Stora framsteg

Usch va det har varit kallt dom senaste dagarna men bara man klär sig vettigt så är det rätt
så skönt :)

I förmiddags tog jag och Thea en promenad till fruängen för att köpa mer grönsaker och sen
somnade hon när vi kom hem. Gubben va hemma redan vid 3, jätte mysigt :) Hade ett pass
vattengympa inbokat ikväll men kände av halsen lite så jag avbokade för säkerhets skull men
imorrn är det djupvattengympa som gäller, är lite nervös. Vet inte om jag klarar det men det får
jag se.

Gjorde ordning ost och skinksallad till middag men det va inte alls gott, konstigt nog så Patrik fick
min portion. Efter middagen tog hela familjen en promenad ner till centrum så att jag fick köpa lite
middag, blev två piroger och så köpte vi mer filmjölk och så.

Ikväll har Thea gjort stora framsteg, hon har gått MASSOR alldeles själv. Som mest blev det 5-6
steg innan hon ramlade. Men vi är helt säkra på att hon kommer kunna gå innan hon fyller 1 :D
Hon är så otroligt stadig när hon går och hon vill helst bara gå hela tiden. Vår lilla tjej börjar bli så
stor men mammahjärtat är så stolt när hon försöker gå.

Nu ligger lillstumpan och sussar, jag har fastnar framförnån film på trean och gubben ska duscha för
han STINKER fotsvett, så jävla vidrigt. Haha.

Imorrn är det dags för Theas 10-månaders kontroll, ska bli jätte spännande :)




Kommentarer
Anonym

ja gud va spännande du kanske får användra stl 5 i blöjor hahahahhaha

2012-01-10 @ 13:31:26
Rebecca

Är det konstigt att jag är intresserad av min dotters utveckling och tycker det är roligt att se hur hon utvecklas? Du kan ju inte ha barn själv och har du det tycker jag det är synd om din son/dotter som har en sån förälder som inte bryr sig ett dugg om sitt barns utveckling!

2012-01-10 @ 15:10:55
Anonym

Bra att du är intresserad av theas utveckling.

Det är nog ingen som förstår det första inlägget.

Blöja nr 5 dröjer till hon är ca 15 månader

2012-01-10 @ 15:55:14
Rebecka

Ja, det är väl klart att alla föräldrar är intresserade av sitt/sina barns utveckling :-D dom flesta iallafall. Jo, jag vet att storlek 5 är från 15 kg :-) hade läst fel första gången och tydligen så va det jätte roligt att hacka på mig för.

2012-01-10 @ 16:16:06
emma

Greta är i samma storlek som Thea och har 5 i blöjor. 4 i pampers.



Men du vet ju att det bästa som finns är att hacka på dig. Spelar ingen roll vad du gör för det är fel.. sååååå kul ??!

Ger du Thea en kram är säkert det fel också... suck.

2012-01-10 @ 17:33:05 | http://mammaemma.blogg.se/
Anonym

skrev det bara för att förra gången du skulle väga och mäta henne ville DU börja köpa nr 5. så tycker det är roligt att reta dig

2012-01-11 @ 19:53:02
Rebecka

Som sagt så läste jag fel men alla bebisar är som sagt olika och väger olika trots att dom är i samma ålder så även om Thea nu skulle ha storlek 5 i blöjor så vore inte det speciellt konstigt :-)

2012-01-11 @ 20:32:07
Anonym

Du får fler blöjor i storlek 4 , varför börja med 5:an i förtid ?

2012-01-12 @ 08:18:56
Rebecka

Men jag använder ju inte storlek 5 i blöjor :-) vi har inte ens storlek 5 hemma. Hon har bara fyror i alla sina blöjor.

2012-01-12 @ 09:32:55
Anonym

vad har blöjor och sin bebis utveckling att göra med varandra REBECCA??????

2012-01-12 @ 21:10:55
Rebecka

Bebisar utvecklas olika och trots att dom är lika gamla kan den ena bebisen väga mycket mer än den andra och då är det inte konstigt om den bebisen behöver större blöjor. Det va det jag ville komma fram till :-)

2012-01-12 @ 22:33:16
Anonym

Blöjor går efter vikt inte ålder

2012-01-13 @ 14:07:47
Rebecca

Läs vad jag skriver! Två lika gamla bebisar behöver inte väga lika mycket = dom kan ha olika storlek i blöjor. Fattar du va jag menar?

2012-01-13 @ 14:25:11
Anonym

Ja det gör jag och som du kan läsa så instämmer jag med dig, utan att du behöver svara oförskämt !!!

2012-01-13 @ 14:58:49
Rebecka

Jag ber om ursäkt. Är bara så van att folk inte läser va jag skriver och är dryga.

2012-01-13 @ 19:16:41
Anonym

Kan det vara orsaken till att du alltid känner dig mobbad som i mammagruppen, du utgår från att alla vill jävlas med dig

2012-01-14 @ 11:48:45
Rebecka

Haha, jag har inte känt mig mobbad sen i grundskolan. Och när jag började i mammagruppen gick jag in me förhoppning om att hitta vänner men så blev det inte och det är trist men så kan det va :-) jag utgår inte från att alla vill jävlas men det finns många dryga människor som bara är ute efter att jävlas. Speciellt personer som inte känner mig.

2012-01-14 @ 11:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!