Bebismys :)

Måndagen kom och gick i en rasande fart. Thea vaknade en snabbis imorse vid halv 7
men somnade om tätt intill mig och sov sen till 10 och då va jag tvungen att väcka henne.
Hon va vaken och fick frukost och lunchen kom tätt på och sen sov hon mellan 12-15 och
då va jag också tvungen att verkligen skaka liv i henne. Hon hade lite feber imorse, va
feberfro precis innan lunch, hade lite feber på eftermiddagen. Men hon har varit pigg och
sitt vanliga jag. Tror verkligen att det är tänderna :)
 
Jag har haft så satans ont i ryggen idag så jag har inte gjort många knop
 
 
När älsklingen kom hem drog vi till södertälje för lite bebismys me Sofis lilla dotter. Emelina
som bara är 4 dagar gammal :) Hos dom va det fullt hus me barn och vuxna :) Och lilla
Emelina va så pytteliten och så otroligt söt. Lovar att jag inte alls längtar tills Thea får syskon :P
Man blev ju sjukt sugen men inom nåt år så :) Vi va inte där så länge utan ville bara kika på
sötnosen och snusa bebis :)
 
 
Vi kom hem vid halv 7 och började me middagen direkt och Patrik va trött och grinig så vi började
tjafsa lite men han bad om förlåtelse fort :)
 
Thea somnade som en stock strax efter halv 9, trots att hon sovit så mycket idag men det är jätte
skönt :) Jag har börjat packa endel av hennes kläder men mycket är i smutstvätten. Imorrn ska jag
sätta på en till tvättmaskin, skriva en lista på allt som ska köpas innan vi åker.
 
Men nu bir det en cigg och sen wallander, sen duschen och sen sängen :)
 



Kommentarer
Anonym

Hur kan du åka o hälsa på en nyfödd när Thea har både feber och diarré ?? Du kan ju inte veta om det är tänderna eller nåt som smittar!!!

Svar: Diarré har inte Thea haft sen i söndagsmorse och hon hade ingen feber när vi åkte. En mamma känner sitt barn bäst och jag vet att det är tänderna för hon är inte sjuk, hon dreglar nå fruktansvärt, hon ska bitas på allt, det kliar i munnen på henne, besvären lindras när jag smörjer in hennes tandkött me Alvedon.. Om det inte låter som tänder så kan ju du va så snäll och säga va du tror att det är.
Rebecca

2012-07-24 @ 05:23:07
Anonym

Vadå feberfri hon hade feber på morgonen. Klart hon e helt slut och sover när ni drar ut henne. Hur tänker du som mamma? Att träffa en nyfödd på det också. Seriöst tänk till spelar ingen roll om det bara är tänderna. Skulle du ha lämnat henne på dagis också? // Sandra

Svar: Hon hade 38 då, vilket knappt är feber. Så länge hon är pigg och inte är sjuk så ser jag inget fel me att låta henne va som vanligt. Den policyn har även hennes förskola, har barnet feber men ändå är pigg och orkar va me på aktiviteterna ser dom inget hinder me att barnet kommer till förskolan. Dessutom visste barnets mamma att thea hade lite feber till och från men det va okej att vi kom. Feber i sig är inte smittsamt!
Rebecca

2012-07-24 @ 10:56:29
Anonym

Haha det var nog det roligaste jag har hört på länge. Barn får inte gå på dagis med feber. Vilken är det hon går på? Skulle vilja ringa dit och höra. Så du menar att om hon har feber och inget annat är det okey att gå till dagid / träffa nyfödd? Hon kan ha något som inte bryter ut ordentligt. Tänk på det. Det kan vara tånder och något annat.

Svar: Det va iallafall det som stod i broschyren som man fick hem. Men jag tyckte också att det lät lite konstigt men som sagt, feber smittar inte så egentligen är det inte konstigt. Och så fort man misstänker att dom är sjuka ska dom såklart va hemma men Thea är helt frisk och sitt vanliga jag.
Rebecca

2012-07-24 @ 15:12:29
Anonym

Jag hoppas verkligen att det stackars barnet inte har blivit smittad av något. Enligt dig har ju Tea haft feber i snart två veckor och ni är på väg in till akuten med henne. Braaaaa där! Eller ni kanske besöker vården när hon har sina tänder på g?


Svar: Thea hade feber EN dag, det va i måndags.
Rebecca

2012-07-25 @ 09:19:09
Anonym

Man får inte ens lämna på dagis om barnet har 37.5

Svar: 37,5 är inte ens i närheten av feber. Då skulle min kompis dotter aldrig kunna va på dagis då hennes kroppstemperatur ligger runt 37-38 grader. Hon är väldigt varmblodig.
Rebecca

2012-07-25 @ 15:09:45
kim

vill bara påpeka att jag inte tror att ni är dåliga föräldrar men när du skriver i bloggen så kan det lätt tolkas som det.

/kim

Svar: varför tolkas vi som dåliga föräldrar? Va gör vi för fel? jag tycker att vi tar hand om vår dotter på bästa tänkbara sätt men jag gör misstag och jag tar kanske inte dom bästa besluten men jag gör allt jag kan för min dotter.
Rebecca

2012-07-25 @ 19:30:27
Em

Ett barn som har feber men är pigg i allmänhet FÅR vistas på förskolor!
Ett barn med feber & är hängig/slö/inte sig själv/trött etc bör vara hemma från förskolan & då gäller oftast 1 feberfri dag innan barnet får komma till förskolan igen.
Sen kan alla förskolor modifiera sina egna sjukpolicys lite hur som men någon ren generell regel om att febriga barn INTE får vistas på förskola, finns INTE.
Så nu var det uppklarat.

2012-07-25 @ 22:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!