sekund. Man kan inte vara som en hök över dom, dom måste få utforska också och lära sig va dom får göra och inte göra.

2012-02-04 @ 21:01:03
Anonym

Då kanske du ska lära din sambo ha bättre koll så hon inte går runt med sugrör och liknande i munnen? Som sagt, hon kan ramla! Ni utsätter ert barn för fara när hon tillåts ha sånt i munnen när hon går omkring. Har man småbarn så ska man ha koll på dom! Hur ska hon veta att hon gör nåt hon inte får om ni inte är där och har koll på henne?

2012-02-04 @ 21:08:38
Rebecka

Som sagt hade hon sugröret i några sekunder innan hon kastade bort det och hon brukar inte gå omkring me pennor/sugrör eller andra långa föremål i munnen. Om vi ser att hon äter på nåt som hon inte får tar vi givetvis bort det på en gång. Du kanske vill framställa dig själv som den perfekta föräldern men ingen är perfekt. Om du håller koll på va din unge gör varenda sekund så bra för dig men min dotter ska få känna sig självständig, hon ska inte behöva ha mig hängandes över axeln hela tiden. Jag håller koll på henne fast på avstånd. Om hon sitter och leker i sovrummet och jag är i köket tittar jag till henne me jämna mellanrum och ja, ibland händer det att hon äter blomjord eller river ner nåt men det hör till att växa upp och lära sig. Man kan inte vakta barnet konstant.

2012-02-04 @ 21:17:53
Anonym

Dom få sekunderna kan räcka för att hon ska ramla och sätta det i halsen! Har du svårt att förstå vad jag skriver eller? Aldrig fått nåt direkt svar på det här med att hon kan ramla. Jag försöker inte framställa mig som den perfekta föräldern, utan en som bryr sig om mitt barns säkerhet. Jag går inte efter mitt barn hela tiden, det utforskar också. Sitter jag i vardagsrummet och hen går iväg och jag märker att hen är borta en viss stund går jag dit och kollar. Du har inte tänkt att barnsäkra hemmet? Att äta blomjord och riva ner saker är inte direkt säkert. När mitt barn är i utforskarstadiet så tycker jag man ska ha koll, just för att det går så otroligt fort när nåt väl händer!

2012-02-04 @ 21:33:32
Rebecca

Du behöver ju inte va otrevlig! Jag förstår vad du skriver, FÖRSTÅR du vad jag skriver? Vi tillåter inte vår dotter att springa runt me vad som helst i munnen. Förstår du vad jag skriver?



Jag tycker inte att man ska måste plocka bort allt som kommer i barnets väg, då är det bättre att lära dom att dominte får göra så och det håller vår dotter på och lär sig nu, hon är jätte duktig. Vi har barnsäkrat hemmet mot allt farligt som elkontakter tex. Men jag tänker inte plocka bort blomkrukor, hon får lära sig att det är ajaj. Du verkar vara ganska överbeskyddande och det är absolut inget fel i det :) Jag är väldigt mån om min dotters säkerhet men olyckor händer ändå alltid, som att en blomkruka ramlar ner eller att hon slår sig. Och tänk bara när hon börjar på dagis, då har man ju ingen som helst koll och det kommer hända MÅNGA olyckor där och framöver också. Hur gärna man än vill skydda sitt barn mot ALLT så är det omöjligt. Barn ramlar och slår sig, dom kommer hem me blåmärken och skrapsår. Ramlade aldrig du när du va liten eller låste dina föräldrar in dig i ett vadderat rum?

2012-02-04 @ 22:10:43
Anonym

Jag förstår vad du skriver, men eftersom du inte ger mig någon respons på det jag skriver angående att hon kan ramla är det klart jag frågar om du förstått det jag skrivit?



Det är klart att man inte ska plocka bort allt, vårt barn är också och pillar på saker hon inte får. Jag tycker att blomkrukor och andra tunga saker som barn kan riskera att få i huvudet kan man ta bort eller ställa lite högre upp. Rätt vare är så är hon där och får den där blomkrukan i huvudet. Går det att förhindra att det händer är det väl klart att man plockar bort det? Man får helt enkelt anpassa sitt hem efter sina barn och inse att ens hem inte kan se likadant ut som det gjorde innan man fick barn.



Klart barn ramlar och slår sig, det går liksom inte att förhindra! Men nu var det inte det, det handlade om eller hur?

2012-02-04 @ 22:29:03
Rebecca

Jag ger dig visst respons, ja jag vet att hon kan ramla. Så, är du nöjd nu? :) vet inte vilken respons du väntar på?



Vi har låga fönsterbrädor i sovrummet så där kan hon inte få nån blomkruka i huvudet och i dom andra rummen når hon inte. Vi har fått göra om lite i vårt hem för att barnsäkra också, vi tänder aldrig ljus på ställen som hon lätt når till exempel. Vi har inget på vardagsrumsbordet.



2012-02-04 @ 22:49:40
Anonym

Bara så du vet rebecca låter det som att du skiter i va din dotter har i munen så du kan blogga. Gör sånt när hon sover i stället. Skit i datorn sätt på den när hon sover. Du har inget på datan som e så viktigt att du inte kan vänta med att blogga. Tänk på hur du skriver för du sätter dig i en dum sits.

2012-02-05 @ 09:33:32
Rebecka

Jag skiter verkligen inte i va min dotter stoppar i munnen, är väldigt noga me att hon inte stoppar in nåt farligt eller nåt som hon kan göra sig illa på. Men ja, ibland formulerar jag mig klumpigt men folk tolkar det hur som helst iallafall. Spelar ingen roll hur eller vad jag skriver. Min dotter är mitt allt. Och bloggen går verkligen inte före henne, jag brukar skriva när hon sover eller när pappan är hemma för då kan dom umgås utan att bli störda.

2012-02-05 @ 09:39:26
Anonym

läs en gång hur du har skrivit det så förstår du hur man reagerar. sen så vet ja att många gånger på vardagar som du skriver att nu ska thea snart ta en tupplur och jag ska städa tillexempel. så du bloggar väldigt mycket när hon e vaken och pappan som sagt inte är hemma.

2012-02-05 @ 20:37:50
Rebecka

Ja, ibland sitter jag och bloggar när hon är vaken. Och det har varit mycket så den senaste tiden men nu begränsar jag bloggandet till kvällar, när Thea sover eller när pappan är hemma :-) jag har insett ett par saker och jag försöker ändra mig till det bättre, dels för min egen skull men även för Theas skull. Hon kommer inte gå hemma me mig för evigt och jag vill verkligen ta tillvara på tiden som jag har me henne.

2012-02-05 @ 20:52:51
Mia

Jag orkar inte med den där anonyma personen som alltid kritiserar dig. Det är vidrigt och jag önskar att jag fick ställa den personen mot väggen. Jag är så fruktansvärt trött på att läsa det som skrivs. På riktigt, du är inte en god människa. Låt Rebecca vara precis så som hon vill vara, låt henne göra precis vad hon vill. Sluta läsa denna blogg!

2012-02-07 @ 01:04:13
Anonym

Så du tror att den som kommenterar anonymt är en och samma person? Då tror du fel.

2012-02-07 @ 14:39:13
Rebecca

Hur kan du veta att det inte är samma person? Jag antar att du är en av dom alla drygar jävlar som skriver? ^^

2012-02-07 @ 14:52:36
Anonym

Det ser man ju på sättet alla skriver ;)

2012-02-07 @ 15:00:19
Rebecca

Du kanske har rätt. Jag tror inte heller att det är samma person, då finns mer än en dryg jävel :P

2012-02-07 @ 15:02:41
Mia

Oavsett om det är en eller flera så tycker jag det är tråkigt. Skulle inte förvåna mig om det faktiskt är en och samma person och det skulle inte förvåna mig om denna person känt eller faktiskt känner Rebecca. Jag har svårt att förstå hur en främling orkar lägga ner all den här tiden på en person som den inte känner. Läste nyss en kommentar om vart Rebecca köper sin våffelmix?!?! Sjukt, helt otroligt!!

2012-02-10 @ 22:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!