Skön söndag

Önskar att alla söndagar kunde va lika sköna och mysiga :)

Vi fick sovmorgon till halv 10 men igår gav jag gubben sovmorgon till tjugo i 11 och han va
ÖVERLYCKLIG att få sovmorgon till halv 10 idag =/ Det känns ju ... uppskattat. Men jag slapp
göra välling imorse iallafall, det va skönt :) Men han blivit jätte snäll på mornarna ifall Thea
vaknar när han går till jobbet, då kan jag ligga kvar och halvsova medan han gör välling till
Thea innan han åker. Det uppskattas verkligen :) Och både han och jag "umgås" mer me Thea
på kvällarna (jag umgås ju me henne hela dagarna) men vi umgås mer somen familj på
kvällarna och leker och myser. Spciellt Patrik har blivit mycket "intresserad" av Thea och vill
umgås me henne och det gör mig så glad.

Hur som haver ...

I förmiddags tvättade vi och städade. Vi hade planer på att åka till skhlm en snabbis för patrik
har endel dollarsedlar som han ska växla men vi struntade i det. Jag duschade, dottern sov
och Patrik va nere och monterade nya bilbarnstolen i bilen och sen gjorde vi oss ordning och
hämtade upp mamma och åkte upp till maria och dom för att hälsa på.

  

Vi fikade, lekte massa me Thea och busade och precis innan vi skulle åka hem totaldäckade hon
i gudmors famn :) Men vi hade det jätte mysigt där uppe :)

Gjorde chiliconcarne till middag, utan ris såklart :) Sen väckte vi Thea och nu kollar vi på bones.
När det är slut ska dottern nattas och jag och mannen ska bada/duscha :)

Imorrn börjar ju mammagruppen igen men jag ska inte gå, har ju bestämt mig för att sluta. Så
imorrn ska nog jag och Thea ta en promenad till fruängen och köpa lite mer grönsaker och sen på
kvällen har jag ju vattengympa :)

Men vi hörs väl imorrn :)



Kommentarer
Anonym

Går Patrik någonsin upp med Thea själv på morgonen, så du får sova lite längre nån gång?

2012-01-08 @ 22:36:00
Rebecca

Han gör ju välling till henne om hon vaknar när han ska till jobbet men på helgerna är det mest jag som gör välling och så byter han blöja. Men jag fårju sovmorgon varje morgon i princip då Thea oftast inte vaknar förrän vid 9 så jag klagar inte men på helgerna får patrik gärna ta henne då och då så jag får ligga och dra mig och inte är tvungen att ta uti me blöjbyte och välling det första man gör när man vaknar :)

2012-01-08 @ 23:05:16
Anonym

Att få sova till närmre 10 varje dag kan ju inte vara att kliva upp på morgonen, det är ju mitt på dagen!

Hur kommer det sig att Patrik ska sälja dollar ?

2012-01-09 @ 08:03:56
Anonym

Börjar inte Patrik väldigt tidigt på mornarna till vardags? Du sover ju minst 15 timmar mer i veckan (vardagar)än vad Patrik kan göra så det är väl rättvist att han får sova igen några av de förlorade timmarna på helgen eller?

2012-01-09 @ 08:11:25
Madeleine

Börjar synas att vikten rasat av dig nu!

2012-01-09 @ 09:47:29 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
Rebecca

Anonym 1: Vad kan jag säga, jag och Thea är morgontrötta :P Haha.



Det är väl onödigt att ha massa sedlar som knappt är värda nåt när man kan växla in dom och få pengar. Han har även rensat bland massa andra sedlar som han ska sälja på tradera (också sedlar som mest ligger och skräpar).



Anonym 2: Han börjar jobba vid 7, vilket är ganska normalt och såklart att han ska få sova ut på helgerna, det har jag ju inte ens sagt nåt om. Jag får ju sovmorgon jämt så det är väl klart att han också ska få sovmorgon. Men det är också skönt när han gör välling till henne så jag slipper det ibland :)



Madde: Tack så mycket :)

2012-01-09 @ 10:13:24
Anonym

Jag trodde att det var fickpengar till en planerad / inställd resa.

Kommentaren från 9/1 gäller inlägget från 8/1 ( den första kommentaren ) där man ifrågasätter att Patrik inte kliver upp även på helgerna när du oftast får sova ganska länge alla dagar

2012-01-10 @ 08:37:55
Rebecka

Vet inte varför du trodde det men så är det iallafall inte :-) han är bara trött på att ha sedlar liggandes lite här och var som knappt är värda nåt när han istället kan bli av me dom och få pengar för det :-) dessutom ska vi se nordman i slutet av månaden och det kostar lite :-)



Förstod inte alls det där sista men struntsamma :-)

2012-01-10 @ 12:02:04
Anonym

vanligaste orsaken till att man har utländskvaluta är väl att man ska eller har varit utomlands, det är orsaken till att jag trodde att ni hade planerat att resa

2012-01-10 @ 14:31:03
Rebecca

Jahaa, då förstår jag :) Patrik är ju sedelsamlare, han har hundratals sedlar från hela världen. Därav anledningen till att han bl.a har dollar :)

2012-01-10 @ 15:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!