Ännu en härlig dag

Den här veckan har bara bestått av härliga och underbara dagar verkar det som
och hur skönt är inte det? Jätte skönt om ni frågar mig!
 
 
Idag har jag och The tillbringat en jätte mysig eftermiddag me madde, jonny och
leah :)  Först blev det massa lek och fika i lekparken. Jonny va snäll och agerade
lekfarbror vilket våra barn tyckte va jätte skoj.  Vi väl va ute i drygt en timme och
sen gick vi upp till dom och fortsatte busa. Thea gick omkring och tittade och lekte
lite medan Leah satt i soffan och kollade på film :) Tänk va underbart om Thea
kunde va ett sånt barn som gillade att titta på film :P Men sån tur har vi inte än men
det kanske kommer när hon blir större.
 
 
Blev lite mer fika och massa prat :) Vid 4 kom gubben och gjorde oss sällskap. Thea va
dundertrött så hon va kinkig och pipig så vid halv 6 brummade vi hem igen. Tog en sväng
förbi gula måsen först.
 
 
Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar, Thea ska nattas och sen blir det en dusch
innan läggdags.
 
Imorrn kommer A så då blir det gymmet nån timme och om jag hinner ska jag simma några
vändor. Nä, nu struntar jag i det här så länge så hörs vi väl imorrn! Toodiiloo.



Kommentarer
Anonym

Du borde nog dra åt bältena i bilbarnstolen :) Tänk om ni skulle krocka när hon somnat så, hon skulle skada nacken då.

Svar: Bältet är hårt åtspänt men att huvudet böjs fram när hon somnar kan vi tyvärr inte göra nåt åt.
Rebecca

2012-07-05 @ 21:58:10
Anonym

Ser ju ut som hon lutar framåt med mer än bara huvudet. Det går visst att förhindra, luta stolen mera bakåt. Det är dom viktiga med att berätta när man köper stol i butik, att det är jätteviktigt att luta stolen så att dom inte somnar sådär.

Svar: Jag ska kolla om vi kan spänna bältet hårdare men sist va det hårt åtspänt iallafall. Och stolen kan vi inte luta mer bakåt tyvärr.
Rebecca

2012-07-05 @ 22:07:51
Anonym

ni kan visst luta stolen mer bakåt. den e vell bakåt vänd????? de e bara å flytta stolen framför.. å bältet sitter inte på axlarna som dom ska den har ju åkt ner... // madde

Svar: Om du kollar i ett tidigare inlägg så finns en till bild på Thea när hon sitter i bilbarnstolen och då ser man att dom sitter som dom ska. Framsätet är framskjutet mycket och bilbarnstolen ska va lutad men som sagt, jag ska kolla det nästa gång.Och du borde nog ta en svenska-lektion eller lära dig stava. Bara ett tips! :-)
Rebecca

2012-07-05 @ 23:16:02
Anonym

Oj här högg man, ska vi gå tillsammans? Din stavning e inte heller den bästa. Men men det handlar inte om de utan theas säkerhet. Eller?? Testa att luta sätet framåt i stället än att skjuta fram stolen. Å ändra alltid bältena efter vad hon har på sig. // Madda

Svar: Jag stavar bra men jag kan däremot missa ord eller nån bokstav för att jag skriver för fort. Jag stavar iallafall inte "vell" "å" istället för "och". Tycker bara att om man är mamma kan man ju skriva ordentligt också. Eller ska du kanske lära ditt barn att stava som du gör?
Rebecca

2012-07-06 @ 08:55:18
Anonym

Haha aa varför inte jag vet hur man skriver ordentligt mvg i svenska b . Du har knappt en utbilding. Hugg du på min stavning mina barn kan aldrig dö av de. Men en krock så som thea sitter kan bli hennes död å vems fel e de då'? Så tänk lite.

Svar: Jag har haft mvg sen i mellanstadiet och jag har visst en utbildning även om jag aldrig tog studenten. Tycker bara att man kan skriva ordentligt om man är vuxen och inte skriva som en liten fjortis.
Rebecca

2012-07-06 @ 11:43:23
Anonym

Nu är ni barnsliga båda två!!

Svar: Sant!
Rebecca

2012-07-06 @ 15:20:11
LindaH

Nu måste jag dock hålla med anonym, ser inte alls ut som att bältet sitter som det ska på thea.. ni borde köpa en ny stol.. antar att den ni har är begagnad??

Svar: Som jag skrev så ska vi kolla på det närmare nästa gång vi åker bil. ja, vår är begagnad efter Theas kusiner.
Rebecca

2012-07-06 @ 18:02:06
LindaH

okej för man ska inte ha bilstolar som är äldre än 3 år för de slits enormt.

Svar: Det beror väl ändå på hur ofta dom används. Den här bilbarnstolen är använd högst 5-6 gånger. Sen vet jag inte hur mycket den användes innan dess. Och hur kan en bilbarnstol slitas så enormt? Jag vet bara att man inte ska använda en bilbarnstol som har varit me om en krock :-S
Rebecca

2012-07-06 @ 19:55:56
Anonym

Så ja e barnslig för att ja bryr mig om ett barns liv ?// madde

Svar: Jag tror att personen syftade mer på vår diskussion om stavningen.
Rebecca

2012-07-06 @ 20:09:19
Anonym

Om jag inte har fel så ska man inte använda en stol som är äldre än 5 år. Kolla upp det, är osäker

Svar: Jag har också för mig att det är 5 år och så gammal är inte bilbarnstolen än, den är "bara" inne på fjärde året :-P
Rebecca

2012-07-06 @ 20:40:30
Anonym

Det ser ut som en äldre modell av den vi har. Vi fick med en liten frigolitbit som man ska ha under "benet" som är på sätet, då lutar den lite mer. Kolla med typ barnens hus om det är något det går att få hos dom.

2012-07-06 @ 21:52:11
Anonym

Ja kan förstå att man köper / får en begangnad bilbarnstol om den inte ska användas så mycket. Men thea åker i den nästan dagligen då e de bästa att ha en ny.

Svar: Som en person va snäll och kollade upp så håller en bilbarnstol i 5 år, vilket betyder att Thea kan ha den i ytterligare 1 år.
Rebecca

2012-07-07 @ 11:05:56
Emma

Från NTF.

Man brukar beräkna att en bilbarnstol har en livslängd på ungefär 10 år. Det bör dock inte vara äldre än ca 5 år då det tas i bruk av ett nytt barn.

För ett babyskydd är livslängden något kortare, mellan 5 och 7 år.

När bilbarnstolen åldras finns risk för att materialet blir sprött och kanske inte kan garantera samma säkerhet vid en eventuell krock.

Om bilbarnstolen varit med om en olycka ska det kasseras direkt, oavsett skick.

Rebecca, tror BH i kungens klurva har sån frigolitbit, tror de heter anpassningkil/kli(?!) Typ runt en hundring tror jag. Kan va värt att testa :) Gs huvud blev också sådär fast vu lutade bak stolen så mkt det gick och sköt fram sätena men med frigolitbiten blev det bättre :)

2012-07-07 @ 11:50:04
Anonym

Dra fram framsätet så mkt det går och luta sen bak stolen! Du kan ju sitta bak med henne...

Svar: Vi ska göra det.
Rebecca

2012-07-07 @ 15:59:14
LindaH

När Alice var nyfödd gällde 3 år på babyskydd men det berodde också mycket på hur mycket barnet om använt stolen väger.. de reglerna som finns hos NTF är från 2012.. men det betyder inte att ALLA stolar håller så länge, det beror på märke, hur den används och hur många barn som åkt i stolen.

Svar: Babyskydd har kortare livslängd än en vanlig bilbarnstol. Alice åker väl inte i babyskydd fortfarande?
Rebecca

2012-07-09 @ 00:44:39
LindaH

haha nej det slutade hon med vid 6 månader men det jag menar är att även om stolen bara är 3 år så är det vikten på barnet som avgör hur pass sliten den är... är det bara en unge som åkt i den innan?

Svar: Jag tror att det är minst 3 barn som har haft den. Men hur som helst så har vi inte råd att köpa en ny just nu.
Rebecca

2012-07-09 @ 11:11:50
Felicia

Vissa försäkringsbolag hyr ut sprillans nya bilstolar av senaste modell för en månadskostnad på ca 150 kr, när barnet växer lämnar man in den tidigare och får en ny. Det blir billigare än att köpa flera stolar efter att barnet växer och dom är alltid säkra!

Svar: Jaha, det va ju smidigt :-) ska ta och kolla upp det om inget annat funkar :-)
Rebecca

2012-07-09 @ 18:40:56
Anonym

Det blir ju mycket dyrare än å köpa en ny.

2012-07-09 @ 23:36:10
Felicia

Jaså? Då betalar man typ 4 tusen för alla stolar genom barnets stol-tid istället för 4 tusen per stol plus att alla som inte kan lägga ut med en sån stor summa på en gång så är det ett bra alternativ. Jag tycker det verkar sjukt bra och mina vänner som använder sig av det är jätte nöjda och har sparat tusenlappar. :)

2012-07-10 @ 08:13:09
LindaH

Om man ska hyra en stol kan man lika bra köpa en på avbetalning..

och det där med att ni inte har råd är skitsnack enligt mig, man får ta sig råd, speciellt om det handlar om ens barn.. om ni slutar röka spar ni och kan köpa en stol som faktiskt skyddar thea i en krock.

Svar: Hon har en stol som fungerar, dock måste vi bara justera om den och bältet.
Rebecca

2012-07-10 @ 21:47:31
Anonym

Har ni inte fixat stolen än. Seriöst. Med tanke på hur mycket ni åker. Det borde vara de första man tänker på. Och en grej till hur kan du lägga ut bilder där din dotter är naken att du inte skäms

Svar: Jag lägger inte ut bilder där hon naken, möjligtvis där hon badar men hon visar inga intima delar, det är jag noga med. Och om hon nu gjorde det så kommer jag givetvis ta bort den bilden. Vilken bild gäller det?
Rebecca

2012-07-12 @ 18:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!