Lövbiffgryta

400 g lövbiff i skivor
1 msk curry (eller efter smak och tycke)
0,5 tsk salt
0,5 krm svartpeppar
1 msk soja
0,5-1 tsk sambal oelek
4-5 vitlöksklyftor
3 dl grädde
0,5 buljongtärning
1 dl vatten
En halv röd eller gul paprika
Valfri svamp (förslagsvis champinjoner)
1-2 morötter

(Man kan använda vilka grönsaker man vill)

Skär lövbiffen i tunna strimlor och bryn dom snabbt tillsammans med curryn.

Lägg över köttet i en gryta eller kastrull och tillsätt sen salt, peppar, soja, sambal oelek, vitlök,
grädde, buljongtärning och vatten.

Bryn grönsakerna och svampen i en stekpanna och häll sen över det i grytan. Låt puttra i ca 10 min.

Severas me valfritt ris/bulgur.

Jag använder varken soja eller buljongtärning i min lövbiffgryta men jag häller i lite kalvfond.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!