Härlig dag ute

Inatt sov Thea helt okej. Jag och Patrik gick och lade oss tidigt (klockan va runt 10-halv
11) och en stund senare vaknade Thea men vi lade henne mellan oss och hon bökade
en liten stund och sen va hon uppe och gick i sovrummet men en timme senare hade
hon somnat så då flyttade jag över henne till sin säng och sen sov hon till 8 imorse :)
 
 
I förmiddags höll vi oss inne, jag va lat och orkade inte gå ut. Hemskt eller hur? Men
efter lunch tog vi en promenad bort till personnebadet för jag tänkte att thea skulle
få plaska i poolen men det va så jäkla mycket folk så jag vände direkt och gick till
lugnet istället, där va inte alls lika mycket folk så Thea badade och lekte me en badboll.
Sen gick vi till "lilla" lekparken och då lekte hon för fullt och hade skoj. Vi mötte pappa
precis innan vi kom hem. Men vi hade 2 underbara timmar ute.
 
 
Fixade middag och sen vart Thea bara så otroligt pipig och det är det enda alternativet att gå
ut så det gjorde vi :) Tog först en promenad ner till centrum för att kolla efter badblöjor men dom
hade bara storlek 6. Sen va vi ute på gården och gungade och sen tog vi en promenad runt
kvarteret :P Blev iallafall drygt 1-1,5 timme till ute :)
 
 
Vi kom hem och jag och Thea tog ett bad och hon va så trött men jag försökte söva henne i drygt 30 min
och hon ville inte sova så nu är hon uppe och leker. Ibland föröstår jag mig verkligen inte på henne.
Trots att hon är jätte trött så ska hon bara inte sova. Tur att klockan inte är så mycket iallafall.
 
Nä, jag ska byta bajsblöja och hoppas på att hon somnar sen. Håll tummarna, snälla!



Kommentarer
Anonym

Du har inte tänkt på att det kanske är dags att ändra lite i hennes rutiner? Tycker det är strul med hennes sömn var och varannan dag..

Svar: Va ska jag ändra på? Hon vaknar 8, äter lunch 11, sover mellan halv 12 och 1, går och lägger sig för natten halv 9. Och barn har perioder då dom inte följer sina vanliga rutiner. Dom kan tex ha en period då dom sover dåligt, äter dåligt, kissar på sig fast dom har varit blöjfria jätte länge. Du har inga barn själv va? Jag tror att alla föräldrar nångång varit me om exakt samma sak.
Rebecca

2012-07-04 @ 21:53:30
Anonym

Jo jag har barn. Vad har det med saken att göra? Vi har då aldrig haft problem med vårt barns sömn så länge, max 2 dagar. Märker vi att det är något som stör barnet testar vi att lägga om rutinerna lite, funkat alldeles utmärkt hittills.
Testa att låta henne sova en halvtimme mindre på dagen? Du har ju även skrivit flera gånger att hon sovit precis innan Patrik kommit hem. Pröva dig fram.

Svar: Jag har flera vänner vars barn har haft problem me både sömn och mat i flera veckor. Man kan inte förvänta sig att ett barn alltid ska sova perfekt. Ja, förut sov hon på eftermiddagen men det är över en månad sen hon slutade me det. Och jag tror inte att det har nåt me att göra me hennes vila efter lunch för hon är jätte trött vid läggdags men kan ändå inte komma till ro riktigt.
Rebecca

2012-07-04 @ 22:34:32
Anonym

Var är solhatten??
Strular hon sedan ni gjorde om sängen, ni kan ju prova med att sätta dit själorna igen.

Svar: Hon vägrar att ha den. Jag sätter på den och hon tar av den i samma sekund. Vi har provat att sätta tillbaka ena sidan också men utan resultat. Tror som sagt att det är en period bara.
Rebecca

2012-07-05 @ 08:30:33
Anonym

Fast en period.. De har varit så här väldigt länge nu håller med den andra som komenteta testa låtq henne sova en halv timme mindre de kan hjälpa hennes sömn på natten. . Sen de här me att vagga henne till sömns e inte så bra i längde ni kommer få såna problem sen med de. Testa att sitta brevid sängen. Läs en bok lr lugn musik i stället även patrik kan göra de så får dom lite mer kontakt. // Madde

Svar: Jag tror inte att det hjälper. Trots att hon kanske inte har sovit nånting alls under dagen kan natten bli´jobbig. Men jag ska testa er teori så får vi se :) Från och med imorrn får hon bara sova en timme. Jag tror inte att vi kommer få problem me vaggningen för vi vaggar henne inte varje gång hon ska sova utan då och då bara. Men jag ska börja läsa sagor för henne :)
Rebecca

2012-07-05 @ 19:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!