Bra start på veckan!

Har haft en jätte bra start på veckan, hoppas att kommande dagar blir lika bra men det
är jag nästan säker på :)

Dagen började me att besöka Theas blivande förskola och jag fick ett jätte bra första
intryck :) Personalen verkade jätte bra och gulliga, lokalerna va helt okej (dom höll på
att flytta omkring och göra om så det va lite tomt och rörigt, ska bli spännande att se
i höst). Thea struntade fullständigt i mig, hon sprang omkring ute på gården och lekte
me sina blivande kompisar och inne så gick hon omkring utan en tanke på mig =/ haha.
tack för det liksom ;) Finns tre avdelningar på förskolan, en småbarnsavdelning, en växa-
avdelning och en ute-avdelning :) Fick en lista på deras dagliga rutiner så från
och med måndag ska vi försöka köra samma rutiner här hemma :) Dom kommer ringa
innan sommaren angående inskolningen, vilken tid osv och så gör dom ett hembesök
ett par dagar innan. Dom kör även på föräldraaktiv inskolning så vi får väl se hur det
funkar, har hört både bra och dåliga saker om det. Och när vi skulle gå därifrån blev Thea
minst sagt hysterisk! Haha.




Tog en promenad ner till centrum för att köpa lite fikabröd och sen gick vi hem och så
fick Thea sova, hon hade vaknat tidigt och va trött.

Och planen för idag va ju att vi skulle dra ihop några mamma för en träff men till slut
återstod bara en mamma och vädret va grått så vi tog en fika hos mig. Det va förässten
carro och sigge som va här :) Han och Thea lekte jätte fint och thea skulle som vanligt
kramas och sigge kröp efter thea om hon gick in i ett annat rum. Små sötnosarna! Dom
va här i lite drygt 1,5 timme och sen va carro tvungen att åka till farbror doktorn. Vi blev
även bjudna på sigges 1-årskalas i stallarholmen så då blir det 2 helger i rad som vi åker
dit :D men det ska bli jätte roligt!







Då fixade jag ordning lite omelett till mig och Thea och sen lekte vi en stund innan hon
tog en tupplur. Väckte henne när gubben kom hem.

Ikväll fick vi ytterligare en milstolpe avklarad i Theas liv, ena sidan på spjälsängen rök nämligen
så det ska bli spännande att se hur natten blir (om hon klättrar i och ur 1000 gånger) vi har
lagt madrassen till resesängen nedanför ifall hon skulle ramla. Men jag tror att det kommer gå
bra.



Snart är det dags för stumpan att borsta tänderna och få gröt+välling och sen sussa :) Jag är
ocks rätt slut men lär va vaken till midnatt som vi brukar =/ vi skulle behöva lära oss att gå och
lägga oss tidigare.

Imorrn är det dags för gymmet :D

Hörs!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!