Ni kan dra dit peppern växer!!!!!

Igår kväll ringde jag till sjukvårdsrådgivningen efter att en "vän" hade skickat en artikel till
mig om en pojke som dog efter att ha haft diarré i 12 dagar. Blev såklart orolig för Thea så
det blev ett samtal dit och idag åkte vi till närakuten i Huddinge. Hon fick ta blodprov samt
svalgprov och det visade att hon hade halsfluss och att dom bakterierna (streptokocker)
har vandrat ner till magen, därav diarrén. Så hon fick antibiotika som hon ska äta i 10 dar.
Åkte tillbaka på eftermiddagen för att även lämna ett avföringsprov. Men det känns underbart
att det inte va nåt allvarligare.
 
  
 
Har fått MASSA kommentarar här och på fb om hur ansvarslös, vårdslös, omdömeslös m.m
jag/vi är, Vi är också dåliga och omogna föräldrar som inte skulle ha fått barn osv osv. Det
svider men vi har även mycket stöd av våra riktiga vänner som faktiskt känner oss och det
värmer så otroligt! På grund av den anledningen väljer jag att lösenordsskydda min blogg
inom kort. Ni får kalla mig feg och allt möjligt, jag orkar faktiskt inte bry mig. Har viktigare
saker att lägga min energi på än på så sorgliga människor som er.
 
Jag gör mitt bästa i alla lägen, Thea är hela min värld. Jag kan eller vet inte allt men jag lär
mig me tiden. Jag gör misstag och jag kanske är omdömeslös men tro inte att jag inte gör
ALLT för min dotter! Jag är en helt okej mamma men inte den bästa. Tror inte det finns
nån mamma eller pappa som är bäst.
 
Efter att vi va klar me alla prover så åt vi lunch på donken men Thea va inte så hungrig, hon
åt bara lite kyckling. Va inne på lindex och köpte ett par jeansleggings till Thea och då
somnade hon och sen sov hon nästan hela vägen till fruängen :)
 
Träffade på Sophia där, hon va på väg och skulle hämta Hamilton från förskolan. Tänk att det
snart är min tur att hämta och lämna Thea på förskolan :) Min tjej börjar bli så stor ju! Känner
hur separationsångesten smyger sig på. Hur va det för er när era små troll skulle börja på
förskolan? hur kände ni?
 
Jag och Thea kom hem och hon fick en flaska välling för hon va för trött för vanlig mat. Vi väntade
på pappa och sen åkte vi till klädaffären vid maxi och köpte en present till Z, sen hittade en patrik
en tröja till Thea och jag köpte en ny pyjamas till mig :) Sen åkte vi till maxi för att handla lite och
så avslutade vi me att köpa hem kycklingsallad från robbans.
 
Och ni som undrar över smittorisken när Thea är ute så kan jag meddela er att hennes sjukdom
INTE är luftburen. Den smittar via direktkontakt så hon smittar me andra ord ingen när hon är
ute. Och hon har ingen feber och hennes avföring börjar bli fastare så jag ser inget hinder me
att hon är ute och följer me oss. Och som sagt, vi har massa att fixa innan vi åker på semester,
annars hade hon inte behövt gå ut.
 
Imorrn måste vi ut igen. Då ska vi till liljeholmen för att fixa det vi inte hittade idag och så möter
vi upp pappa där. Sen åker vi till klädettan för att köpa en jacka till Thea, lite mer åt Z och möta
upp familjen Nilsson :) fast på förmiddagen ska jag tvätta och fortsätta packa. På fredag ska vi ev
förbi mamma en väldig snabbis, annars ska jag bara va hemma och städa och packa och fixa
inför lördag :)
 
Nu ska jag mysa me min underbara dotter innan det är dags för henne att sova, hon va alldels
för pigg att sova vid halv 9 så hon fick va uppe en stund till.
 
 



Kommentarer
Anna

Hej!
Tråkigt att du tänker införa lösenord igen, förra gången slutade jag läsa då och det kommer jag förmodligen göra denna gång också. Jag känner dig inte och av den anledningen ber jag dig inte om lösenordet. Jag antar att du inte publicerat alla kommentarer? För så många hemska verkar du inte fått. En del kritik om du skulle tagit ditt barn till läkaren... Kan ju bara säga att det är upp till varje förälder att bestämma sådana saker, tycker inte att ni väntade superlänge. Man kan inte springa till läkaren för jämnan heller. Ingen känner sitt barn bättre än föräldern. Sen så kommer det vara något då man inte trodde att det var något. Man har fel ibland. Det har ALLA! Ingen skada skedd. Tycker Thea verkar vara en glad unge som mår bra och är älskad, sen så är det omöjligt att uppfostrar/ta hand om henne på ett sätt som ALLA håller med om är korrekt och barn. Herre gud, inte ens experter/forskare tycker lika om barnuppfostran m.m. Synd att vissa människor tycker att de har rätt att trycka ner andra. Tips råd och konstruktiv kritik i all ära men några av de kommentarerna du får är ren nätmobbning. Långt och mycket, men om du nu låser bloggen igen har jag iaf fått skrivit några sista rader :)
Ha det fint Rebecca!

2012-07-26 @ 17:30:21
Anna

Hej!
Tycker det är tråkigt att du ska låsa bloggen igen. Förra gången slutade jag läsa och så blir det denna gång också. Antar att du inte publicerat alla kommentarer? Tycker du inte fått så många. Tråkigt att Thea var sjuk. Jag tycker inte ni väntade allt för länge, ni trodde inte det var något allvarligt, sen när det inte gick över kontaktade ni vården och fick hjälp. Jag hittar inget fel i denna händelse?! Ska man redan efter tre dagar med diarré gå till vårdcentralen? Verkar lite överdrivet...
Thea verkar vara en fin tjej med glimten i ögat som är mycket älskat, helt underbart att se! Sen så är väldigt många väldigt snabba på att ha egna åsikter om hur man ska uppfostra och ta hand om barn. I mina ögon är det omöjligt att blidka alla i denna frågan, även experter/forskare har olika syn på detta. Men jag tror att viktigaste är att barnet är älskat och vet detta! Jag tycker det syns bara genom bilderna att det är så med Thea. Tips och råd är bra, men en del av de kommentarer du får är ren mobbning. Väldigt tråkigt att en del människor tycker att mobbning är helt okej. Nätmobbare framstår i mina ögon som rena idioter.
Du får ha det så bra Rebecca!

Svar: Jag har bestämt mig för att ha bloggen upplåst men jag kommer dock blocka vissa ip-nummer så dom inte kan kommentera. Jag tror jag säkert har raderat minst 15 kommentarer dom senaste 2 dagarna. Det är mycket jag väljer att inte publicera.
Jag blir jätte glad för dina ord, det betyder så mycket att det faktiskt finns människor där ute som inte tycker att vi är hemska föräldrar och allt va folk nu skriver.

Vi gör kanske inte alltid dom bästa valen men vi skulle aldrig riskera Theas liv eller på annat sätt skada henne medvetet. Man är bara människa och människor begår misstag.

Tack ännu en gång!!!!!!! :D
Rebecca

2012-07-26 @ 17:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!