En jobbig natt

Igår somnade Thea på tok för tidigt, klockan va bara strax efter 8 och det fick vi ju äta
upp. Hon vaknade vid 3 och va vaken fram till halv 6. Och jag har fått problem me mina
visdomständer igen och inatt hade jag JÄTTE ont och värktabletter hjälpte knappt så jag
låg bara och grät. Nä, min natt va ett rent helvete! Jag önskar verkligen att hon kunde
somna vid 8 och sen sova hela natten men det är verkligen omöjjligt. Och våra dagsrutiner
blir helt förstörda när hon är vaken halva nätterna så därför väljer vi att lägga henne halv
9. Det funkar för oss. Thea är pigg och utvilad på morgonen och jag me, jag blir en bättre
mamma som orkar mer när hon sover så en kvart extra är värt så mycket för oss. Och det
är väl ändå huvudsaken? Sen får folk ha åsikter!
 
Idag har jag och Thea bara varit inne, dels har det varit så äckligt väder och så har jag
varit så trött efter natten. Vi ägnade oss åt massa lek och medan hon sov så passade
jag på att storstäda, fast helst hade jag också velat sova en stund. Thea tog även ett
svalkande bad, hon va så klibbig så det behövdes. Idag klurade hon även ut hur man
klättrade upp i fåtöljen och tyvärr även hur man ramlar ner därifrån också. Vi har fått
en riktig klätterapa som klättrar ÖVERALLT!
 
 
 
Fixade middag när gubben kom hem och sen gick vi ut. Kvällarna är svala och sköna så jag är
hellre ute då än på dagarna :) Theas dockvagn som hon fick av Leah fick även hänga me ut :)
Vi hade inget mål ute utan vi följde me Thea dit hon gick och det slutade me att vi hade gått till
vippan (en parklek i fruängen) och Thea gick den vägen alldeles själv för hennes vagn hade vi
lämnat hemma (vi hade ju inga planer på att gå ända dit) haha. Så då fick vi till bebis-lekparken
och där va två andra barn och hon sprang genast fram till bägge barnen och kramade dom. Min
lilla tjej älskar verkligen att kramas och gosas, även me främlingar =/
 
 
Jag och Thea tog ett bad när vi kom hem (ja, hon badar ofta nu men det är för att svalka av sig) och
sen satt hon och pappa i soffan och gosade. Nu ligger hon och äter och sen kommer hon nog somna
för hon va jätte trött och jag hoppas så innerligt att hon sover inatt för hon behöver, pappa behöver
det och jag behöver det!
 
Vi ska väl kolla på wallander och sen hoppa i säng.
 
Imorrn OM jag får sova inatt så ska jag och Thea ut och leka men annars ska vi följa me familjen
Nilsson och bada imorrn kväll :) Kom på det idag, jag har inte ens tagit årets första dopp, blir
kanske imorrn :P
 
Men ha en trevlig måndagskväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!