Första arbetsdagen

Hmm, den här natten vaknade Thea men spm tur va så va hon inte vaken i flera timmar,
hon somnade väl om efter 30-40 min. Klockan 6 ringde klockan och älsklingen va så
snäll och tvingade upp mig när jag allra helst bara hade velat legat kvar i sängen. Tog
en dusch och då piggnade jag till omedelbart. Satte på ansiktet och plcokade lite hemma,
strax efter 7 kom A och strax efter det tog jag en underbar promenad till jobbet.


 
Kom dit vid kvart i 8, började 8 men hellre att va för tidig än för sent. Inga barn hade kommit än
så jag småpratade lite me ena kollegan och ställde lite frågor. Under tiden hade lite barn droppat
in och då va det dags för frukost. Satt mest och kände mig onyttig =/ haha. Frågade om jag kunde
hjälpa till me nåt så jag fick plocka bort frukosten och köra in vagnen i köket. Sen gick alla ut medan
jag gick till chefen eller det jag antar va chefen för att skriva lite papper och hon gav mig lite tips
och råd för att jag skulle ha en god chans att få jobba mycket i höst :) Blev en aning besviken på
lönen men alla pengar är bättre än inget!



Efter att pappersarbetet va avklarat gick jag ut och blev kompis me massa barn :P Vi lekte och jag
försökte bekanta mig me personalen, även från dom andra avdelningarna men det är visst mycket
prat-bakom-ryggen om avdelningarna sinsemellan. Inget jag tänker lägga mig i dock. Vi va ute till
halv 11 och sen gick vi in, barnen tvättade händerna och sen fick dom leka en stund innan vi hade
samling ute innan lunch. Vi åt och sen fick jag "skitgörat". Haha. Dvs ta hand om ALL disk, skölja
av noga, tömma sopor, sopa och torka borden. Och sen blev dom "sura" för att jag tog tid på mig
och va nogrann för om jag missade min rast så skulle jag försena hela deras rastschema och det
fick jag veta strax innan min rast skulle börja. Så då fick jag stressa järnet för att hinna me. Sen fick
jag ett efterlängtat avbrott, gick då till långbro och satte mig på en bänk och tog en cigg. Efter det
gick luften ur mig, jag blev så vansinnigt trött. Gick tillbaka och såg då en kollega stå och prata
me några poliser, vet inte va det rörde sig om men skulle tro att det va det "vanliga". Resten av
eftermiddagen va vi ute, jag tyckte inte att jag gjorde annat än gick omkring för att hålla koll på
ungarna men fick tillsägelser om att jag va på fel plats, att jag va tvungen att gå runt så att all
personal inte stod på samma ställe men det värsta va när en kollega sa att jag va tvungen att gå
upp på berget för att hålla koll pga att det kom föräldrar och ja, hon avslutade aldrig den
meningen. Känner verkligen att dom körde me mig idag, själva satt dom me ungarna större
delen av tiden och tog knappt ett steg. Men det är väl bara att finna sig i det, man vil ju inte
säga till när det är ens första dag. Och sen kanske jag uppfattade det värre än va det egentligen
va, jag vet inte.

Vid 4 va det iallafall dags att röra sig hemåt, jag va så slut och hade så ont i fötterna av allt
gående. Älsklingen och Thea mötte upp mig i fruängen, gud va jag har saknat min underbara
unge idag. Fick sån ångest när jag insåg att snart kommer jag inte få träffa henne på hela
dagarna när hon börjar på förskolan. Hur ska jag klara mig? :(



Vi handlade lite och sen kom vi hem och jag började me middagen, blev potatisgratäng me
lövbiff och sallad för att "fira" min första arbetsdag. Sen lyckades jag somna några
minuter i soffan, va som sagt helt död. Vill inte ens veta hur första riktiga jobbveckan
kommer bli. Haha.

Thea fick ta ett bad me mig och efter badet piggnade jag till litegrann iallafall men skulle ändå
kunna somna sittandes. Thea sover iallafall, hon fick en hel weetabix-kaka och välling så får
se om natten blir lugn. Gubben glor på fotboll, som typ halva sveriges befolkning gör :P


Nä, ska fortsätta kika runt lite på nätet men ha en bra fotbollskväll på er så hörs vi!



Kommentarer
Anonym

Tänk på vad du skriver om din arbetsplats,vill du arbeta där så var positiv och gnäll inte över dina arbetskamrater och arbetsuppgifter

Svar: Jag trivdes där men bara för att man är tim.vik ska man ju inte behöva stå ut me vad som helst. Jag är uppenbarligen inte den enda som har "klagat" heller. Och då borde dom ju ändra sitt beteende tycker man ju.
Rebecca

2012-06-18 @ 10:54:55
Anonym

Det är väl bra att den ordinarie personlen som känner barnen bäst är med barnen och du som vikarie första dagen tar hand om disk mm.
Hur vill du att Thea får det på sin förskola ? Tycker inte du att det är bäst för henne att vara med kända perssoner eller tycker du att ordinarie personal ska stå i disken och den nyaste som inte ens vet vad barnen heter ska vara med dom!?

Svar: None
Rebecca

2012-06-18 @ 11:49:03
Rebecca

Ja, absolut och det va mer menat som ett skämt när jag skrev "skitgörat". Jag har ofta fått ta hand om disken och sopa golven när jag har jobbat. Det tillhör ju jobbet. Det jag mest blev irriterad över va att jag skulle va så nogrann och att dom bara en liten stund innan min rast, säger att jag måste skynda mig. Jag visste ju inte ens när jag hade rast eller hur lång tid jag hade på mig. Och det tar ju ändå ett tag och skölja massa tallrikar, bestick, glas, m.m m.m plus att sopa golven och torka av borden. Dom hade kunnat säga från början att jag hade rast det klockslaget och då skulle allt va klart.

2012-06-18 @ 15:16:04
Anonym

Är man duktig på disk å så då tar de max en halv timme. Sen ska du veta att det är inte kul å behöva läsa det här när jag nyss träffat dig och att vi kanske kommer att jobba mer tillsammans. Tänk noga på vad du skriver vännen.

// arbetet

Svar: man behöver väl ändå inte va duktig på att diska och dessutom ville jag göra det noga för att ni skulle bli nöjda. Sen hade ni kunnat säga tidigare att disken, samt städningen skulle va klar innan kl 13 då min rast började. Jag blev bara lite irriterad över att ni säger det 10 min innan min rast började. Och sen kan ni ju tänka över hur ni uppför er och vad ni säger, endel saker tog jag illa upp av. Men bara för att vissa saker va mindre bra så trivdes jag ändå. Ungarna va jätte härliga :D Och du kan väl iallafall vara vuxen nog att skriva vem du är :)
Rebecca

2012-06-20 @ 19:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!